FEI utreder OS-ryttare för djurplågeri

FEI öppnar nu ett disciplinärende mot en brasiliansk OS-ryttare i dressyr. Det handlar om den ryttare som väckt en storm i sociala medier, då han ridit en liten ponny mycket hårt för att ”korrigera” den.
 
FEI öppnar nu ett disciplinärende mot en brasiliansk OS-ryttare i dressyr. Det handlar om den ryttare som väckt en storm i sociala medier, då han ridit en liten ponny mycket hårt för att ”korrigera” den.
Såg filmen. Det är ingen vacker syn. Dessutom är det någon som skrattar i bakgrunden🥺. Det är inte korrigering, det är hårda slag och ryck. Riktigt hårda slag. Jag skulle använda mig av ord som våld, i stället för korrigering. Människan behöver lära sig att tygla sin egen ilska.
 
Såg filmen. Det är ingen vacker syn. Dessutom är det någon som skrattar i bakgrunden🥺. Det är inte korrigering, det är hårda slag och ryck. Riktigt hårda slag. Jag skulle använda mig av ord som våld, i stället för korrigering. Människan behöver lära sig att tygla sin egen ilska.

Vilken ryttare handlar det om?
 
BAM!!! Clownen blir avstängd i tre år för denna vidriga behandling av ponnyn! ✌🏻

Saxat från FEIs pressrelease 👇🏻

Brazilian athlete suspended for three years in horse abuse case

The FEI Tribunal has issued its Final Decision in the horse abuse case against Brazilian Dressage athlete Leandro Aparecido Da Silva, who was filmed riding and mistreating his daughter’s very small pony last year.

Under the terms of the Final Decision, the FEI Tribunal has imposed a three-year period of ineligibility on the athlete. A fine of CHF 5,000 and costs of CHF 2,000 were also imposed.

Video footage of the abuse was widely shared on social media and the athlete publicly acknowledged that it was him riding the pony in the video.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var efter att en träningsvideo publicerats där OS- och VM-ryttaren Cesar Parra vid upprepade gånger ses använda spöet i två separata...
Svar
3
· Visningar
586
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Hästnyheter Upprepad och intensiv spöanvändning både uppsuttet och från marken med en kraftigt inspänd häst. Det visar filmklipp när en OS-ryttare i...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ponnyn hade, enligt den brasilianske OS-ryttaren, bitit dottern och skulle ”korrigeras”. Händelsen filmades och spreds via sociala...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: vilde
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 802
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp