Fel år i vaccinationsintyg

N

nässla

Tittade just i min hästs vaccinationsintyg och insåg att veterinären har skrivit fel år! -04 istf. -05.
Visserligen borde det synas ganska tydligt att det är en felskrivning, då vaccinationen innan är gjord 3/6-04 och den som gjordes förra året står som 13/5-04, det är alltså fel ordning på datumen.
Men ändå, jag vill ju inte att det ska bli problem...
I och med att det är distriktsveterinären som vaccinerat borde det väl finnas kvar förrättningsunderlag hos dem, på min kopia står det inte datum alls..?
 
Sv: Fel år i vaccinationsintyg

Ring dem och berätta om problemet, kanske måste du åka till deras kontor med passet och ditt kvitto så de kan fixa det. Jag tror att det skulle se misstänkt ut om du försöker kluddra dit en femma istället för fyran, i alla fall om din penna inte har precis samma nyans på bläcket som veterinärens penna...
 
Sv: Fel år i vaccinationsintyg

Fast det värsta är att på mitt kvitto (dvs. förrättningsunderlaget) står det inget datum alls, alltså måste jag hoppas på att de har kvar sin del av det och att det står datum där...
För om jag kan få en kopia på det bör väl det duga som intyg?
Dessutom är inte den vaccinationen inskriven i passet utan finns på det gamla vaccinationskortet, det blir först i år vi påbörjar passet. Så huvudsaken måste väl vara att den veterinär som ska vaccinera i år (blir ej samma) kan se att hon är vaccinerad tidigare, så jag slipper börja om med grundvaccination?
 
Sv: Fel år i vaccinationsintyg

Jag råkade ut för nästan samma sak med tvååringen nu. Men där hade veterinären varit ännu vimsigare och inte skrivit något datum alls. Klistermärke med batchnr och hans signartur fanns dock.

Jag ritade dit det själv och den som vaccinerade i år kommenterade det inte. Men jag har inte vaccinationstvång inom min sport. Inom ridsporten är man kanske hårdare men vem kan bevisa om det är du som korrigerat?
 
Sv: Fel år i vaccinationsintyg

Fast det här vaccinationsintyget kommer ju inte att följa med på tävlingar, i och med att vaccinationerna ska in i passet from i år. Utan det är ju bara veterinären som ska vaccinera henne i år som ska se det, så egentligen spelar det kanske ingen roll? (Kommer att vaccinera på ATG-klinik i år)
Tror för övrigt att veterinären som vaccinerade henne är känd för sin vimsighet, så de kanske har förståelse för att det blev fel :smirk:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 799
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 255
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 002
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp