Fel mankhöjd i passet? Hjälp!

Daliafisk

Trådstartare
Hej! Nu är det så att vi importerat en maxad dponny från Irland för ca två veckor sedan. Hon är allt jag förväntat mig och jag är väldigt nöjd. Problemet är dock att det står att hon är 155 i passet på två ställen, vi mätte själva i stallet då försäljaren sa att hon absolut inte är häst och att de bara gissar när de skriver i passet. Vi fick det till 147. Hur gör vi nu? Vi måste självklart slutmäta henne här hur som helst (8 år) men hur ändrar man i passet? Kan vi tävla klubb i ponny innan hon slutmäts även fast det står häst? Man behöver ju inte ha svenskt mätintyg för klubb? Ska prata med föreningen ikväll när jag har lektion. Det är en dressyr tävling om det gör nån skillnad. Tack i förhand!
 
Om den har ett intyg - dvs det som står i passet att den är 155 så är det väl den infon som klubben har att gå på. Så då räknas den som häst tills den är slutmätt. Vad ska man annars räkna?
 
Om den har ett intyg - dvs det som står i passet att den är 155 så är det väl den infon som klubben har att gå på. Så då räknas den som häst tills den är slutmätt. Vad ska man annars räkna?
Kan man tävla ponny efter man startat häst en gång?
 
Att den är mätt på Irland har ingen betydelse för något här i Sverige. Så länge den inte mätts här så räknas den så att säga som "omätt". På lokal tävling krävs ju licens och för att få en licens måste man ha ett mätintyg. Ni kan således inte tävla annat än typ Pay&Jump innan den har mätintyg - om ni inte tar ut licens för storhäst på den förstås.
 
Att den är mätt på Irland har ingen betydelse för något här i Sverige. Så länge den inte mätts här så räknas den så att säga som "omätt". På lokal tävling krävs ju licens och för att få en licens måste man ha ett mätintyg. Ni kan således inte tävla annat än typ Pay&Jump innan den har mätintyg - om ni inte tar ut licens för storhäst på den förstås.
Det är bara klubb så typ som pay and ride och det behövs inte då. Vi ska på ponnymätning om ca en månad och det är innan tävlingen så det löser sig, tack!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp