fel på sadeln?

S

__Stilett__

gäller inte mig nu utan en väninna har problem.
tror hon iaf.
och det är så att hennes häst verkar lite oren.
ser inte halt ut, men i "känslan" som hon beskriver så är det ngt som inte stämmer när hon rider.
när hon visade upp hästen sa jag att jag tyckte såg en låsning i vänster bog (om man ens kan se sånt där, jag är inte så insatt!) och jag sa direkt att jag trodde det berodde på sadeln, möjligen sned bom...
då sa hon att pälsen brukar rugga sig på vänster sida av sadeln, plus att det var just vänster sida hon hade känt oren på under ridning.. kan detta stämma som jag sa..att bommen kan va sne helt enkelt?
 
Har ni någon annan sadel att lägga på och testa med? :idea:

Om problemet beror på sadeln så borde det ju bli skillnad med en annan.

Eller varför inte kolla hästen barbacka eller genom longering?

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 741
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 994
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 304
Senast: hastis1234
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 073
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp