Felaktig registrering?

A

Arsozah

Jag ska börja tävla min nya ponny från holland. Alla hennes registreringspapper är från holland, spelar det någon roll? Måste jag registrera om henne eller är huvudsaken att hon har svenskt mätintyg, ponnylicens och så?

Tacksam för svar :bow:
 
Sv: Felaktig registrering?

Hon måste ha ett svenskt registreringsnummer, och det borde hon ju ha om du fått ut ponnylicensen. Jag råkade ange fel regnr på min häst och fick inte ut någon licens förrän jag angivit det svenska regnumret
 
Sv: Felaktig registrering?

Men på hennes licens så står hennes holländska reg nr!? :S
 
Sv: Felaktig registrering?

Och hon har svensk licens??
Verkar konstigt, för jag gick o väntade jättelänge på min licens. Till slut ringde jag o frågade vart den tagit vägen, och då sa dom att dom inte gav ut licens om hästen inte var reggad i sverige med svenskt regnr.
 
Sv: Felaktig registrering?

Från och med 1 nov 2004 behöver man inte registrera om importerade hästar. Stod i Ridsport 21/2004 och 22/2004. Hur det blir med licenser vet jag tyvärr inte. Men om du fått licens med ponnyns holländska reg nr så är det lugnt :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 571
Senast: Gunnar
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
688
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 882
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp