Feldmann Comfort, Feldmann FL

Jaaa, utanför Norsholm. Jag bor mellan Norrk o Link, och det gör Pioneer oxå fast en bit bortåt mej då.

Dressyrmodellen var bra, problemet (för min del) att den inte hade några knästöd alls. ganska så lik Deep annars, bortsett från 0 knästöd.

Jooo...jag gjorde ett mått efter Jensen Sport:s rekommendation, där man använder ett gradmått för att mäta ut storleken. Eftersom mitt mått var enkelt gjort med en utskrift från Jensen och egna mätningar med gradmått (med stor hjälp av Moniq :bow:) så kände jag mej osäker hur rätt det hela blev. Då gjorde Pioneer "sin egen" mätning = 107 grader/ 105 grader, och sedan med gradmått...ett stort som finns o köpa i metall...360 grader platt o så uppåt mot 90 grader...ÖH?? :bump: Så mätte de med detta så som man gör med ett gradmått... Då blev de siffrorna 135 grader/130 grader på mina pållar!

Om du blev klokare så var det bra!! Annars får vi be nån mer meriterad att förklara gradmåttets själ..... :angel:

Lena
 
Rei Riding har lovat att de ombesörjer omstoppningarna av sadeln. Dvs man skickar sin sadel till dom sen skickar som i sin tur ner sadeln till Italien till det stället där sadlarna görs. Man betalar endast vad en vanlig omstoppning kostar dvs ca 600-700 kr. Pioneers speciella stoppning gör dock att den inte alls måste stoppas om lika ofta som en ullstoppad sadel. Ett ca 5 års intervall var rekommendationen ifrån Rei Riding. Man kan även stoppa om dem med vanlig ull men då kostar det en hel del första gången eftersom sadelmakaren då måste ersätta all den gamla stoppningen.
 
Sv: Feldmann Comfort, Feldmann FL

Måste bara fråga!
Vad har pioneer för hemsida om dom har nån????
//isabelle
 
Sv: Feldmann Comfort, Feldmann FL

Måste bara komma med ett litet råd :banana: Jag har jagat sadel länge till min kortryggade häst. Provade Ulan som var för lång men har nu köpt en Henri de Rivel 18 tum. den ligger jättebra och rumpan får plats :love: Den är kort för att vara 18" så den skulle jag verkligen rekommdera till kortisar....Det finns ju en som åker runt till stallar och har sadlar med sig :) Den är inte heller så fasligt dyr heller. lycka till i sadeldjungeln!!
 
Sv: Feldmann Comfort, Feldmann FL

Jag trivs med min Feldmann som passar utmärkt till min långryggade och inte allt för breda häst. Dock är den inte idealisk så tillvida att den är lite svår att sitta riktigt bra i: man hamnar lätt i bakvikt och 'kommer inte ned' ordentligt.
 
Sv: Feldmann Comfort, Feldmann FL

Hej!
Hemsidan: http://www.reiriding.com

Hur vet man vilken storlek man ska ha? Alltså S,M och L. Vilka knästöd ska man välja? Jag förstår att det är individuellt, men vad har ni?

MVH Sanna
 

Liknande trådar

Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln...
2
Svar
23
· Visningar
9 855
Senast: Andrii
·
Utrustning Jag letar efter sadel till hästen, men det är inte lätt att hitta nån. Det behövs en sadel som är vid, då hästen är ganska tunnliknande...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: Glory
·
Utrustning Hej! Har just fått den hel drös ( okej kanske inte direkt .. ) med sadlar hemlånade som skall passa min ponny! Trots att vi har...
Svar
11
· Visningar
5 113
Senast: Glimris
·
Utrustning Måste hitta en dressyrsadel till min fyraåring. Den jag har kvar sen andra hästen passar inte... Det är en Trainers jessica normal bom...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 474
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp