Bukefalos 28 år!

Feliway - er erfarenhet?

vilse

Trådstartare
Har en katt som kissar inne ibland och efter snack med veterinären så trodde hon att det bara var ett dåligt beteende. Hon rekommenderade mig att testa Feliway för att se om det blev bättre.

Läser jag runt på forumet så ser jag att många blivit rekommenderade att testa detta, men ingen skriver hur det fungerat sen...

Så, vad är er erfarenhet?
Kan det fungera?
Är det värt pengarna?

Hur blir det efter att man slutar använda det? Veterinären sa till mig minst en månad, gärna 2 eller 3. Hur blir det sen när man tar bort det? Håller effekten i sig?
 
Sv: Feliway - er erfarenhet?

Har rekommenderat det till många katter och fått övervägande positiv respons. Om jag skulle gissa skulle jag nog säga att det funkat på 8 av 10 katter, förutsatt att de inte ha någon sjukdom som orsakar beteendet.
 
Sv: Feliway - er erfarenhet?

Provade feliway med gott resultat när jag köpte en vuxen katt och introducerade henne till mina två befintliga katter. Nya katten hade bland annat problem med hetsätning och den började även äta allt som var löst i huset, typ filtar, sladdar och allt möjligt. Katten blev lugnare och slutade äta prylar när jag började använda feliway faktiskt. En av de andra katterna blev också genast mycket lugnare och mer accepterande mot den nya kissen.

Kan tillägga att jag bara använde en "dos", hade inte behov av det efter det.
 
Senast ändrad:
Sv: Feliway - er erfarenhet?

har veterinären uteslutit problem från urinvägarna... uvi, kristaller mm

här kan du läsa lite tips på vad felkissningar oftast beror på och åtgärder man kan göra: http://www.kattstatus.se/sida19.html

Viktigt är att få bort kissfläckarna helt annars går de tillbaka dit igen: http://www.kattstatus.se/sida25.html

Felliway har fungerat sisådär här. En katt reagerade possitivt, de andra verkade inte reagera nämnvärt. Sen beror de kanske på individen och vad man vill uppnå. Visssa verkar svara bättre på feliway sprayet andra på adaptorn man får prova sig fram. Jag hade min i ca 2 månader innan jag tog bort den då min katt blev stresssad efter en operation.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 233
Senast: MJLee
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 601
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Ny här på forumet :) Min 13-åriga kisse som fått artros ska börja med Solensia nu efter att ha fått lite förhöjt levervärde av...
2
Svar
24
· Visningar
4 364
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
739
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp