Fello vs Vimla?

Wysiwyg

Trådstartare
Då min gamla iPhone helt håller på att ge upp ska jag köpa ny telefon. Blev dock så irriterad på min nuvarande operatör Halebop att jag vill byta. Tänkte först Fello men kom på att de också ingår under Telia så nu vill jag helst inte ha dem heller. :D

Ni bukefalister med Fello eller Vimla, hur tycker ni det är? Vill bara att det ska funka till ett ok pris. Har alltid haft halebop men med Vimla eller Fello får jag typ halva priset för samma GB så det känns ovärt att fortsätta även om man åsidosätter min beef mot halebop.

Och, vad är esim? Måste man ha det för en iPhone 13?
 
Då min gamla iPhone helt håller på att ge upp ska jag köpa ny telefon. Blev dock så irriterad på min nuvarande operatör Halebop att jag vill byta. Tänkte först Fello men kom på att de också ingår under Telia så nu vill jag helst inte ha dem heller. :D

Ni bukefalister med Fello eller Vimla, hur tycker ni det är? Vill bara att det ska funka till ett ok pris. Har alltid haft halebop men med Vimla eller Fello får jag typ halva priset för samma GB så det känns ovärt att fortsätta även om man åsidosätter min beef mot halebop.

Och, vad är esim? Måste man ha det för en iPhone 13?

Har haft vimla i många år. Aldrig haft några problem med det
 
Då min gamla iPhone helt håller på att ge upp ska jag köpa ny telefon. Blev dock så irriterad på min nuvarande operatör Halebop att jag vill byta. Tänkte först Fello men kom på att de också ingår under Telia så nu vill jag helst inte ha dem heller. :D

Ni bukefalister med Fello eller Vimla, hur tycker ni det är? Vill bara att det ska funka till ett ok pris. Har alltid haft halebop men med Vimla eller Fello får jag typ halva priset för samma GB så det känns ovärt att fortsätta även om man åsidosätter min beef mot halebop.

Och, vad är esim? Måste man ha det för en iPhone 13?

Fello för alla i hela familjen sedan ett antal år tillbaka. Helt sjukt krångelfritt och dessutom bra priser. Har inte försämrats med Telias uppköp än men oron finns där. Än så länge verkar de rädda om kundgruppen och kör sitt Fello-race ograverat.

För oss är Telia-nät avgörande, annars finns det knappt halvdan täckning.
 
Fello för alla i hela familjen sedan ett antal år tillbaka. Helt sjukt krångelfritt och dessutom bra priser. Har inte försämrats med Telias uppköp än men oron finns där. Än så länge verkar de rädda om kundgruppen och kör sitt Fello-race ograverat.

För oss är Telia-nät avgörande, annars finns det knappt halvdan täckning.

Jag har hela mitt vuxna liv bott i Norrland och där var telias nät ett måste, annars hade jag nästan inte täckning ens hemma i lägenheten. Nu har jag dock flyttat söderut och enligt vänner med Telenor funkar täckningen bra där jag bor. :)

Ja det är just Telia jag vill undvika nu. Blev mer än lovligt sur på Halebop när man kan köpa en telefon av dem för 4tkr "rabatt" men bara om man är ny kund. Jag som kund sedan 10 år betalar lika mycket på två år som en ny kund men det struntar de i. När jag påpekade detta tyckte de jag kunde byta operatör tillfälligt för att få deras erbjudande då jag skulle bli ny kund. 🤯 Nej tack till strulet, adjöss halebop med era hutlösa priser. Dessutom skrev en anställd på kundtjänst att det är halebop som bestämt reglerna och inte kundtjänsten. 😂

Oj vilken rant det blev. Aldrig känt mig mer som en tant. 😂
 
Jag har bråkat så in i den med Fello, som inte bara blankt struntade i att lösa avtalade tjänster utan även gav mig massa merkostnader för att själv ställa till rätta allt så gott det gick, så jag kommer aldrig någonsin testa dem igen...
 
Haft vimla i ca 2 år, och nu fello sedan drygt ett år tillbaka. Har varit väldigt nöjd med båda, men mest nöjd med fello då Telias nät är det enda som fungerar på landet 😄
 
Jag har kört Vimla i några år men kommer nu att byta. Är nöjd med Vimla som operatör men jag upplever deras surf som extremt seg i bland. Jag jobbar mycket från bil/buss och tåg och upplever att det kan gå fruktansvärt segt även fast telefonen säger bra täckning på 4G, det känns som lönlöst att ha ett billigt abonnemang med många gig som inte går att använda till det jag behöver det till. Jag upplever också att det hela tiden blir värre och segare, från början av min Vimla karriär funkade det hyfsat men det är som att det accelererar. Jag går tillbaka till Telia och hoppas att det det funkar lika bra som sist jag hade det.

Obs att det är främst när jag försöker att jobba på rull som problemet finns, är jag sittande på en och samma plats upplever jag det inte riktigt lika dåligt.
 
Jag har kört Vimla i några år men kommer nu att byta. Är nöjd med Vimla som operatör men jag upplever deras surf som extremt seg i bland. Jag jobbar mycket från bil/buss och tåg och upplever att det kan gå fruktansvärt segt även fast telefonen säger bra täckning på 4G, det känns som lönlöst att ha ett billigt abonnemang med många gig som inte går att använda till det jag behöver det till. Jag upplever också att det hela tiden blir värre och segare, från början av min Vimla karriär funkade det hyfsat men det är som att det accelererar. Jag går tillbaka till Telia och hoppas att det det funkar lika bra som sist jag hade det.

Obs att det är främst när jag försöker att jobba på rull som problemet finns, är jag sittande på en och samma plats upplever jag det inte riktigt lika dåligt.

Jag har också kört vimla i flera men har bytt till fello (Telias nät) då jag också upplevde att det blev segare. Fick även sämre täckning. Blev mycket bättre med fello.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hade länge Halebop kontant (Telia)som funkade bra tills de började dra surf trots att jag inte rört telefonen (nattetid). :rage: Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 033
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp