Bukefalos 28 år!

Femårs-championat...

Jag tycker också det är tokigt att dom ändrat att ryttarna måste vara juniorer. Det verkar vara för att SvRf tagit över championaten och det inte längre är samma arrangörer som höll i det i Falkenberg. Då var det väl en enskild organisation som just bara hade hand om ungponnychampionaten.

För ponnyaveln tycker jag att det är riktigt dåligt att de riktiga gångartskanonerna inte kan ridas av vuxna proffs. Det är väldigt få juniorer som har möjlighet att först kunna köpa en talangfull ponny och sen har så bra tränarhjälp att ponnyn kan utvecklas på bästa sätt. Det är en liten klick juniorer som har det så vilket gör att ungponnychampionatet mer kommer att vara en tävlig mellan välbeställda barn ictället för att få fram de mest talangfulla ponnierna.
 
Förut fanns det både ungponny-SM för ryttare upp till 18 och championaten där det inte var någon gräns. Sedan var det ingen som ville ta tag i att ordna championaten längre (eller, de som ville fick väl inte göra det på det sättet de ville så då blev det inte alls).
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Jaasse
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 963
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann är en av de svenskar som ska rida Global Champions Tour i Miami i helgen. För att slippa rida i åskoväder får dock...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp