Feminism -historian, framtiden, hotet och utvecklingen

Kan du utveckla varför du tycker att det är rättfärdigat att hata (ett väldigt starkt ord!) män som grupp?

Därför att de - som grupp - har makten i ett ojämställt samhälle och inte - som grupp - engagerar sig i att rätta till obalansen. Konsekvenserna av ojämställdheten som resulterar i enormt förtryck, kriminalitet, utsatthet och orättvisor gör att ordet blir befogat.
 
Apropå Pagilia

Så länge som det är fint att vara en pojkflicka - men fult att vara en flickpojke, har vi inte kommit särskilt långt. Fint att vara eller vilja vara en pojke/man - fult att vara eller vilja vara flicka/kvinna.
Var hittar du det att det skulle vara något som kommer från Paglia? :confused: Är det din egen tolkning?
Hur mycket av Paglia har du läst?
 
En orsak till att en del kvinnor "är emot feminismen" kan ju vara att vissa företrädare uttrycker sig på mindre genomtänkta sätt. Typ "Män är djur" och liknande.
Uj, hur många negativa epitet har kvinnor i vardagssituationer - alltså varje dag? Uttalade av män.

På arbetsplatser, på skolor, på internet.

Ska vi se hur många vi kan få ihop?
Först lite djuriska;
Höns
Hyndor/bitches
Någon som vill fylla på?
 
Uj, hur många negativa epitet har kvinnor i vardagssituationer - alltså varje dag? Uttalade av män.

På arbetsplatser, på skolor, på internet.

Ska vi se hur många vi kan få ihop?
Först lite djuriska;
Höns
Hyndor/bitches
Någon som vill fylla på?

Försöker du få det till att jag tycker att de saker du beskriver är acceptabla?
Två fel gör inte ett rätt.
 
En orsak till att en del kvinnor "är emot feminismen" kan ju vara att vissa företrädare uttrycker sig på mindre genomtänkta sätt. Typ "Män är djur" och liknande.

Isåfall får man kontra med att då är även kvinnor djur eftersom vi är av samma art.

Tycker uttalanden om att kvinnor borde få Nobels fredspris i vårt hanterande av allt hat och våld vi utsätts för beskriver detta bra.

Faktumet är ju att det krävs inte mycket från kvinnors (och andra mäns) sida för att provocera män såpass mycket att de hotar, misshandlar och mördar.
 
Tycker uttalanden om att kvinnor borde få Nobels fredspris i vårt hanterande av allt hat och våld vi utsätts för beskriver detta bra.

Faktumet är ju att det krävs inte mycket från kvinnors (och andra mäns) sida för att provocera män såpass mycket att de hotar, misshandlar och mördar.
Krävs inte så mycket för att provocera kvinnor heller till att hota misshandla och mörda.
 
Det räcker tex att säga sin åsikt.

Knappt ens det, ett nej tack även inkl "det är jag och inte du"-blabla räcker ju ofta.

För mig kopplar jag detta till mitt första inlägg att ett problem inom feminismen (och ännu mer utifrån såklart) för mig är att individer problematiseras snarare än strukturer. Jag kan till viss del förstå att man tycker uttalandet är problematiskt (även om jag personligen tycker det är rätt platt och analyslöst i förhållande till orsaken till uttalandet som jag beskrev här ovan). Men det stannar ju aldrig här utan följs alltid av att individer som uttrycker detta är problematiska och förstör för feminismen, gör att andra inte vill förknippas med feminism, ökar på polariseringen osv osv. Och vips, så har man helt derailat feminismen från att belysa strukturella problem med mäns mer eller mindre oprovocerade våld, hat och hot.
 
Det finns ju inget som belägger det där överhuvudtaget. All tillgänglig information visar tvärtom att det är ovanligt.

Fattar inte varför du alltid ska gå så långt när det gäller kön att du tillåter dig rena orimligheter. Du är ju en smart människa.
Har det skett och sker? Ovanligt eller inte så förekommer det och det var min poäng. Det förekommer att kvinnor hotar, misshandlar och dödar för väldigt små saker eller helt utan provokation. Det är bara fakta att såväl män som kvinnor gör det så varför ska man inte kunna skriva att kvinnor gör det?
 
Ja, det förekommer. Men i sammanhanget du skrev det fick du det att låta som att det är same shit som alla de män som kraftigt dominerar statistiken över våldsbrott. Och då blir det bara larvigt.

Faktumet är ju att det krävs inte mycket från kvinnors (och andra mäns) sida för att provocera män såpass mycket att de hotar, misshandlar och mördar.
Krävs inte så mycket för att provocera kvinnor heller till att hota misshandla och mörda.
 
Läser man inläggen ovan i tråden är det ganska uppenbart varför dagens feminism har problem. Feminism sägs stå för jämställdhet, kvinnor och män skall behandlas lika, mot intolerans och allt annat positivt för att sen i nästa mening gå över till att vara ett uttalat hat mot män, de står för förtryck, kriminalitet, utsatthet och orättvisor och allt annat ont.

Det låter inte särskilt sunt om man säger så.
 
Läser man inläggen ovan i tråden är det ganska uppenbart varför dagens feminism har problem. Feminism sägs stå för jämställdhet, kvinnor och män skall behandlas lika, mot intolerans och allt annat positivt för att sen i nästa mening gå över till att vara ett uttalat hat mot män, de står för förtryck, kriminalitet, utsatthet och orättvisor och allt annat ont.

Det låter inte särskilt sunt om man säger så.

Jag kommer nog snart ge upp att svara i sådana här trådar. Helt fantastiskt att kvinnohat passerar i alla lager medan kvinnors REAKTIONER på kvinnohat ses som det stora problemet med feminism.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp