Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Fenix Park återuppstår - igen och igen

Fenix Park är ridlägret som har blivit ökänt för att utnyttja unga tjejer som drömmer om att jobba med hästar. Flera gånger har lägerledarna lämnat stallet på grund av arbetsförhållandena, och flera gånger har Fenix Park påstått att de lägger ner sin verksamhet. Nu verkar ridlägret öppna upp igen.

Fenix Park är ridlägret som har blivit ökänt för att utnyttja unga tjejer som drömmer om att jobba med hästar. Flera gånger har lägerledarna lämnat stallet på grund av arbetsförhållandena, och flera gånger har Fenix Park påstått att de lägger ner sin verksamhet. Nu verkar ridlägret öppna upp igen.
Jisses alltså…..
Ja, ja de lever upp till namnet i alla fall :grin:

Till skillnad från mycket alternativ media har Proletären en ansvarig utgivare och spelar enligt samma regler som andra tidningar. Deras innehåll är inte olagligt (t.ex. hets mot folkgrupp eller förtal). Så enligt mig är det en OK publikation att länka till, även om jag inte delar deras åsikter.

Det finns inte heller skäl att tro att de slirar på sanningen i den aktuella frågan (vet du något annat?). Hur arbetsförhållandena ser ut inom hästnäringen är viktigt för alla hästintresserade oavsett vad man anser att arbetskraft har rätt till, men det är inget som mainstreammedia eller branschtidningar rapporterar särskilt mycket om.

Å andra sidan hör jag inte till dem som anser att Hänt i veckan etc bör ställas till svars för allt elände kungar ställt till med under historien (eller som ställts till med i deras namn). Jag skyggar inte heller för Dagen pga att elände som ställts till med i kristendomens namn.

Liknande trådar

Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
1 104
Övr.Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 042
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 618
Kropp&Själ Jag ska precis kliva in i vuxenvärlden och mitt liv är redan helt förstört. Jag har inte klarat skolan då jag har grav social ångest...
Svar
9
· Visningar
863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bup
  • Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Kompromissa om boendeort

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Uppdateringstråd 25