Fenix Park återuppstår - igen och igen

Fenix Park är ridlägret som har blivit ökänt för att utnyttja unga tjejer som drömmer om att jobba med hästar. Flera gånger har lägerledarna lämnat stallet på grund av arbetsförhållandena, och flera gånger har Fenix Park påstått att de lägger ner sin verksamhet. Nu verkar ridlägret öppna upp igen.
 
Ja de är populära på vissa ridskolor, att ridskolorna hyr hästar och ponnier från de. Såklart de klarar sig då.
 
Till skillnad från mycket alternativ media har Proletären en ansvarig utgivare och spelar enligt samma regler som andra tidningar. Deras innehåll är inte olagligt (t.ex. hets mot folkgrupp eller förtal). Så enligt mig är det en OK publikation att länka till, även om jag inte delar deras åsikter.

Det finns inte heller skäl att tro att de slirar på sanningen i den aktuella frågan (vet du något annat?). Hur arbetsförhållandena ser ut inom hästnäringen är viktigt för alla hästintresserade oavsett vad man anser att arbetskraft har rätt till, men det är inget som mainstreammedia eller branschtidningar rapporterar särskilt mycket om.

Å andra sidan hör jag inte till dem som anser att Hänt i veckan etc bör ställas till svars för allt elände kungar ställt till med under historien (eller som ställts till med i deras namn). Jag skyggar inte heller för Dagen pga att elände som ställts till med i kristendomens namn.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 802
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
10 963
Senast: MML
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 660
Senast: mars
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp