Fest till casual

iNHALE

Trådstartare
Jag erkänner, jag är världens sämsta på mode. Ofta kör jag mitt eget race men med denna klänningen så känner jag mig lite handfallen.

Går det att på något sätt, med hjälp av accessoarer och liknande, förvandla denna klänningen till något mer casual, så att det inte ser ut som att man är på väg till finmiddag? En no-brainer är ju att undvika glammiga fest-accessoarer, men i övrigt?

ASOS-Kimono-Plunge-Maxi-Dress-86.jpg
 
Till den färgtonen hade jag nog kört smycken i guld-färg. Antingen ett tunt, längre, halsband och MASSOR av olika armband eller ett stort halsband med kanske två-tre tunna armband på ena handen :)
 
Nån enklare jacka/kofta över och platta skor kanske? Fast jag vet inte, just det materialet har jag väldigt svårt för att inte se som uppklätt liksom. Tror det skulle passa illa med typ en gammal halvnoppig kofta också. Och bli väldigt konstigt i ärmarna. Svårt definitivt!
 
Ni pratar om material, på min skärm ser det där ut som helt vanligt trikåmaterial eller typ viskos.

Jag hade lätt kunnat ha den till vardags, ett par ballerina i nude/beige och inga tillbehör ev lite hippiesmycken så blir den somrig och avslappnad.
 
Jag erkänner, jag är världens sämsta på mode. Ofta kör jag mitt eget race men med denna klänningen så känner jag mig lite handfallen.

Går det att på något sätt, med hjälp av accessoarer och liknande, förvandla denna klänningen till något mer casual, så att det inte ser ut som att man är på väg till finmiddag? En no-brainer är ju att undvika glammiga fest-accessoarer, men i övrigt?

ASOS-Kimono-Plunge-Maxi-Dress-86.jpg
Lång kimonoartad grej tror jag skulle tona ner den en del! Men tkr den funkar både på nån middag där man ska vara snygg och en sommardag där man mest lunkar runt. Dock svår på typ arbetsplats i allmänhet
 
Tack för era tips alla. Tanken är att jag ska ha den ffa när man hälsar på mina föräldrar i Portugal och man svassar runt lite på stan i den portugisiska sommarvärmen och kollar på sevärdheter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 268
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 219
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 036
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp