Presto

Trådstartare
Hejsan alla glada!

Jag har aldrig varit på festival i hela mitt liv och skall (förhoppningsvis) i sommar gå på Peace and Love och Sweden Rock.

Har ni varit på några av dessa? Ska ni dit i år? Ska ni på några andra festivaler? ja, ni fattar nog, berätta massa :)
 
Sv: Festival

Har varit på både Sweden Rock 2008+2009, P&L 2008+2009+2012 +Arvika 2010 :D
oj oj oj! Festivaler ja, det har man mycket minnen från, dessa jäkla historier. Folk som badar i lera, fest på grusgångarna på campingen, lyssna på sjukt bra musik, polare som hällde tre öl i håret på mig (dag 2/6), campgrannarna som hängde upp en fisk i en telefonledning (eller liknande ledning) och gjorde det till en känd grej på campingen "hångla under fisken".

Såg en dunderfull gubbe, som stod på en gräsmatta som sluttade lite neråt, vinglades, med en öl i ena handen, en överfull tacotallrik i papp (såna som viker sig hur lätt som helst) i den andra, samtidigt som han skulle försöka äta, i spöregn... DET var en rolig syn kan jag säga! Satt under ett träd och funderade på hur länge han skulle kunna hålla balansen ;)

Kan säga att stämningen överlag är heelt fantastisk! Har du aldrig varit på festival - åk åk åk! :D
 
Sv: Festival

Härligt! Jag har jättetorra kompisar som tvekar, men nu tänker jag fasiken ta ledigt för detta! Har pratat med folk som inte varit på festival som berättar hur äckligt det måste vara. Å andra sidan alla som jag har pratat med som har varit på festival har sagt att stämningen m.m. är oslagbar!
 
Sv: Festival

Tro mig, det ÄR äckligt. Tänk dig en blandning av öl, mat, piss, andra äckliga saker och svett som legat i solen och gottat sig i flera dagar! haha ;) Det beror ju helt på hur du är som person. Jag har haft tur med grannar och allt möjligt de gångerna jag campat på festivalcampingen. Man har ju hört skräckhistorier om folk som pissar i andras tält och jag vet inte vad.

Om du är en sån person som är kräkmagad, och har svårt att sova i tält, ja du förstår ;) så skulle jag verkligen rekommendera dig att hitta ett annat boende för att få ut mer av festivalen. :) På P&L har dom ju (eller hade iaf, i år vet jag inte) 'lugn camping' och 'lugn camping deluxe'. Har hört att det är ganska stor skillnad på dom och den vanliga campingen. Är ju kanske något att kolla upp iaf :)
 
Sv: Festival

Ja jag VILL åka på Sweden Rock i år igen.Tredje året i rad i s fall och det är helt UNDERBART.Fasen måste nog ändå fixa kattvakt och ledigt dom dagarna :angel:.
Och jo det är äckligt men det är verkligen värt det :).
 
Sv: Festival

Var på SRF 09 och 10, helt underbart! Stämningen, musiken, folket, området... :love: Sen att vädret kunde varit bättre är väl en sak. Jag är en sådan som HATAR att sova i tält och tycker det är grymt äckligt egentligen med folk som står och pissar på ens tält mitt i natten eller allmänt dräggiga personer, men det är precis som att man inte tänker på det när man väl är där :D På "griscampingen" där de flesta bor som inte har husvagn är det aldrig tyst skulle jag vilja påstå. Där finns det spoltoaletter (guld värt!!) och vattenområde där man kan försöka tvätta sig och håret om man står ut med kallvattnet. Även grillhörna om man känner för att pyssla med det, jag köper dock alltid mat där istället. Finns gott om mat både på festivalområdet och utanför, de har frukostställen, en liten butik där man kan köpa typ tamponger, pålägg, bröd osv.

Festivalområdet då, jag har inte sett hur det blev efter att de öppnade upp mer, men när jag var där var det underbart. Fina områden, lätt att komma långt fram på spelningar även om man inte sitter längst fram och väntar i timmar, du får dricka alkohol (som köps i öltälten) över hela området vilket är mycket uppskattat!. Det är endast gräsområden så det är skönt att stå på också (jämfört med asfalt som gör ont som fan efter några timmar). Vill man slappa lite kan man lägga sig på gräset och sola medan man lyssnar eller så har man en brassestol (håll koll på den dock, de försvinner fort som fan!). SRF är ju inte riktat till en viss åldersgrupp heller så det är väldigt blandade åldrar med många roliga typer. Jag har tyckt att det varit skönt, skulle inte vilja åka på en "fjortisfestival" där majoriteten är minderåriga. Det är trevligt folk i alla fall och lätt att lära känna nya människor, både på området och campingen.

Hade gärna åkt fler gånger, men jag vägrar tälta någonsin mer i mitt liv :angel: Sen är det ju inte billigt direkt.
 
Sv: Festival

Jag var på min första festival förra året. Så glad att jag tog tag i det innan jag blev alltför gammal! :o
Åkte då till P&L. Grym vecka!
Men för att ge det rättvisa fick vi underbara camping grannar och perfekt tältplats (inte för nära träd men tillräckligt för att ge skugga på morgonen), regnade bara en kväll och hade fixat bra pris på dicka från tyskeland ;)

iår är biljetter till Bråvalla inspanade och då blir det förhoppningsvis lite fler polare som vågar åka trotts sin "höga" ålder (de flesta i mina kretsar är kring 24-26 år).

Kan man leva med tält och att folk kissar, knullar, spyr lite varstans - kö till dusch, kö till mobilladdning - underbart folk (fulla och öppna ;) ), härlig musik, flera artister på samma ställe, gottig mat och en hejdundrande upplevelse så BÖR man åka! :bump:
 
Sv: Festival

Det som jag är mest tacksam över att vi hade med oss var
*uppblåsbar maddrass att sova på
*våtservetter!
*macka och räkost på tub
*billig sprit
*bilen som förvaring på parkeringen
 
Sv: Festival

Vi åker till SRF varje år typ, men är så gamla att vi bor på hotell i Karlshamn... :o :D Världens bästa lösning, mjuk och skön hotellsäng, en varm dusch när man kommer hem på natten, hotellfrukost och sedan lite chill innan det är dags för dagens första öl och lite lunch borta på Hotellet innan bussen går ut.

/Sara - Tant :)
 
Sv: Festival

Varit på sweden rock två år tidigare, ska dit även detta året!:banana: Favorit festivalen! och därför tänker jag inte åka på några andra festivaler :D Samt att jag behöva jobba. Inte lyssna musik;)

Jag tycker det är sjukt bra stämning på srf, jätte roligt folk! Jag har de två åren bott i hus hos min killes släktingar som bor i Norje. Detta året ser det dock ut att bli camping och tält. Men då kommer jag bo på funktionärs campingen eftersom jag jobbar under festivalen :) Där ska det enligt utsago vara lugnt och trevligt. Finns dock jätte många olika campingar mer än bara festivalens egna. Dessutom mycket stugor/uthus/garage som hyrs ut under festivalen så om man inte vill bo i tält så finns det ju andra alternativ.
 
Sv: Festival

Festivalområdet då, jag har inte sett hur det blev efter att de öppnade upp mer, men när jag var där var det underbart. Fina områden, lätt att komma långt fram på spelningar även om man inte sitter längst fram och väntar i timmar, du får dricka alkohol (som köps i öltälten) över hela området vilket är mycket uppskattat!. Det är endast gräsområden så det är skönt att stå på också (jämfört med asfalt som gör ont som fan efter några timmar). Vill man slappa lite kan man lägga sig på gräset och sola medan man lyssnar eller så har man en brassestol (håll koll på den dock, de försvinner fort som fan!). SRF är ju inte riktat till en viss åldersgrupp heller så det är väldigt blandade åldrar med många roliga typer. Jag har tyckt att det varit skönt, skulle inte vilja åka på en "fjortisfestival" där majoriteten är minderåriga. Det är trevligt folk i alla fall och lätt att lära känna nya människor, både på området och campingen.
.

Det är riiiiiktigt fint där nu! De har ju gjort allt mer permanent och bättre planerat och området är otroligt stort!

Måste hålla med om att området är jätte fint! Verkligen perfekt att ha en festival på:D
 
Sv: Festival

Jag har varit på SRF många gånger. Det är en fantastisk festival och härlig stämning. Gillar man line-upen lär man inte bli besviken efter en vecka/långweekend där. Dock känner jag mig färdig där, men har man inte varit där så är det helt klart att rekommendera ett besök.
 
Sv: Festival

Har inte varit på någon av dom festivalerna, däremot Reading Festival i england två år -11 och -12 och tja, parfym, våtservetter och papper är väl det som man varit mest tacksam för! Och varma kläder ifall man som jag är otroligt frusen på nätterna!

Men stämningen är ju underbar så åk på festival och ha skitkul :D
 
Sv: Festival

Jag har varit på P&L varje år sedan 2006, Sweden Rock och Way Out West 2008, plus Sonisphere och West Coast Riot 2010. Av dessa så var det heelt klart Sweden Rock som var bäst! Förutom fet lineup så är stämningen det bästa jag upplevt på en festival. Det är folk i alla ådrar, alla är trevliga och många är pratsamma och glada :)

Peace & Love blir mer och mer fjortisfest tycker jag, det har verkligen ballat ur de senaste åren jämfört med hur det var tidigare. Men lik förbannat så lyckas de ju boka åtminståne något band varje år som en verkligen måste se så vi har pallrat oss dit ändå och till och med haft riktigt trevligt trots allt ;) Tror dock inte att jag blivit sådan stammis där om det inte vore så att jag har ynka 20 minuter hemifrån in till festivalområdet, så det är ju inget större projekt för min del att planera resan dit så att säga.
 
Sv: Festival

Glöm inte långkalsongerna! (eller andra varma kläder) Det gjorde jag en gång, då frös jag kan jag ju säga. Ironiskt nog så hade min kompis med sig tre extra tröjor som hon inte använde mer än till huvudkudde. Det kom vi fram till på tågresan hem...:grin: :angel:
 
Sv: Festival

Hahahah, åh gud måste bara peta in att två av mina kompisar hånglade under fisken! Annars älskar jag festivaler! Har varit på Peace & Love 2010 och Lollapalooza i Chicago 2012 + massa endagars! Önskar att jag kunde vara full och lyssna på musik i ett gyttjehål varje dag....
 
Sv: Festival

Hoppas det är ok att jag lånar tråden lite!

Jag ska förmodligen på Sweden rock i sommar. Killen jag träffar som försöker locka med mig :D
Men jag har aldrig varit på något sådant, och får lite småpanik när jag tänker på de "praktiska sakerna" och det är hundratals frågor som snurrar i mitt huvud!!
Jag har dock gått på FBU (frivillig befälsutbildning för ungdomar) där vi bl.a fick tälta ute i skogen, och DET har jag inte så roliga minnen av :p Fanns ju inget rinnande vatten, ingen toalett osv.

Jag hoppas/tror dock att det är lite mer civiliserat på en festival? :o
Finns det någon här som kan svara på några av mina frågor så vore jag mycket tacksam:

-Finns det rinnande vatten? (I handfat eller dusch)

-Toalett?

-Mat - ska man ha med allt färdigt för alla dagarna, eller finns det något att köpa där?

-Är det lätt att få saker stulna ur tälten när man är iväg?

- Kan det va bra att ha med många ombyten?

-(Vet att detta låter väldigt löjligt, men jag har väldigt svårt att visa mig utan smink/håret ofixat , speciellt inför en ny kille..) så jag undrar lite hur tjejer gör som är där och typ vill fräscha till sig lite på morgonen? Jag kan väl inte va den enda som inte tycker det känns okej att håret står åt alla håll och man har flera dagars gammalt smink på sig :o

-Några andra bra tips? (Ja förutom att ha med våtservetter, det ska jag garanterat ha med:D)
 
Sv: Festival

Hoppar in från senior

Jag ska på P&L i år då mina husgudar (Depeche) ska va där...

Har tagit semester från jobbet, kommer bila upp och bo i en stuga ca 1 mil från festivalområdet... Jag och tälta = :yuck:
Är alldeles för gammal för att tälta (egentligen inget åldersrelaterat, har ALLTID varit för gammal för att tälta, det är verkligen inte min grej)

Så jag tar de mer som en semester i Dalarna med en massa musik ;)
 
Sv: Festival

Dusch o så finns brukar kunna ksota lite men finns.
vattenposter finns utspritt lite varstans i regel o där kan man tävtta av sig lite samt borsta tänderna fylla på vattenflaska

toalett är i regel = bajamaja

att ha med sig lite mackor o ost åp tub är sweet frukost annars finns det skräpmat o typ wok man kan köpa på området

risken att få stulet finns alltid, ta inte med dyra saker o bli bundis med grannarna så kan alla hjälpa till att hålla lite koll :)

trosor o strumpor samt tröja är bra att ha lite extra för varje dag utav. Men byxor (aka jeans) är inte mkt att hålla på att byta på tkr jag, hade tvåå par med mig sist

de som känner behov utav att sminka o fräscha till sig på morgonen/lunchtid gör det. antingen ställer man sig i kön till duschen eller så sätter man sig utanför campet/tältet och gör sig iordning. inte så mkt hysch hysch om det.
 
Sv: Festival

Inne på området finns kranar med vatten, och även toaletter som går att spola:)

På srf då alltså. Jag hade aldrig överlevt annars, då jag har extrem fobi mot bajamajor:yuck:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 786
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 810
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp