Sv: Festival

Jag vet att på SRF så är det flera inne i byn som hyr ut sina duschar så man kan ibland lyckas få lite varmvatten där med. Annars har jag bara hört bra om SRF, dock bara varit där som arbetskraft och inte bott på campingen då jag bara bor några mil bort :) Är nästan mer regel än undantag att folk är på SRf (ibland bara på campingen om man inte fått biljett) både veckan innan och över hela helgen. Nu har jag tyvärr flyttat så nu kan jag inte ens åka förbi och glo på allt längre :(
 
Sv: Festival

Ändrade planer, det bli BRÅVALLA för min del!! Sjukt glad, har köpt biljetter o allt!
 
Sv: Festival

Sweden rock är vid det här laget en väldigt civiliserad festival gällande faciliteter. Mycket har hänt de senaste tio åren helt klart.

Rinnande vatten finns på flera ställen. Duschar är det lite så där med, det finns, men inte så jättemånga, och värre är det med varm vatten. Men de finns ju de som absolut måste duscha varje dag och är man morgonpigg eller inte har något emot att stå i kö så går det bra.

Toalett = vattenklosett finns dels inne på området en hel drös med och flera av campingarna har även vattenklosetter och sen finns det ju så klart bajamajor. De brukar vara väldigt fräscha de första dagarna, men de sista dagarna undviker i alla fall jag dom så långt det går numera eftersom de dessutom finns andra alternativ. I vårt gäng finns det en del som vägrar bajamajor in i det längsta, och de senaste åren har det gått bra att vara så kräsen också..

Jag har i princip aldrig haft något färdigt utan köper allting där i de olika stånden. Rekommenderar vildsvinskebaben ;).

Jag har inte blivit bestulen en enda gång faktiskt.

Ombyten är bra. De senaste åren har vädret varit skit och det är inte kul att vara blöt, kall och tälta! Så kläder som går i lager-på-lager är jättebra så man slipper frysa. Jag har haft med mig vinterjackan faktiskt. Sjukt skönt på väldigt kyliga junikvällar.

Jag har aldrig brytt mig särskilt om smink och hår på det sättet. Då åkte jag ändå när jag var 19 med en kille jag känt i en månad bara som jag sedan var tillsammans med i flera år. Men det brukar finns lite speglar och till och med uttag på sina ställen. Vi har ju oftast bil och då har man suttit i bilen och tagit av gårdagens smink och sminkat på nytt på morgonen. Är det varmt har man ofta varit sminklös på dagen och sminkat på kvällen när det är lite svalare.

Min bästa tips förutom våtservetter är varma kläder, skönt liggunderlag och solkräm. Använd solkrämen flitigt, även om det inte är varmt. Jävlar vad solen tar så fort den tittar fram.
 
Sv: Festival

Du har fått många bra tips redan tycker jag men kan tillägga att i vattenkranarna som finns på utsidan på campet kan man iaf duscha av håret mm lite om man inte vill betala för dusch.
Finns ju makeupvåtservetter som man kan köpa för att ta bort sminket.Fungerade kanon.Glöm dock inte våtservetter.Guld värt.
Sen kan man ju ha med sig torrschampo med.
Ha med dig varma kläder då det brukar bli kallt om kvällarna.
Alla blir ju dock lite `ruffiga` som sover på campingen så du kommer nog med att klara dig :).
Jag ska med på SRF och jag Längtar :p.
 
Sv: Festival

Har varit på P&L flera år, men eftersom jag kommer från Borlänge så har jag aldrig bott på campingen ;), men det är nog i princip aldrig tyst där, att campa så är väl kanske inte för alla.
 
Sv: Festival

+ alla andra

Tack så jättemycket för svaren!! Uppskattas verkligen :)

Idag ska biljetterna köpas!! wiiieee :banana:
 
Sv: Festival

Drar upp denna tråden! :)

Jag har heller aldrig varit på festival, men nu kommer ju bästa aktiva bandet just nu, Bastille :love: till "Hultsfred", och samma dag är det flera andra bra band/artister jag gärna hade velat se, så jag funderar på om det är värt att åka upp?

Nu är jag inte så mycket för dethär runtomkring utan åker isåfall just för att se banden, skulle kunna tänka mig att bara vara där över dagen men är ju en bit från mig så det kanske är nödvändigt med iaf en övernattning?

Det är ju ganska snart upptäckte jag just, och jag har en häst som ska föla nu till helgen, men det kan ju dra över och då kan jag inte åka så kan inte boka biljett och så ännu. Kan biljetterna ta slut? :o
Och hur är bästa sätt att ta sig dit? Jag känner inte att jag behöver dricka så för den sakens skull kan jag ta bilen dit men det kanske är jobbigt ändå av andra anledningar? :yuck:

Sedan tror jag inte att jag har någon kompis eller så som både vill och har råd att hänga med, så troligt blir det att åka själv isåfall... Kan man göra det? Vågar man?

Mycket dumma frågor :angel:
 
Sv: Festival

Jag kom på en VIKTIG fråga till!

Hur håller man mobilen vid liv?? :eek:

Jag kommer lämna hundarna hos en ny hundvakt, och måste verkligen ha mobilen på ifall att något skulle hända eller så och hon behöver nå mig... Sen kan det ju vara bra att ha mobil av flera andra anledningar också.
 
Sv: Festival

Det finns laddare som drivs av solljus. Så då får man hoppas på bra väder...

Jag brukar dock ha med mig en gammal telefon också som man har fulladdad och sen när den ena laddas ur kan man bara sätta in simkortet i den andra! Och sen såklart försöka vara rätt så sparsam, typ inte facebooka hela dagarna och sånt... ;)
 
Sv: Festival

Fan...det lät inte direkt hoppfullt :( Har varken en gammal mobil eller råd att köpa någon sån laddare nu... Dessutom väntar tydligen både regn och åska :meh:
Och vi kommer vara där tis-sön, så det är många dagar mobilen måste vara på
 
Sv: Festival

Nu vet jag inte vilken festival det var men de brukar alltid ha laddstationer där man får betala en liten peng för att ladda sin mobil. Annars kanske du kan ge ut numret till någon mer som ska med så att hundvakten eventuellt har fler nummer att testa?
 
Sv: Festival

som yllva säger så finns det laddstationer på de flesta festivaler (alla?)
det är mkt ungdomar som åker och arrangörerna har lärt sig att denna generation inte kan leva utan mobil.
Jag har själv ett förhoppnigvios 2-3 veckor gammalt föl när jag åker iväg på Bråvalla iår och vill verkligen att nån ska kunna nå mig om nått händer nån utav alla hästarna =)
 
Sv: Festival

När jag va på srf förra året fanns det laddstation/er kosta typ 20 kr :-) man får en lapp med nr, och en lapp sätts på mobilen så det blir rätt mobil man hämtar ut sen :P har bara vart på srf en gång, bodde på mc campingen. Helt okej, fanns vanliga toaletter, tvättränna ute, och matställe som hade frukost kaffe te pommes mm :-) skönt att slippa gå så långt på morgonen :P
 
Sv: Festival

På SRF finns det ställen där man kan ladda mobilen.Kostar inte speciellt mycket.
Jag brukar dock ha avstängd mobil & sätta på den ibland.
 
Sv: Festival

kl*
Som andra sagt så brukar det finnas ställen man kan lämna mobilen för laddning. Men t ex under srf kan man lika bra ha den avstängd när man är inne på området. Nätet är överbelastat och fungerar inte att ringa eller skicka sms då. Men går man en bit utanför så :)
 
Sv: Festival

Brukar inte gå att ringa så mkt som ni alla säger, emn själv använbder jag mobieln som kamera när jag är iväg sådär. Den är liten o lätt att bara plocka upp när man hittar nått kul att få på bild (kul folk, tokiga ideér, favorit artisten mm) och då går det åt rätt mkt batteri =)
 
Sv: Festival

PÅ SRF finns det laddstationer. Men det är ett helvete att få någon mottagning typ torsdag - lördag eftersom nätet är överbelastat. Jag brukar ha min avstängd och sätta på den en-ett par gånger per dag för att kolla meddelanden och försöka ev ringa.
 
Sv: Festival

knapp

Jag ska på festival nästa helg. Tyska östersjökusten sista helgen i maj = iskallt och dygnsurt. Men jag är taggad ialllafall :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 778
Senast: Pilot
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 545
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 722
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp