Fett hår med mjäll

Ja som topic lyder.

Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något även passar mig).

Jag har aldrig stylingprodukter i håret och fönar aldrig. Färgar inte ens utan det är helt "naturligt". Har i princip alltid tvättat håret varannan dag i hela mitt liv. Jag har i perioder testat att tvätta mer sällan men det går inte. Gick i över två månader med äckelflott hår innan jag bestämde mig för att det är BS (eller mest troligt individuellt).

Jag har problem med torr hud så det känns kanske inte helt otroligt att det gäller även huvudet. Jag duschar alltid på kvällen och dagen efter är det fint (bortsett mjäll då) men på kvällen dag två måste jag duscha. Om jag "kliar" mig i hårbotten blir fingrarna liksom oljiga och kan lukta lite talg. Eftersom jag har torr hud duschar jag helst inte i onödan så om jag t.ex inte ska någonstans på en helg kan jag skippa duschen helt. Efter typ fyra dagar med otvättat hår hänger det i testar och om jag kliar mig i hårbotten då så kan jag få som gruskorn under naglarna nästan.

Jag har också problem med håravfall vilket jag misstänker beror på stress. De senaste fem åren kanske så har jag nog tappat nästan hälften av mitt hår, det är till och med synligt nu när håret blir flott så "delar" det sig liksom på ett ställe så man ser hjässan. Har enorma komplex över detta men försöker att inte tänka på det. Har brottats med depression länge och tänker att det här kanske kan lösa sig själv med tiden om jag får ordning på den biten. Däremot tror jag knappast min feta hårbotten hjälper (hört att det kan täppa till hårsäckarna och förhindra ny hårväxt).

Jag har testat lite olika grejer. Det som funkat bäst är bodyshops ginger-schampo. Det funkade jättebra först men upplevde att det liksom tappade effekten med tiden? och nu fungerar det inte alls. Har också provat neccin men det gjorde det bara värre. Nåt finskt tjärschampo som varken gjorde till eller från (och tyvärr satt lukten kvar i håret så nej tack), kevin murphy plumping schampo gjorde varken till eller från, kerastase gröna gjorde det värre.

Överväger på riktigt att prova head and shoulders snart trots allt skit det märket får. Är så otroligt less på att borsta snö från axlarna hela tiden.

Kan tillägga att jag har regelbunden kontakt med sjukvården om både mina sköldkörtelvärden samt övriga som b12 osv, finns inga indikationer på att något av detta skulle vara relaterat till någon sorts brist.

Ursäkta novellen. Hatar mitt hår och mitt liv.
Lush Soak and Float schampokaka är bra mot kli och mjäll. (och bra för miljön på många sätt).
(är också ett sådant schampo som bara rengör och inte lägger på några vaxer eller silikoner på hårstrån eller i hårbotten. Så då kan håret blir lite strävt.)

En msk äppelcidervinäger i 5 dl vatten, snabbt hällt över och sedan skölja ur, gör håret glansigt igen, lägger det efter schampot istället för balsam som kanske kloggar igen hårbotten (det gör jag nu bara någon gång i månaden, för när jag tvättar mer sällan så torkar inte schampot ut håret lika mycket).

Om balsam ha bara i topparna. Balsam gav mig kli och mjäll direkt.

Försöka tvätta håret allt mer sällan för att minska fettproduktionen.

För att klara det, svinhårsborste (Åhlens eller vilken affär som helst, ca 100 kr) som flyttar fettet från hårbotten till topparna, vilket också lägger håret finare om det är lite tunt och fett (dvs fett hår och piggborste blir nästan som åkerplöjda fåror i looken svinhår inte.). Första gången du använder svinhårsborsten kanske det blir lite elektriskt, när den är helt ny, men det går över väldigt snabbt, prova tre dagar bara så blir det bättre, för håret ändrar borsten. Den lyfter ur en del mjäll och damm från hårbotten också tror jag så du borstar ur dem på morgonen så synd de kanske mindre sedan.

Jag hade torrt hår och fet hårbotten och mjälleksem och en del kli och det löste sig på det här viset.

(och det var ett schampo från Body shop som jag använde oavbrutet i ett år som var en orsak till mjälleksemet/mjället (för 25 år sedan iofs, så produktutveckling?). Det la sig som en tjock massa av fruktvax i hårbotten som aldrig blev fri från det eftersom jag använde samma schampo hela tiden. Vilket irriterade, lossnade som mjäll och blev som små sår här och där.)

Jag har läst på en amerikansk hårsida att vissa med mjällproblem använder benkam/hornkam också för att nästan lossa dem från hårbotten och sedan borsta ut för att de inte ska synas under dagen. Scritcha
 
Senast ändrad:
Lush Soak and Float schampokaka är bra mot kli och mjäll. (och bra för miljön på många sätt).
(är också ett sådant schampo som bara rengör och inte lägger på några vaxer eller silikoner på hårstrån eller i hårbotten. Så då kan håret blir lite strävt.)

En msk äppelcidervinäger i 5 dl vatten, snabbt hällt över och sedan skölja ur, gör håret glansigt igen, lägger det efter schampot istället för balsam som kanske kloggar igen hårbotten (det gör jag nu bara någon gång i månaden, för när jag tvättar mer sällan så torkar inte schampot ut håret lika mycket).

Om balsam ha bara i topparna. Balsam gav mig kli och mjäll direkt.

Försöka tvätta håret allt mer sällan för att minska fettproduktionen.

För att klara det, svinhårsborste (Åhlens eller vilken affär som helst, ca 100 kr) som flyttar fettet från hårbotten till topparna, vilket också lägger håret finare om det är lite tunt och fett (dvs fett hår och piggborste blir nästan som åkerplöjda fåror i looken svinhår inte.). Första gången du använder svinhårsborsten kanske det blir lite elektriskt, när den är helt ny, men det går över väldigt snabbt, prova tre dagar bara så blir det bättre, för håret ändrar borsten. Den lyfter ur en del mjäll och damm från hårbotten också tror jag så du borstar ur dem på morgonen så synd de kanske mindre sedan.

Jag hade torrt hår och fet hårbotten och mjälleksem och en del kli och det löste sig på det här viset.

(och det var ett schampo från Body shop som jag använde oavbrutet i ett år som var en orsak till mjälleksemet/mjället (för 25 år sedan iofs, så produktutveckling?). Det la sig som en tjock massa av fruktvax i hårbotten som aldrig blev fri från det eftersom jag använde samma schampo hela tiden. Vilket irriterade, lossnade som mjäll och blev som små sår här och där.)

Jag har läst på en amerikansk hårsida att vissa med mjällproblem använder benkam/hornkam också för att nästan lossa dem från hårbotten och sedan borsta ut för att de inte ska synas under dagen. Scritcha
https://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=2185

(Jag har bara använt hornkam till reda ut håret och man blir förvånad över att det går, horn och ben tar också fett från nära hårbotten och flyttar längre ned och rengör håret. Med mitt fluffiga frizziga hår hade jag inte trott det gick att kamma. Köpte på medeltidsmarknad eftersom den var fin och provade bara eftersom jag köpt den :D)

Ja förresten och mandelolja eller liknande i håret efter tvätt, pyttelite, känns också bra och det känns som att den inte får lika mycket torrpanik då.

Jo och metoden för att tvätta mer sällan är att göra det långsamt under lång tid. Dvs börja tvätta vart tredje dag i månader. Sedan vart fjärde, sedan... "tvätta" med bara vatten varannan gång osv. Dvs inte ha schampo varje gång du "tvättar" men fortfarande göra "tvätta" grejen med fingrarna, får det att hålla en dag till, flyttar ned fettet på håret :p från där det syns till där det gör nytta.
 
Senast ändrad:
Min fd pojkvän hade liknande problem, i hans hårbotten var det snarare skorpor/eksem än vad jag skulle kalla torr mjäll. Jag köpte en schampokaka från Lush till honom som var framtagen för dessa bekymmer, minns ej vad den hette men den luktade tjära. Han blev av med sina problem (och nej han luktade inte som en gammal eka :P )
Soak and float. Tyvärr luktar de inte längre tjära, men det var enbären i som luktade tror jag tror inte det var tjära i. Men schampokakan finns kvar.
 
Mjälleksem kan klia, men behöver inte klia alls. Jämfört med andra eksem eller svampinfektioner kliar det rätt lite även på mig. Så tycker inte du ska snöa in dig på det. Jag har varken sårskorpor eller något sånt. Så hade jag inte fått det på andra delar av kroppen hade jag nog aldrig fattat vad det var.
Jag ska prova fungoral och se om det gör skillnad :)
Lush Soak and Float schampokaka är bra mot kli och mjäll. (och bra för miljön på många sätt).
(är också ett sådant schampo som bara rengör och inte lägger på några vaxer eller silikoner på hårstrån eller i hårbotten. Så då kan håret blir lite strävt.)

En msk äppelcidervinäger i 5 dl vatten, snabbt hällt över och sedan skölja ur, gör håret glansigt igen, lägger det efter schampot istället för balsam som kanske kloggar igen hårbotten (det gör jag nu bara någon gång i månaden, för när jag tvättar mer sällan så torkar inte schampot ut håret lika mycket).

Om balsam ha bara i topparna. Balsam gav mig kli och mjäll direkt.

Försöka tvätta håret allt mer sällan för att minska fettproduktionen.

För att klara det, svinhårsborste (Åhlens eller vilken affär som helst, ca 100 kr) som flyttar fettet från hårbotten till topparna, vilket också lägger håret finare om det är lite tunt och fett (dvs fett hår och piggborste blir nästan som åkerplöjda fåror i looken svinhår inte.). Första gången du använder svinhårsborsten kanske det blir lite elektriskt, när den är helt ny, men det går över väldigt snabbt, prova tre dagar bara så blir det bättre, för håret ändrar borsten. Den lyfter ur en del mjäll och damm från hårbotten också tror jag så du borstar ur dem på morgonen så synd de kanske mindre sedan.

Jag hade torrt hår och fet hårbotten och mjälleksem och en del kli och det löste sig på det här viset.

(och det var ett schampo från Body shop som jag använde oavbrutet i ett år som var en orsak till mjälleksemet/mjället (för 25 år sedan iofs, så produktutveckling?). Det la sig som en tjock massa av fruktvax i hårbotten som aldrig blev fri från det eftersom jag använde samma schampo hela tiden. Vilket irriterade, lossnade som mjäll och blev som små sår här och där.)

Jag har läst på en amerikansk hårsida att vissa med mjällproblem använder benkam/hornkam också för att nästan lossa dem från hårbotten och sedan borsta ut för att de inte ska synas under dagen. Scritcha
Jag har blivit lite avskräckt ifrån lush sedan jag provade deras schampokakor för ganska många år sedan nu, det var som att tvätta håret med diskmedel. Blev tovigt, matt och livlöst :(

Jag borstar aldrig håret, äger inte ens en hårborste längre. Ärligt talat vågar jag inte. Jag tappar ju så mycket hår. Får plocka hår på tröjan hela dagen och borstar jag det så rycker jag bort så sjukt mycket. Det lossnar alltid med roten också så det är inga strån som går av. Drar jag fingrarna genom håret får jag med mig minst ett hårstrå (från roten) varje gång typ.

I övrigt ser mitt hår friskt ut (bortsett från att jag då sakta men säkert börjar bli skallig) det är blankt och fint, inte frissigt eller så. Inga kluvna toppar och det går som sagt inte av.

Jag använder inte balsam. Förut var mitt hår såpass kort att det inte behövdes. Nu är det lite längre än axlarna men jag upplever ändå att det bara blir sunkigt fortare med balsam trots att jag bara har i längderna, känns lite som en onödigt produkt för mitt hår. Det är ju så pass tunt att det blir ju inte tovigt eller så så jag behöver inget som "reder ut" det.
 
Jag ska prova fungoral och se om det gör skillnad :)

Jag har blivit lite avskräckt ifrån lush sedan jag provade deras schampokakor för ganska många år sedan nu, det var som att tvätta håret med diskmedel. Blev tovigt, matt och livlöst :(

Ja det fungerar som schampon gjorde förr, dvs det rengör enbart och lägger inga hinnor eller annat på håret eller i hårbotten. Det gör även håret matt eftersom det blir lite basiskt.

Det var så håret alltid blev när man tvättade det på 70-talet, tidigt 80-tal med mammas schampon. Speciellt när man tvättade sköljde ur, tvättade direkt igen. En gång i veckan (jag tvättade håret dagen innan det skulle vara fint ;) sedan är det ju iofs lätt om jag tänke efter att bara tvätta det en gång... och då inte ha det totalt uttorkat.)

Det är därför man har en msk äppelcidervinäger blandat i 5 dl vatten i efteråt, det surar håret, lägger stråna gör det blankt och lättare att reda ut.

Då slipper man både silikon/vaxer i hårbotten och får ändå glansigt hår.

Men det här händer nog mer om man tvättar håret varannan dag. Mitt hår blir inte matt och tovigt av schampot eftersom jag tvättar det en gång i veckan och har mer av ett fettlager på håret, hela försvinner inte i tvätten.

Dessutom tror jag en orsak till att det blir matt och tovigt är just att det sköljt ur alla de lager som låg på håret och i hårbotten från tidigare schampon. Det som ligger och irriterar.

Men jag tänker att ett milt schampo från Barnängen eller ngt kan göra något liknande? Däremot är jag övertygad om att alla schampon utan extra glans, vaxer, silikoner osv kommer att göra håret mattare första gången och kräva balsam eller äppelcidervinäger.


Jag borstar aldrig håret, äger inte ens en hårborste längre. Ärligt talat vågar jag inte. Jag tappar ju så mycket hår. Får plocka hår på tröjan hela dagen och borstar jag det så rycker jag bort så sjukt mycket. Det lossnar alltid med roten också så det är inga strån som går av. Drar jag fingrarna genom håret får jag med mig minst ett hårstrå (från roten) varje gång typ.

Förstår att det är läskigt, jag kanske också skulle slutat borsta när jag tappade hår, om jag haft alternativet. Men jag vet ju inte om det är så bra att du aldrig får bort lagret på skalpen eller damm ur håret. Gnugga lite försiktigt i hårbotten när du tvättar, med fingrarna? inte naglarna? i alla fall?

I övrigt ser mitt hår friskt ut (bortsett från att jag då sakta men säkert börjar bli skallig) det är blankt och fint, inte frissigt eller så. Inga kluvna toppar och det går som sagt inte av.

Jag använder inte balsam. Förut var mitt hår såpass kort att det inte behövdes. Nu är det lite längre än axlarna men jag upplever ändå att det bara blir sunkigt fortare med balsam trots att jag bara har i längderna, känns lite som en onödigt produkt för mitt hår. Det är ju så pass tunt att det blir ju inte tovigt eller så så jag behöver inget som "reder ut" det.

Om det varken är frissigt eller kluvet eller något så är det kanske inte järn eller B-vitaminbrist i alla fall. Men finns vitaminer som Hårkontroll eller Silicea på apotek (dyrt).

Men det kan ju också tyda på att du har lager av silikoner och vaxer på håret och i hårbotten. Och det är därför det frissar så förfärligt om du använder ett schampo som tar bort allt det.
 
Jag ska prova fungoral och se om det gör skillnad :)

Jag har blivit lite avskräckt ifrån lush sedan jag provade deras schampokakor för ganska många år sedan nu, det var som att tvätta håret med diskmedel. Blev tovigt, matt och livlöst :(

Jag borstar aldrig håret, äger inte ens en hårborste längre. Ärligt talat vågar jag inte. Jag tappar ju så mycket hår. Får plocka hår på tröjan hela dagen och borstar jag det så rycker jag bort så sjukt mycket. Det lossnar alltid med roten också så det är inga strån som går av. Drar jag fingrarna genom håret får jag med mig minst ett hårstrå (från roten) varje gång typ.

I övrigt ser mitt hår friskt ut (bortsett från att jag då sakta men säkert börjar bli skallig) det är blankt och fint, inte frissigt eller så. Inga kluvna toppar och det går som sagt inte av.

Jag använder inte balsam. Förut var mitt hår såpass kort att det inte behövdes. Nu är det lite längre än axlarna men jag upplever ändå att det bara blir sunkigt fortare med balsam trots att jag bara har i längderna, känns lite som en onödigt produkt för mitt hår. Det är ju så pass tunt att det blir ju inte tovigt eller så så jag behöver inget som "reder ut" det.
Sedan uhm, läs de dåliga reviews om ditt schampo för det låter lite precis som ditt problem. https://www.makeupalley.com/product...nger-Scalp-Care-Shampoo/The-Body-Shop/Shampoo Det kanske inte fungerar så bra för alla.

(och lite som mitt problem för 25 år sedan)

Iofs är det inte samma på Amazon reviews.
 
Senast ändrad:
Sedan uhm, läs de dåliga reviews om ditt schampo för det låter lite precis som ditt problem. https://www.makeupalley.com/product...nger-Scalp-Care-Shampoo/The-Body-Shop/Shampoo Det kanske inte fungerar så bra för alla.

(och lite som mitt problem för 25 år sedan)

Iofs är det inte samma på Amazon reviews.
Jo och om det skulle råka vara SLS man inte tål ska man inte ha schampokakor heller, det är mycket SLS i. Å andra sidan är det SLS i praktiskt taget alla schampon om man inte ansträngt sig för att undvika (och har väl varit så i 50 år?). Aleppotvål har ngn kollega i håret, fungerar inte för mig men kanske för någon annan, gör det också strävt btw.
 
Jag har haft samma problem. Sen insåg jag att jag har en hårbotten som lätt blir torr, dvs alla mjällschampoon torkadeut hårbotten ännu mer och orsakade mer kliande och mjäll. Och överproducerade fett till håret. Fick bukt med det genom att gå över till återfuktande schampoo och bara tvätta en gång i veckan. Nu blir det lite fett och kliigt sista dagen innan tvätt, och då har jag ändå typ alltid tofs och keps på huvudet.
 
@Badger
Jag masserar hårbotten ordentligt och så i duschen så tänker att det liksom blir gjort där. Ser inte riktigt någon anledning till att borsta håret då det ändå aldrig tovar sig eller så. Det har lite självfall också och tycker oftast det ser bättre ut om jag inte borstar. Framförallt har jag aldrig stött på en borste som inte gjort mitt hår statiskt.

Jag använder aldrig stylingprodukter eller ens balsam så tror inte att det samlas så mycket sådant i håret. De flesta schampon är ju fria från silikoner också.

Ginger-schampot var det ganska länge sedan jag använde nu, några månader i alla fall. Oavsett så började de här problemen tidigare. Som sagt är jag nästan säker på att håravfallet är stressrelaterat då jag dels har min depression men även gick igenom något mycket jobbigt i livet då det började, det som stör mig nu är att det liksom inte verkar avta, men så mår jag ju inte helt hundra fortfarande heller så.

Jag har haft samma problem. Sen insåg jag att jag har en hårbotten som lätt blir torr, dvs alla mjällschampoon torkadeut hårbotten ännu mer och orsakade mer kliande och mjäll. Och överproducerade fett till håret. Fick bukt med det genom att gå över till återfuktande schampoo och bara tvätta en gång i veckan. Nu blir det lite fett och kliigt sista dagen innan tvätt, och då har jag ändå typ alltid tofs och keps på huvudet.
Jag trodde länge att det var så men börjar tveka nu. Jag har provat flera sådana "återfuktande" schampon men tycker ofta att det förvärrar problemen och gör det flottigare.

Min pappa har mjäll på grund av torr hårbotten, hans mjäll är liksom som pulver eller vad man ska säga? Mitt är mer som flingsalt typ, blir liksom större flagor som är flottiga och i nacken får jag liksom som små stenhårda korn efter några dagar om jag inte tvättat håret.
 
Min pappa har mjäll på grund av torr hårbotten, hans mjäll är liksom som pulver eller vad man ska säga? Mitt är mer som flingsalt typ, blir liksom större flagor som är flottiga och i nacken får jag liksom som små stenhårda korn efter några dagar om jag inte tvättat håret.

Jo det är precis som det mjälleksem jag fick när jag var tonåring. Men hade också kli och små sår. Speciellt i nacken. Det upphörde med nya schampon och började igen efter tre användningar eller så när jag slutade tåla dem. Fick också lösningar mot mjälleksem från apoteket som hjälpte lite.

Jag tror helt enkelt du nog borde testa något av de där schampona som de nämner mot mjälleksem och annat ovan. (du hade tagit upp problemet med läkare? jag fick som sagt på recept) Om du inte vill testa äppelcidervinäger och schampon med extremt lite ingredienser.

För visst är det väl kanske stress som gör det, men det orsakar ju också kanske stress att du har det. Och jag uppfattade inte att det var så bra för mitt hår att ha den hårbotten. (eller ok jag tappade hår, men jag hade också järnbrist, så vad som beror på vilket.)

Såvitt jag hade förstått har nästan alla schampon silikoner eller vaxer eller mineraloljor som alla lägger sig som en hinna och det är svårt att hitta utan. Men det kan ju ha ändrat sig de senaste fem åren.
(sedan tror jag kanske inte det är dåligt i sig, bara att om man har problem kan det kanske vara något)

Här är någon snabbgooglad lista på grejs som är silikoner
http://salonggioia.se/undvika-listan/
 
Senast ändrad:
Jo det är precis som det mjälleksem jag fick när jag var tonåring. Men hade också kli och små sår. Speciellt i nacken. Det upphörde med nya schampon och började igen efter tre användningar eller så när jag slutade tåla dem. Fick också lösningar mot mjälleksem från apoteket som hjälpte lite.

Jag tror helt enkelt du nog borde testa något av de där schampona som de nämner mot mjälleksem och annat ovan. (du hade tagit upp problemet med läkare? jag fick som sagt på recept) Om du inte vill testa äppelcidervinäger och schampon med extremt lite ingredienser.

För visst är det väl kanske stress som gör det, men det orsakar ju också kanske stress att du har det. Och jag uppfattade inte att det var så bra för mitt hår att ha den hårbotten. (eller ok jag tappade hår, men jag hade också järnbrist, så vad som beror på vilket.)

Såvitt jag hade förstått har nästan alla schampon silikoner eller vaxer eller mineraloljor som alla lägger sig som en hinna och det är svårt att hitta utan. Men det kan ju ha ändrat sig de senaste fem åren.
(sedan tror jag kanske inte det är dåligt i sig, bara att om man har problem kan det kanske vara något)

Här är någon snabbgooglad lista på grejs som är silikoner
http://salonggioia.se/undvika-listan/
Ja som sagt tänkte testa fungoral när jag är på apoteket nästa gång.

Och ja jag har tagit upp det med läkare men eftersom det som sagt redan finns en så lång lista på saker jag lider av som kan orsaka detta så ses det bara som extremt osannolikt att det skulle vara något annat. Orkar inte bråka med sjukvården mer än jag redan gör så tänkte försöka lösa det, eller åtminstone mildra det, på egen hand :)
 
Ja som sagt tänkte testa fungoral när jag är på apoteket nästa gång.

Och ja jag har tagit upp det med läkare men eftersom det som sagt redan finns en så lång lista på saker jag lider av som kan orsaka detta så ses det bara som extremt osannolikt att det skulle vara något annat. Orkar inte bråka med sjukvården mer än jag redan gör så tänkte försöka lösa det, eller åtminstone mildra det, på egen hand :)
Stress stod med som en möjlig orsak till både mjälleksem och feta mjäll men om man tycker det är ett problem så föreslås fortfarande ett par schampon och apoteksprodukter (tror inte det var fungoral just utan en annan på 1177).
 
Jag hade mjäll under mina första typ 40 levnadsår. använde Head and shoulders utan något vidare resultat. Mjällen kakade ihop sig i hårbotten, så på axlarna hamnade det ju inte :meh:

till slut ruttnade jag på mjällproblemet och provade en del huskurer (äppelcidervinäger t ex). När inte det heller fungerade blev det först fungoral, som funkade hyffsat och sedan Selsun som hjälpte mig att bli av med eländet helt.
Nu har jag Selsun hemma och använder det vid behov (kanske någon gång i halvåret) och annars vilket vanligt shampo som helst (inte head and shoulder). Ser till att håret är torrt ordentligt innan jag sätter upp det eller går och lägger mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 908
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Pga medicinering så är min hud jättefet. Vi snackar så pass att jag 6 timmar efter tvätt har ett lager med fett i hela ansiktet att jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 324
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Albatross
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
733
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp