Fia fick stryk av Yoga

MissFideli

Trådstartare
nyss och allt var mitt fel. Jag släppte ner henne för nära ungarna och hon fräste och Yoga reagerade blixtsnabbt.
Så nu är jag skitorolig för att inte Fia ska glömma detta. Yoga är jag inte orolig för, jag tror t.o.m hon bad om ursäkt efteråt, men Fia är så långsint. Tänk om hon aldrig mer våga komma i närheten av Yoga?
 
Men du, det kanske är bra? Det ÄR ju Yoga som har ansvar för ungarna och det kanske är bra för härskarinnan att få det klart för sig, en gång för alla?

mandalaki
 
Jag vet inte, Fia har ju aldrig varit kaxig mot Yoga eller nån här hemma egentligen. Hon har väl bara en hård attityd.
Usch, tänk om hon flyttar och aldrig kommer tillbaka?

Fy vad jag är orolig. :cry: :cry: :cry:
 
Tror du inte att det ska mer till för att hon ska flytta?

Se om du kan hålla isär dem lite, så att hon inte får stryk en massa gånger på raken. Och ge henne massa uppmärksamhet (om hon gillar det).

mandalaki
 
Ja, jag tänkte ropa in henne om några timmar och kanske tillbringar jag natten i vardagsrummet eftersom kattungarna är i sovrummet. Och jag säger att jag är kattkunnig :crazy:
 
Jomen det låter ju smart. Vill hon sova med dig kan hon ju göra det. Det är nog bra om du visar att det är hon som gäller, inte de där löjliga små råttorna och deras pms-monster till morsa ;)

mandalaki
 
Precis ! Ska säga det till Fia också, så hon vet vems sida jag står på. Även om råttorna är förb. söta :angel:
 
Jag tror att du tillskriver dina katter lite för mycket intelligens.. :D
Mina katter slåss lite då och då, men lika goa vänner kan de vara bara en liten stund senare.
 
När scilla födde bebisar sist så lade hon dem i garderoben.
Den är i sin tur placerad i "blåshålet" dvs en gång mellan toaletterna,datarummet,hallen o resten av lgh.
När min ena skogis i godan ro skulle gå till lådan så formligen flög Scilla OCH Marrakech på honom o slet honom i stycken.....nästan,han kissade o bajsade på sig iaf.o vågade aldrig gå på lådan på toan mer.
Till saken hör att skogisen väger nästan 10 kilo,o fisscilla ca:3 ...marre 6.... :crazy:

det är en av anledningarna till att jag valde att placera skogisarna hos morsan,de går inte ihop med abyssar helt enkelt.
Abyn är en mkt dominant ras,jag vet inte hur det är med britterna,men det kanske du kan fundera på,
o har svårt att fungera ihp med andra raser.vissa individer mer än andra förstås..... :crazy:

Har tyvär inget tips...jo,släpp inte en katt nära en hona igen...... :smirk:,om de inte är väldans bra kompisar förstås... :crazy:
 
Det är ett helvete när de ryker ihop...Ibland får Sparvfen en känga av Scilla..... :(
Om ni hade hört mig då det händer så skulle ni flytt i panik ,efter att ni ringt akutpsyk förstås.
Scilla morrar år Sparvfen ,han morrar tillbaka o intar anfallsposition,jag springer dit o morrar dovt,högst av alla o fräser åt dem ...då slutar de för ett tag iaf...

Ytterligare en anledning till att sparvfen måste få en kompis...... :idea: :idea:
Nä,han o Marrakech,solo, o lilla blå funkar utmärkt ihop,men de har ju varit här sedan barnsben allihop,det är värre med Scilla som kom i vintras,då tre år gammal. :smirk:
 
Hehe, jag sticker ut huvudet genom fönstret och fräser ordentligt på grannkatten, som annars sitter och slår på rutan hela natten :rofl:
Hoppas aldrig grannarna har sett det...
 
Åh vad skönt att veta att det händer saker hos alla andra också, inte bara hos mig.
Ska jag bara vara som vanligt då, ropa in Fia i natt och sen sova...
 
Ja,fast jag tycker nog lite som du sa innan....att sova på soffan kan ju vara snällt mot henne så att hon vet att du bryr dig om henne iaf . :smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 599
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 949
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 121
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 480
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp