Bukefalos 28 år!

Molin

Trådstartare
Okey jag vet att man ska ha höanalys..

Men, jag skulle köpa Mustang Musli foder idag men det var totalt
slut i den ända butiken vi kan köpa det så då köpte jag hem fibergi som min tös ätit förut.

Min fråga är, kan man enbart ge fibergi lr ska man ha
nått extra till, tex korn?

Jag har ej gjort höanalys ännu då jag ev ska flytta hästen till
ett bättre ställe snart!
 
Sv: Fibergi

Hmm såg precis på deras sida att det behövs inget korn lr havre därtill.

Ny fråga :P
Vad skulle ni köra med?

Fibergi eller hestekraft samt korn?
Jag har verkligen svårt och välja foder och eftersom
att jag ej har analys på höet så har jag det lite svårare
eftersom att alla säger till en ta analys osv. Visst det finns
många som ej gör analys och att det funkar iaf.

Jag har heller aldrig gjort analys och det har funkat.
Men nu vill jag vara lite mer noggran då tösen bara är 4år gammal.

Tack!
 
Sv: Fibergi

Har ingen erfarenhet av Hestekraft, men fibergi är susen.. vet ingen häst som inte gillat fibergi.. har använt det själv i 8-9år nu till mina hästar..
 
Sv: Fibergi

Okey då vet jag. Jo jag har använt fibergi till min förra häst
förut men då gav jag även korn till vilket man igentligen inte
behöver va?

Får hästen hull av fibergi? Tror jag läste att det var bra för
hästar som behöver gå upp i hull eller hållas i fint hull.

Jag funderar på att kanske låta mej ha kvar fibergin och ge
lite av det tillsammans med hestekraften samt kornet, blir det
för mycket kanske? :S

Hon älskar båda delarna :P Hehe

Ååh, varför ska detta vara så svårt, hehe


Sellan skrev:
Har ingen erfarenhet av Hestekraft, men fibergi är susen.. vet ingen häst som inte gillat fibergi.. har använt det själv i 8-9år nu till mina hästar..
 
Sv: Fibergi

För att jag ska nog flytta Pillan snart så därför gör jag ingen nu.
Kommer ju inte ha samma hö eller hösilage eftersom att sådant ingår i hyran på bägge ställerna.
 
Sv: Fibergi

OK läste för fort som vanligt. Sorry. Fibergi låg o bas kan användas bara som det är. Gå in på deras sida ,där står om det är full,-eller komplementfoder.
 
Sv: Fibergi

Jo jag gick ju in och läste direkt efter, är lite seg jag :P

Men jag vet inte alls vad jag vill köra med, för hon älskar båda delarna och fibergin funkar väldigt bra på henne men jag är även sugen på hestekraft med korn med..

Haha.. :P

OK läste för fort som vanligt. Sorry. Fibergi låg o bas kan användas bara som det är. Gå in på deras sida ,där står om det är full,-eller komplementfoder.
 
Sv: Fibergi

Jag hade Fibergi Bas och kornkross till min förra foderhäst, och han blev jätte fin i hullet.
Är väldigt nöjd med det fodret.
 
Sv: Fibergi

vi köpte våran häst för ett bra antal år sedan var han ganska tunn (gått på bete utan gräs, var helt apatisk) men med fibergi fick han fint hull rätt snabbt!
nyaste hästen jag har var lixom tunn men ändå med en jättemage, hade bara stått på havre och hö, och nu när hon stått på fibergi har hon blivit mer "biffig".. så enligt mina egna observationer så tycker jag att de håller hullet bra :)
 
Sv: Fibergi

Okey ja jag har ju som sagt använd fibergi förut och jag tycker att hon fick hull av det. Min förra häst gick på fibergi samt kornkross och hon vart väl oxå lite rundare, men hon var 17år oxå så det tog lite tid.

Jag vakna av en fundering inatt faktiskt, drygt :P
Men jag tänkte, kan man kanske inte enbart ge fibergi och hestekraft? Lr måste man ha korn lr havre till hestekraften?

En sak till, hestekraft lägger man det i blöt?
Jag fick för mej att man inte gör det men sedan när jag var
och kika på stall för ett tag sen så sa dom att man lägger det i blöt :S Blir såå förvirrad :P


vi köpte våran häst för ett bra antal år sedan var han ganska tunn (gått på bete utan gräs, var helt apatisk) men med fibergi fick han fint hull rätt snabbt!
nyaste hästen jag har var lixom tunn men ändå med en jättemage, hade bara stått på havre och hö, och nu när hon stått på fibergi har hon blivit mer "biffig".. så enligt mina egna observationer så tycker jag att de håller hullet bra :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 218
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 857
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 566
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp