Fick hjärtat i halsgropen

S

snus

Fick ett samtal från min kompis att min häst gick på 3 ben Jag blev helt kall slängde mig i bilen och åkte dit. Jo, då det var sant, han kunde inte ens stödja sig.
Jag kände hur ledsen jag blev. Han var inte svullen ingen spark,sticksår osv. Men temp hade han och puls.
Ödet har sin nyck för strax efter jag kom till stallet ringde vetrinären i ett annat ärende så när hon fick höra angående min häst var det sträng order att lasta och komma till kliniken, vilket jag gjorde som tur var med facit i hand.
Där kom dom fram till att han hade fått ett stick av antingen en spik eller kvist, pinne upp i stålen som var milimeter från hovbenet. Det var många sputor och röntegen. Vi var rätt tagna när vi sen fick lämna kliniken 4 timmar senare.
Var på återbesök igår och det ser ljust ut för honom hältan är borta det mesta i alla fall. Pencellin 7 dagar och massa annat så 4000 kr fattigare är jag väldens lyckligasre människa han kommer att klara sig. Oddsen såg mörka ut ett tag. Konvalecenten är på 1 månad men det tar jag gärna nu när jag vet att han kommer att bli frisk. :rofl: :rofl:
 
Härligt att läsa trådar om att det ordnar sig och att pållarna blir friska!
 

Liknande trådar

Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 203
Senast: Rebeckafalk
·
M
Hästvård Ja, idag fick jag ett sånt där samtal som man inte vill ha. Calle hade kommit in halt från hagen, en tjej undersökte benet, började...
2
Svar
29
· Visningar
4 313
Senast: Shudde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp