Har inte, vet dock att flertalet använder.

Kan hjälpa människor med npf-diagnoser, något att "pilla med", en hjälp helt enkelt att vara stilla o inte "fara runt".
 
Min 8,5 åriga dotter har en. Å hon får inte sitta med någon mobil dygnet runt :cool:

Funkar bra på lektionerna när hon måste röra på sig. Då har hon den att snurra runt på. Eller en stressboll.
Hon har npf-diagnoser.
Ge henne en gammal hederlig jojo från kalmar istället. Mycket roligare och man kan göra jorden runt bla :up:. Min var vit och var från coca cola
 
Men det har ju folk mobilen till ju
Fast det tolkas som otrevligt.
Fidget-saker (inte bara nya flugan) är jättebra när man måste syssla med något i händerna men vill visa att man har uppmärksamhet på något annat. Jag har förstås lika mycket uppmärksamhet mot en diskussionpartner eller whatever om jag sysslar med telefonen, men det har folk svårt att förstå och de tar illa upp så då är en Fidget Cube (min favvofidget) perfekt.
 
Fast det tolkas som otrevligt.
Fidget-saker (inte bara nya flugan) är jättebra när man måste syssla med något i händerna men vill visa att man har uppmärksamhet på något annat. Jag har förstås lika mycket uppmärksamhet mot en diskussionpartner eller whatever om jag sysslar med telefonen, men det har folk svårt att förstå och de tar illa upp så då är en Fidget Cube (min favvofidget) perfekt.
Vad kostar en så där
 
Jag tycker de är rätt töntiga. Förstår inte varför de blivit så populära :confused:

Folk brukade ju ha typ stress boll och sitta och krama, VARFÖR måste de göra en grej som låter så mycket att folk runt om blir stressade/irriterade :arghh:
 
De är till för att stimma, som är ett självlugnande beteende för personer med NPF. Så var originaltanken iallafall, nu verkar det ha blivit någon trend där var och varannan person sitter och fipplar med dem. Men jag är tyvärr inte förvånad - neurotypiska har en tendens att roffa åt sig sånt som inte är menat för dem, för att de ser det som "en kul grej".

Lever man med NPF kan det vara nödvändigt att stimma i vissa situationer för att kunna behålla fokus. Dock är det ju olyckligt om man stör andra med sitt stimmande, men för vissa finns det nog inte så många alternativ, för att andra sorters stims inte fungerar för dem.
 
Jag tycker de är rätt töntiga. Förstår inte varför de blivit så populära :confused:

Folk brukade ju ha typ stress boll och sitta och krama, VARFÖR måste de göra en grej som låter så mycket att folk runt om blir stressade/irriterade :arghh:
En vanlig Fidget spinner är ljudlös, det är ju halva grejen med dem. De låter ju om man snurrar dem på bord och sånt men det är inte så de är menade att användas. De är som sagt till för folk som måste ha nåt att syssla med från början.

:eek:...för en sån liten grej
Yup. Kvalitet kostar! :p
 
Första gången jag hörde talas om en sådan grej var idag på Rapport, fattade först inte men det är väl nåt liknande som stressboll eller sån där ring på fingret som går att snurra. Personligen skulle jag inte kunna koncentrera mig på att läsa och samtidigt ha den där grejen snurrandes bredvid. Smidig liten sak för dem som blir lugnare av den iaf :up:
 
Mina grabbar har och dom fick först för att "alla andra har" men insåg snabbt att det var bra för min store grabb som nog borde bli utredd och få en diagnos ställd?!
Tyvärr får han inte ha den på lektionerna för att fröken anser att det är en leksak :meh:
 
Första gången jag hörde talas om en sådan grej var idag på Rapport, fattade först inte men det är väl nåt liknande som stressboll eller sån där ring på fingret som går att snurra. Personligen skulle jag inte kunna koncentrera mig på att läsa och samtidigt ha den där grejen snurrandes bredvid. Smidig liten sak för dem som blir lugnare av den iaf :up:
Och jag brukar ha på TVn, något skit spel på telefonen och plugga :D
 
Mina barn har tjatat i några veckor. Var i stan i helgenen fanns inte en enda kvar någonstans. Otroligt populära tydligen..
Idag gick dom hem sina iaf och är nöjda.. Alla kompisar har en eller flera :o

Jag fattar inte grejen alltså. Varför ska alla ha en sån?
 
Mina barn har tjatat i några veckor. Var i stan i helgenen fanns inte en enda kvar någonstans. Otroligt populära tydligen..
Idag gick dom hem sina iaf och är nöjda.. Alla kompisar har en eller flera :o

Jag fattar inte grejen alltså. Varför ska alla ha en sån?

När jag var i yngre skolåldern skulle alla ha en fingerbräda eller fingercykel så detta är väl den nya, moderna motsvarigheten. Det där "alla andra har så då måste jag också ha"-syndromet ;)
 
Jag tycker de är rätt töntiga. Förstår inte varför de blivit så populära :confused:

Folk brukade ju ha typ stress boll och sitta och krama, VARFÖR måste de göra en grej som låter så mycket att folk runt om blir stressade/irriterade :arghh:
Jag förstår inte vad som är töntigt, varesig den används som hjälpmedel eller leksak?

Som någon sa så ska de inte låta förutom varianterna som verkligen ska för att vara lite mer "speciella" :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Kultur För att inte spåra ur vad gör vi-tråden för mycket så skapar jag ny tråd. Jag har haft den catchiga BR-jingeln 'vet du vad det bästa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 002
Mat Man har tagit hjälp av AI för den nya Colan. Men usch vad äklig den var :yuck:. Hur kunde AI:n missa detta O_o. Har ni provat?
Svar
4
· Visningar
463
Senast: MayGrace
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp