Bukefalos 28 år!

Fifty shades of Grey - filmen

Jag har inte sett filmen, men jag undrar om det finns någon som åtminstone känner någon som tycker att den är bra. Det skulle vara intressant att höra vad den/de tycker är bra i så fall :up:
 
Jag har inte sett filmen, men jag undrar om det finns någon som åtminstone känner någon som tycker att den är bra. Det skulle vara intressant att höra vad den/de tycker är bra i så fall :up:

Jag har inte heller sett den men vet flera som tycker filmen var väldigt bra. Vad som är bra vet jag inte men det är väl en helhetsgrej antar jag?
 
Tycker också den var bra. Inte jublande fantastisk men bra.
Har läst alla böckerna och tyckte samma om dom.

Känner att i diskussioner som förs lite var stans så "ska" man tycka att den är dålig och skit vilket gör att de som ändå gillar den inte säger det för att då måste man typ försvara varför.
 
Tycker också den var bra. Inte jublande fantastisk men bra.
Har läst alla böckerna och tyckte samma om dom.

Känner att i diskussioner som förs lite var stans så "ska" man tycka att den är dålig och skit vilket gör att de som ändå gillar den inte säger det för att då måste man typ försvara varför.
Jag menar i alla fall inte så, utan jag skulle vilja veta just av den anledningen. Tycker att det är intressant när så många ser den men "ingen" tycker att den är bra.
 
Själva filmen är inte dålig men ibland är skådespelarna så pinsamt dåliga att man vill gömma sig. Jag tror i detta fall att man INTE har en fördel av att ha läst boken. Då filmen följer boken till punkt och pricka så vet man ju då även vilka känslor mm som skådespelarna provar uttrycka och vilka känslor som dem då misslyckas totalt med. Hade man inte läst boken tror jag inte man skulle reagera på skådespeleriet fullt så mycket.
 
Känner att i diskussioner som förs lite var stans så "ska" man tycka att den är dålig och skit vilket gör att de som ändå gillar den inte säger det för att då måste man typ försvara varför.

Jag tycker att man ska behöva försvara varför man tycker att en film/bok som glorifierar ett förhållande som byggs på sjukligt kontrollbehov, fysisk och psykisk misshandel och våldtäkt är bra.

Ska bli intressant att se om även de resterande böckerna följer boken "till punkt och pricka" som en skribent skrev att den första filmen gör. Skulle verkligen älska om de får med scenen när Grey säger att det är säkrast för deras ännu ofödda barn att det är en flicka, för vad ska han vara tvungen att göra med barnet om det visar sig vara en pojke? Grey är ju den enda som får vara nära Anas privata delar. :yuck:
 
Har ej sett den, men gillade böckerna och är nyfiken på filmen!

De jag känner som inte gillade filmen har inte läst blckerna - och tvärt om!
De som ej läst förstod inte vissa moment i filmen och tyckte det var konstig story/skådisar.
 
Jag hade höga förhoppningar att den skulle vara intressant och mångbottnad, inte bara tant-snusk :) Men jag blev besviken på hur platta och onyanserade karaktärerna var. Det kändes som att det fanns så mycket att jobba med i karaktärerna som hade kunnat göra filmen jätteintressant om de bara hade utforskat och utvecklat de bakomliggande orsakerna till båda karaktärernas personlighet och tankar en istället blev det mest " jag är hård och svår" och "jag är mjuk och medgörglig".

Jag tyckte däremot inte som många andra verkar känna, att Ana var nåt litet mähä som bara underkastade sig Christians minsta vink och därför cementerade könsstereotypa roller. Jag tycker snarare de var lika trevande och osäkra båda två, även om Christian såklart var dominant som person så märktes det att han hade mycket osäkerhet och issues. Ana pressade ju dessutom hans gränser också genom att utmana hans föreställningar och känslor och kärlek och närhet.
Tyvärr kände jag att mycket föll på skådespelarna som inte alls kunde bära sina karaktärer, jag hade hellre sett några av e som varit på tal innan som Alexis Bledel och han från Sons of Anarchy.
Fotot var jättesnyggt, som alltid när Focus gör något, soundtracket var också grymt men när de 2 sakerna är bättre än själva filmen har något ändå gått lite fel..

Sammanfattning: det fanns mycket bra potential men blev istället en platt film som aldrig kom igång med ett slut som kändes hastat och ogenomtänkt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
461
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: sicx
·
Tjatter Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den. Jag börjar. Hjälp! Jag är en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 003
Senast: alazzi
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 464
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp