Johanna1988

Trådstartare
Med tanke på andra tråden om fikabesvikelser, vad hade ni blivit riktigt glada över om någon tog fram som bjöd på fika? :) Vad är det bästa tillbehöret till kaffe/te?
 
Det beror väl lite på vad jag är sugen på men om det är te jag dricker så skulle jag gärna se riktigt goda scones med smör och sylt. Vanligtvis dricker jag kaffe, och jag har MÅNGA fikafavoriter. Prinsesstårta är ju SÅ gott, till exempel. Men jag gillar också pajer, som t.ex. blåbärspaj eller äppelpaj med massor av vaniljsås eller grädde. Eller varför inte våfflor? Eller amerikanska kanelbullar med mycket frosting på. Också jättegott! Jag gillar de flesta bakverk faktiskt... :)
 
Om någon ger mig en celsius med något smarrigt hembakt till blir jag mycket glad 😋

Gillar att fika hos min stallägare, hon bakar alltid paj med hemkokt vaniljsås och så får jag en cola zero ❤️
 
Jag äter snällt det mesta men blir extra glad för allt som är riktigt sött och kladdigt. Drömbullar med så mycket klet att det rinner ut, chokladbollar, pajer utan otäck frukt och utan otäcka bär osv.
Älskar fika! En familjeskada. Min mormor och morfar var likadana. Mamma och pappa älskar fika. Dottern älskar fika. Senast dottern var hos sin mormor och morfar påpekade hon noga att det är fika klockan 15. Pappa skämtade då och sa att de dragit in på det. Dottern suckade lätt, tittade på sin morfar och konstaterade att så galna skulle de aldrig bli :D
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 943
Senast: Stefffie
·
Mat Jag har, i ett svagt ogonblick lovat nagra Svensk attlingar att jag ska buda dem pa ett riktigt Svenskt "Fika". Nu nar de forsiktigt...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
11 539
Senast: hastflicka
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 789
Senast: Marita73
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp