karamelldrottningen

Trådstartare
Hur viktigt tycker du det är med ett fikarum och vad måste finnas i ett sådant för att få kallas fikarum?
En lämplig storlek skulle det vara ungefär 3 x 3 meter?
 
Jag har aldrig känt något behov av ett fikarum men så har jag alltid föredragit små stall.
Brukar ha några energibars som nödproviant, annars tar jag med mig en frukt. Äter gör jag hemma och dricker varken te eller kaffe. Min Celsius föredrar jag att dricka i farten, inte bör jag sitter still.
 
Känner inget behov av ett visst rum. I nuvarande stall är det ett par stolar och en vattenkokare o snabbkaffe/tepåsar i sadelkammaren, det räcker för mig.
 
Värt att tänka på är att om man ska ha vitvaror i ett stall ska de vara i en egen brandcell.

Jag har också mest stått i små stall som @Bison och inte saknat fikarum. I mitt eget finns det stolar så man kan sitta och vila. Till och från har det även varit bord där.

För att det ska vara ett "riktigt" fikarum/plats håller jag nog med @Görel om mikro, kylskåp mm.
Fikarum är för mig något som finns på större anläggningarna och ridskolor :)
 
Värt att tänka på är att om man ska ha vitvaror i ett stall ska de vara i en egen brandcell.

Jag har också mest stått i små stall som @Bison och inte saknat fikarum. I mitt eget finns det stolar så man kan sitta och vila. Till och från har det även varit bord där.

För att det ska vara ett "riktigt" fikarum/plats håller jag nog med @Görel om mikro, kylskåp mm.
Fikarum är för mig något som finns på större anläggningarna och ridskolor :)
Jag har haft det i flera mindre stall, 10-15 platser.

Kylskåpet och vattenkokaren används även för förvaring av läkemedel och tillredning av foder till hästarna.
 
Jag har aldrig haft behov av ett regelrätt fikarum. Däremot uppskattar jag om det finns någonstans man kan sitta och en lämplig yta man kan använda om man behöver fylla i papper, dosera medicin eller liknande. Plus i kanten om det är uppvärmt.
 
Har aldrig haft mediciner som behövt förvaras i kylskåp. Skulle det behovet dyka upp kan jag ha dem hemma.
Vattenkokare har alltid stått en i varje sadelkammare, har aldrig haft användning för den heller 😅
Vilken tur du haft. Jag har alltid åkt till stallet direkt efter jobbet så att förvara hemma har inte varit ett alternativ.
 
Vilken tur du haft. Jag har alltid åkt till stallet direkt efter jobbet så att förvara hemma har inte varit ett alternativ.

Det vet jag inte, haft alla möjliga skador 😅
Hade det krisat hade jag haft det hemma hos stallägaren, alltid haft kod/nyckel till huset 😁
 
Penicillin ska förvaras kylt. För de tillfällena har det varit bra med kylskåp i stallet👍

Det är länge sen jag gav det och då stod det vid uppbindningsplatsen i kallstall på hösten.
Men hade det varit nu hade jag haft det hemma, har bara 2 km till stallet 😊
 
Det är länge sen jag gav det och då stod det vid uppbindningsplatsen i kallstall på hösten.
Men hade det varit nu hade jag haft det hemma, har bara 2 km till stallet 😊
Ja jag hade också kunnat förvara hemma, men sist jag behövde ge hade vi kylskåp i stallet och det var väldigt skönt att inte behöva tänka på att frakta fram och tillbaka. Vet inte riktigt hur många timmar det klarar sig i värme säg mitt i högsommaren?
 
Ja jag hade också kunnat förvara hemma, men sist jag behövde ge hade vi kylskåp i stallet och det var väldigt skönt att inte behöva tänka på att frakta fram och tillbaka. Vet inte riktigt hur många timmar det klarar sig i värme säg mitt i högsommaren?

Det har jag dålig koll på men det finns ju kylväskor, min håller maten kall i flera timmar i närmare 30 graders värme på jobbet så den fixar nog lite penicillin också 😁
Annars finns som sagt kylskåp hos stallägaren.
Klart att det kan vara praktiskt med kylskåp i stall men inget jag saknat under mina 25 år med häst 😊
 

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 972
Senast: Cambrie
·
Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
206
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Läste och samlade på böckerna från Johanna Campbell kallad fullblodsserien när jag var liten. Är sugen på att få tag i böckerna igen...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp