Filmatiseringar som aldrig borde gjorts...

På tal om dåliga filmatiseringar av Stephen King så hatade jag serien de gjorde av Under kupolen. Tyckte boken var bra och visade på hur lätt det är att avskaffa demokratin i ett samhälle som befinner sig i kris, men i serien hade de gjort så många helt meningslösa ändringar i historien att jag bara blev irriterad. Karaktärer bytte namn, vissa huvudpersoner befann sig plötligt utanför kupolen och andra huvudpersoner hade plötsligt helt andra personligheter. Jag stod ut två eller möjligtvis tre avsnitt.

Jag har inte läst boken men stod inte heller ut med serien mer än 2 avsnitt...
 
Eragon! Alltså i första hand borde någon stoppat boken :o men att sen ta en tvärdålig bok och göra en minst lika usel film, det borde vara snudd på straffbart :angel:
Jag tänkte omedelbart på Eragon när jag såg den här tråden! Jag gillade böckerna (läste hela serien :D) och blev tvärbesviken på filmen - alltså de ändrade på handlingen i slutet, jag minns inte exakt vad som var skillnaden men jag blev bara så :confused::eek::arghh::rage: Vilket överraskade mig då den var ok och följde handlingen i övriga filmen.
 
Jag tänkte omedelbart på Eragon när jag såg den här tråden! Jag gillade böckerna (läste hela serien :D) och blev tvärbesviken på filmen - alltså de ändrade på handlingen i slutet, jag minns inte exakt vad som var skillnaden men jag blev bara så :confused::eek::arghh::rage: Vilket överraskade mig då den var ok och följde handlingen i övriga filmen.

Dom ändrade ju allt, är ju inte ens möjligt att göra nästa film. Är väl meningen att de ska ta sig sill alverna näst, vilka inte ens fanns med i filmen. Tjejen var ju vanlig människa.
Ja jag är bitter över den filmatiseringen för jag gillade också böckerna.
:meh:
 
Passagen av Michael Crichton.
Jag var lite misstänksdam mot filmen och den var värdelös.
 
HUr kan alla bar gå rätt förbi Harry Potter! Jag läste ju alla böckerna när dem kom ut så när jag gick typ andra klass - typ 9nde kanske. Och dem första fyra filmerna gick väl an men resterande var ju bara katastrof. Halva boken saknades ju! Och dem två sista var så dåliga så jag kollade inte klart någon av dem.
 
HUr kan alla bar gå rätt förbi Harry Potter! Jag läste ju alla böckerna när dem kom ut så när jag gick typ andra klass - typ 9nde kanske. Och dem första fyra filmerna gick väl an men resterande var ju bara katastrof. Halva boken saknades ju! Och dem två sista var så dåliga så jag kollade inte klart någon av dem.

Jag tycker att de bra. Visst bitar saknas men de har inte lagt till och ändrat som de gjorde i LOTR. Men böckerna är ju klart bättre. Men i kategorin fimatiseringar av böcker är de några av de bästa tycker jag. Tillsammans med Hunger Games som också följer böckerna bra och blev bra filmer.
 
HUr kan alla bar gå rätt förbi Harry Potter! Jag läste ju alla böckerna när dem kom ut så när jag gick typ andra klass - typ 9nde kanske. Och dem första fyra filmerna gick väl an men resterande var ju bara katastrof. Halva boken saknades ju! Och dem två sista var så dåliga så jag kollade inte klart någon av dem.
För att folk inte tycker att dom är dåliga?
Jag älskar både filmerna och böckerna.
 
Mycket av storyn bygger på Reachers kroppsstorlek. Då blir det svårt att inte störa sig på att en liten plutt som Cruise dyker upp. Han är inte lika på något sätt. Jag menar inte att det måste stämma till 100% men det enda Cruise och Reacher har gemensamt är att de är män typ.
Låter som Dolph Lundgren hade varit som klippt och skuren för rollen?
 
Stand by Me tycker jag är en bra film, men jag har inte läst boken av Stephen King.
Jag har filmen men har aldrig riktigt förstått vad som är så bra med den :o pojkarna som går iväg för att kolla in en död kropp och så när de hittar den (wtf?? Varför har inte polisen varit där och hämtat den ännu? Det verkar ju vara något som många hört om och som att det dröjde dagar innan pojkarna kom fram :confused::rofl:) så stirrar de bara och så går de hem igen.
Jahapp liksom. That's it? O_o:rofl:
 
Dom ändrade ju allt, är ju inte ens möjligt att göra nästa film. Är väl meningen att de ska ta sig sill alverna näst, vilka inte ens fanns med i filmen. Tjejen var ju vanlig människa.
Ja jag är bitter över den filmatiseringen för jag gillade också böckerna.
:meh:
Va? Jag tror att hon var alv i filmen också? :eek:
Men ja Herregud, jag minns att slutet var så ändrat att jag undrade det också. Det kändes ju som att det skulle vara en fortsättning iaf, men så blev det ingen. Det var kanske lika bra det dock :meh:

Peter Jackson köpte även rättigheterna till Temeraire böckerna och jag vet inte om jag är missnöjd eller tacksam över att han inte har gjort filmer på dem. Ännu. :cautious:
 
HUr kan alla bar gå rätt förbi Harry Potter! Jag läste ju alla böckerna när dem kom ut så när jag gick typ andra klass - typ 9nde kanske. Och dem första fyra filmerna gick väl an men resterande var ju bara katastrof. Halva boken saknades ju! Och dem två sista var så dåliga så jag kollade inte klart någon av dem.
Det var inte så illa tyckte jag. Fjärde filmen kändes lite krystad för att få med alla viktiga händelser, men boken var ju lång.
Den sjunde boken beslutade de ju sig att dela i två filmer och det var nog ganska smart! De fick med mera då :up:
 
Dom ändrade ju allt, är ju inte ens möjligt att göra nästa film. Är väl meningen att de ska ta sig sill alverna näst, vilka inte ens fanns med i filmen. Tjejen var ju vanlig människa.
Ja jag är bitter över den filmatiseringen för jag gillade också böckerna.
:meh:

Fast nu var det dvärgarna och inte alverna de hade hade skippat i filmen. De spelar en ganska så väsentlig roll i böckerna.
 
Jag läste den nog på 80-talet eller något men minns inte mycket men filmen tänker jag rätt ofta på. Inte minst med hur utvecklingen ser ut i världen de senaste åren, ärligt talat. Kollade youtube efter några exempel från filmen, känner att jag nog får rota fram den och se om den nu faktiskt.
Fyrkantigare käke har nog ingen hjälte någonsin haft! :D
Eh? Jag minns den som ungefär den sämsta film jag sett. Satiren gick nog ovanför mitt huvud. Kanske får se om den med andra glasögon. Och hittar jag inte glasögonen så kan jag se den ändå, jag står ut med rätt mycket skit bara det handlar om rymden... (mvh hon som har sträcktittat på alla star trek. De är skit.)
 
Okej, jag har en till.
Mannen som kunde tala med hästar. Jag störde mig på att de ändrat slutet, och att de valt en "gammal gubbe" som Robert Redford som skådis. Jag måste väl i och för sig tillägga att jag läste boken och såg filmen när de var nya, dvs. som tonåring, så har väl insett sedan att de kanske inte riktigt var tänkt att rikta sig till den åldersgruppen :D

Borde kanske läsa och se om med vuxnare ögon.
 
Va? Jag tror att hon var alv i filmen också? :eek:
Men ja Herregud, jag minns att slutet var så ändrat att jag undrade det också. Det kändes ju som att det skulle vara en fortsättning iaf, men så blev det ingen. Det var kanske lika bra det dock :meh:

Peter Jackson köpte även rättigheterna till Temeraire böckerna och jag vet inte om jag är missnöjd eller tacksam över att han inte har gjort filmer på dem. Ännu. :cautious:

Kommer inte ihåg att det nämndes någonstans att hon var alv i filmen?
Hon såg ju inte ens ut som en. Bara vanlig tjej i rött hår, de kunde inte ens färga det svart..Det pratades inget alls om alver väl? Och stor del av böckerna sker ju just i alvernas del av världen, när han tom utvecklas till en.
 
Eh? Jag minns den som ungefär den sämsta film jag sett. Satiren gick nog ovanför mitt huvud. Kanske får se om den med andra glasögon. Och hittar jag inte glasögonen så kan jag se den ändå, jag står ut med rätt mycket skit bara det handlar om rymden... (mvh hon som har sträcktittat på alla star trek. De är skit.)

Va!? JA, se om den! Jag vill höra vad du tycker om den nu! :D


(Har också plågat mig igenom Star Trek,vet inte om det är alla men betydligt fler än jag egentligen ville i alla fall. Varför? O_o)
 
Kommer inte ihåg att det nämndes någonstans att hon var alv i filmen?
Hon såg ju inte ens ut som en. Bara vanlig tjej i rött hår, de kunde inte ens färga det svart..Det pratades inget alls om alver väl? Och stor del av böckerna sker ju just i alvernas del av världen, när han tom utvecklas till en.
Jag var tvungen att googla och fann en Wikipedia sida om filmen och jodå där nämns hon som alv, i slutet av filmen är hon även på väg till alverna för att leda dem i kriget/striden. Men jag såg också på bilderna att de inte ens bemödade sig med spetsiga öron. :meh: Så jag förstår att man glömmer det när de nämner att hon är alv i filmen när hon inte ens har öronen. Jag hade helt förträngt vad som hände i andra halvan av filmen :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 333
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp