Filmatiseringar som aldrig borde gjorts...

Det där höll mitt ex på och störde sig på med jämna mellanrum.
Rent allmänt har jag aldrig fattat grejen, att bli upprörd över att allt inte stämmer exakt. En bra film kan ju vara lika bra för det liksom?

Mycket av storyn bygger på Reachers kroppsstorlek. Då blir det svårt att inte störa sig på att en liten plutt som Cruise dyker upp. Han är inte lika på något sätt. Jag menar inte att det måste stämma till 100% men det enda Cruise och Reacher har gemensamt är att de är män typ.
 
Men eller huuur!
Hur sjutton kunde de välja Tom som skådis när han är liten plutt i jämförelse?
:mad:
Älskar de böckerna och så sabbar de med fel skådis, även om filmerna är bra så håller jag med.

Jaaaa, precis! Älskar böckerna och såg så fram mot filmerna. Och filmstoryn är ju helt okej men helt fel skådis.
 
Judge Dredd :yuck:
Hellraiser :arghh: Keanu Reevs - som Constantine? Bjud mig på Mariekex och kalla det tårta! :banghead:
League of Extraordinary Gentlemen och Watchmen (såg aldrig V för Vendetta) - Moore har sitt medium
 
En förlorad värld.

Filmen som kom 2008 är väl i sig inte så pjåkig egentligen, men har man läst boken (av Evelyn Waugh) och/eller sett den ikoniska TV-serien med Ivanho... Anthony Andrews som Sebastian så ter sig filmen som en blek kopia. De gånger den frångår boken/TV-serien så tillför det ingenting utan är bara irriterande (Nej, Julia var aldrig med till Venedig och det antydda triangeldramat är bara påhitt för att tilltala en modern, amerikansk filmpublik...).

Nä, om man ska ge sig på ett mästerverk ska man antingen göra det ännu bättre eller ge f-sen i det helt...

 
Vet inte om någon annan redan skrivit det, men Djurkyrkogården av Stephen King är en film, där boken är bättre. Nu ryktas det om en reboot.
Jag kommer ihåg att jag läste boken först innan jag såg filmen och boken var ruggit bra, men filmen var bara en flopp i mina ögon. Om jag inte missminner mig var det saker som inte stämde och kändes inte så väl utfört, men men.
 
Vet inte om någon annan redan skrivit det, men Djurkyrkogården av Stephen King är en film, där boken är bättre. Nu ryktas det om en reboot.
Jag kommer ihåg att jag läste boken först innan jag såg filmen och boken var ruggit bra, men filmen var bara en flopp i mina ögon. Om jag inte missminner mig var det saker som inte stämde och kändes inte så väl utfört, men men.
Jurtjyrkogården* :D Även felstavningar ska vara korrekta! :D
 
Vet inte om någon annan redan skrivit det, men Djurkyrkogården av Stephen King är en film, där boken är bättre. Nu ryktas det om en reboot.
Jag kommer ihåg att jag läste boken först innan jag såg filmen och boken var ruggit bra, men filmen var bara en flopp i mina ögon. Om jag inte missminner mig var det saker som inte stämde och kändes inte så väl utfört, men men.

Alltså den är så dåligt gjord :rofl:
 
Undrar hur det kommer sig att Stephen Kings böcker rent generellt blir riktigt kassa filmer, säljer han boktitlarna till högstbjudande och låter manusförfattarna härja fritt utan att ha någon insyn i produktionen?? :confused:
 
Undrar hur det kommer sig att Stephen Kings böcker rent generellt blir riktigt kassa filmer, säljer han boktitlarna till högstbjudande och låter manusförfattarna härja fritt utan att ha någon insyn i produktionen?? :confused:
Skulle snarare säga att det är mycket psykologiskt som är extremt svårt att göra film på. Han har ju själv varit inblandad i flera av dem.
För att det är riktigt kassa böcker? :angel:
:eek::eek:O_o:confused::eek:
 
Fler helt vansinniga försök till TV-serier är förstås "The Kindred" som var baserad på rollspelet Vampire The Masquerade. Fantastiskt dålig! :heart Det var nästan synd att den lades ned.
Och "The Dresden Files" Baserad på bokserien med samma namn. Absolut gräslig!
 
På tal om dåliga filmatiseringar av Stephen King så hatade jag serien de gjorde av Under kupolen. Tyckte boken var bra och visade på hur lätt det är att avskaffa demokratin i ett samhälle som befinner sig i kris, men i serien hade de gjort så många helt meningslösa ändringar i historien att jag bara blev irriterad. Karaktärer bytte namn, vissa huvudpersoner befann sig plötligt utanför kupolen och andra huvudpersoner hade plötsligt helt andra personligheter. Jag stod ut två eller möjligtvis tre avsnitt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp