Filmatiseringar som aldrig borde gjorts...

Jag var tvungen att googla och fann en Wikipedia sida om filmen och jodå där nämns hon som alv, i slutet av filmen är hon även på väg till alverna för att leda dem i kriget/striden. Men jag såg också på bilderna att de inte ens bemödade sig med spetsiga öron. :meh: Så jag förstår att man glömmer det när de nämner att hon är alv i filmen när hon inte ens har öronen. Jag hade helt förträngt vad som hände i andra halvan av filmen :rofl:

Känner att jag måste se filmen igen för jag kan verkligen inte minnas att alverna ens nämns och att jag vart så irriterad på det då det just ska utspelas hos alverna härnäst. Men jag tror inte jag klarar det 😫

Men jag minns väl fel pga öron, hårfärg, och typ att allt med den karaktären är fel.. 😑
 
Amerikanska Män som hatar kvinnor. Så strömlinjeformad och trist. Svenska filmatiseringen var däremot jättebra, det trodde jag inte skulle gå med tanke på hur jag VÖRDAR böckerna.

The Shining tyckte jag var bra, bättre än boken. Fast jag såg filmen först och då tenderar jag oftast föredra den. En tv-serie som senare gjordes på den kacklade väl däremot.

Sagan om ringen-filmerna är fantastiska, böckerna däremot lite snoozefest. Har försökt tre gånger under min levnad, ramlar ur efter 1,5 bok varje gång. Det är när orcherna har tagit Merry och Pippin som hänger kring varsin hals på en springande orch. Sida upp och sida ner. Snark.
 
Känner att jag måste se filmen igen för jag kan verkligen inte minnas att alverna ens nämns och att jag vart så irriterad på det då det just ska utspelas hos alverna härnäst. Men jag tror inte jag klarar det 😫

Men jag minns väl fel pga öron, hårfärg, och typ att allt med den karaktären är fel.. 😑

Edit*

Och vaf*n fågelvarelserna som dom gjorde till typ mumier?

Jag kan nog go on forever på alla fel med den filmen, hade SÅ höga förväntningar när jag såg att de skulle göra film. Det hade verkligen gått att få till en otroligt bra fantasyfilmserie med dom böckerna som grund.
 
Typ alla filmer som är baserade på tv-spel. Ibland undrar jag vilket ljushuvud som ens kom på att man skall göra film av vissa spel, till exempel Dead or Alive eller Hitman där det inte finns tillräckligt mycket substans att tolka om till en film. Och i bland finns det ju för mycket substans så de har för mycket att jobba med som typ Warcraft.
Men sedan finns det tv-spel jag verkligen vill att de ska bli bra, som har potential, men det blir ändå bara pannkaka av någon anledning.
Den enda jag tycker är helt ok är Silent Hill.
 
Känner att jag måste se filmen igen för jag kan verkligen inte minnas att alverna ens nämns och att jag vart så irriterad på det då det just ska utspelas hos alverna härnäst. Men jag tror inte jag klarar det 😫

Men jag minns väl fel pga öron, hårfärg, och typ att allt med den karaktären är fel.. 😑
Skona dig själv :rofl:
 
Typ alla filmer som är baserade på tv-spel. Ibland undrar jag vilket ljushuvud som ens kom på att man skall göra film av vissa spel, till exempel Dead or Alive eller Hitman där det inte finns tillräckligt mycket substans att tolka om till en film. Och i bland finns det ju för mycket substans så de har för mycket att jobba med som typ Warcraft.
Men sedan finns det tv-spel jag verkligen vill att de ska bli bra, som har potential, men det blir ändå bara pannkaka av någon anledning.
Den enda jag tycker är helt ok är Silent Hill.
Jag som inte spelar såna spel över huvudtaget tyckte faktiskt att World of Warcraft var en rätt bra ligga-i-soffan-en-lördagskväll-med-sjuka-foglossningar-film. Hade nog dock inte gått på bio för att se den.
 
Stolthet och fördom.
Jag älskar boken. Det är så många dryga, halvelaka, smarta och roliga repliker där som jag verkligen blir glad av :p Jag tycker mycket om serien som BBC gjorde, där de snappat upp allt sådant bra. Jag tycker inte om filmen. Alls. Där har de ju tagit bort allt sådant roligt, allt bra som gjorde att den utmärkte sig som något speciellt och bara gjort det till en smörig, fjantig och idiotisk gulligull-romantisk sak...
Vilken av filmatiseringarna? Eller båda?(alla tre, om det finns 3 varianter).
 
Va!? JA, se om den! Jag vill höra vad du tycker om den nu! :D


(Har också plågat mig igenom Star Trek,vet inte om det är alla men betydligt fler än jag egentligen ville i alla fall. Varför? O_o)
Jag ska! Varför se Star trek? Allmänbildningen, min vän, allmänbildningen. En nörd med självrespekt skall ha sett Star Trek. Nu kan jag dessutom säga att jag vet att det är dåligt, för jag har sett det. Tacka vet jag Babylon 5. Fast Discovery var faktiskt ok. Just nu ser vi The Expanse, helt ok.
 
Okej, jag har en till.
Mannen som kunde tala med hästar. Jag störde mig på att de ändrat slutet, och att de valt en "gammal gubbe" som Robert Redford som skådis. Jag måste väl i och för sig tillägga att jag läste boken och såg filmen när de var nya, dvs. som tonåring, så har väl insett sedan att de kanske inte riktigt var tänkt att rikta sig till den åldersgruppen :D

Borde kanske läsa och se om med vuxnare ögon.

Läste boken när jag var typ 10/11 år, sedan läste mamma den och blev lite upprörd över allt snusk jag hade läst :D
 
Läste boken när jag var typ 10/11 år, sedan läste mamma den och blev lite upprörd över allt snusk jag hade läst :D

Jag var något år äldre, men i den ordningen gick det hemma hos oss också. Dock sa min mamma aldrig något, men jag minns att jag skämdes för just snusket :D
 
Jag blir mest frustrerad över böcker som blivit filmer eller tv-serier där man gjort om karaktärers personligheter och förhållande till varandra. Som deckaren Banks där jag uppskattar böckerna mycket men där jag blir väldigt irriterad över att tv-serien har förvridit så mycket.
Jag vägrar se Lynley bara för att han har fel hårfärg!
 
Okej, jag har en till.
Mannen som kunde tala med hästar. Jag störde mig på att de ändrat slutet, och att de valt en "gammal gubbe" som Robert Redford som skådis. Jag måste väl i och för sig tillägga att jag läste boken och såg filmen när de var nya, dvs. som tonåring, så har väl insett sedan att de kanske inte riktigt var tänkt att rikta sig till den åldersgruppen :D

Borde kanske läsa och se om med vuxnare ögon.
Jag minns när jag såg den på bio (med mamma :D) så viskar vi båda halvvägs in i filmen att den är väl inget vidare?
Sen kom vi båda på att boken var rätt kass också! :p
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Typ alla filmer som är baserade på tv-spel. Ibland undrar jag vilket ljushuvud som ens kom på att man skall göra film av vissa spel, till exempel Dead or Alive eller Hitman där det inte finns tillräckligt mycket substans att tolka om till en film. Och i bland finns det ju för mycket substans så de har för mycket att jobba med som typ Warcraft.
Men sedan finns det tv-spel jag verkligen vill att de ska bli bra, som har potential, men det blir ändå bara pannkaka av någon anledning.
Den enda jag tycker är helt ok är Silent Hill.

Ja HUR kan det ha blivit massa filmer av fightingspel, Hitman osv? Men inte av Last of Us? Eller Fallout :love:

Och vem kom på idén att göra film av Uncharted, som är en spelvariant av en film från början? Det bli ju som Tombraider, bara en lång serie klyschor...
 
Två av Lee Childs böcker (Prickskytten och Ingen återvändo) om Jack Reacher har filmats. Jack Reacher är en fd militärpolis som beskrivs som nästan 2 meter lång, 110 kg muskler, blond och blåögd, som reser runt som en vagabond numera. Så väljer man Tom Cruise som skådespelare! Han är bara så fel.

Så trots att filmerna är okej (jag tycker en film sällan blir bättre än en bok) så stor jag mig på hans utseende hela tiden för han ser inte ut som Jack Reacher.

Samma sak med Jan Guillos Carl Hamilton. Så länge han spelades av Stellan Skarsgård så var det som Carl beskrivs. Men sen följdes han av Peter Stormare, Peter Haber, Stefan Sauk och Mikael Persrandt och då blev det fel igen.

Skriver under på Lee Childs böcker om Jack Reacher, helt fel skådespelare. Jag älskar dom böckerna!

Sämsta återgivelsen mot bok jag sett måste vara Harry Potter, jag minns besvikelsen så djupt av att inget stämde mot det jag tänkte när jag läste dom
 
Jag är verkligen glad att jag inte läst någon Harry Potter-bok, för då får jag behålla känslan av att jag verkligen gillar filmerna och har sett om dem flera gånger :D
(även om de två sista var i mörkaste laget och lite väl utdragna.....)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 053
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp