Bukefalos 28 år!

Filmer på kissarna!

snurpe

Trådstartare
Passade på att jaga kissarna med kameran idag ;) :D

På första filmen är de uppe på bordet och äter godis. Var ju tvungen att locka upp dem med något på en plats där det var tillräckligt ljust för att filma ;)

FILM 1

På andra filmen ser man min söta katthemskisse Vitnos som är både nyfiken och skeptisk till kameran...

FILM 2

På tredje filmen är det Vitnos igen. Visst är hon bra söt?

FILM 3

På fjärde och sista filmen är det min hankatt Vulkan som också vill vara med på närbild ;)

FILM 4

----------------------------------------------
Tips om du inte kan se filmerna:

Har du Windows Media Player och det ändå inte fungerar kan det bero på att du saknar en divx-codec. Detta löser du enkelt genom att ladda hem en sådan. Det kostar ingenting och kan vara bra för framtiden om man vill se andra filmer. Jag rekommenderar denna men det finns många andra som fungerar lika väl. Gå t ex upp på download.com och sök på "divx codec". Klicka på download och spara det i lämplig katalog. Installera genom att dubbelklicka på den nedladdade setup-filmen. Sedan borde det fungera!

Vilken webbläsare använder du?

Filmerna fungerar tyvärr inte i andra webbläsare än de som stöds av Microsoft. Anledningen är att de är uppladdade i Frontpage som är ett Microsoft-program. Explorer och MSN explorer fungerar alldeles utmärkt, medan det verkar svårt med t ex Netscape. Det kan vara möjligt att undkomma detta genom att högerklicka på filmrutan och välja "save image as" och sedan spela upp den på sin egen dator.
--------------------------------------------------------

/snurpe
 
Sv: Filmer på kissarna!

Med Opera kunde jag inte se filmerna men med IE var det inga problem.

Mycket fina katter.

Din Vulkan är väldigt lik min Charm :love:
 
Sv: Filmer på kissarna!

Tyvärr går filmerna bara att se i IE och MSN explorer har jag klurat ut. Hos mig är det samma, i IE går det hur bra som helst, i Netscape inte alls. Jag tror anledningen är att de är upplagda med Frontpage, ett Microsoft-program. Därför går det också bra i deras webbläsare men inte andras. Lite trist, men många har ju iaf IE. Har ingen annan lösning just nu...

/snurpe
 
Sv: Filmer på kissarna!

Jättefina katter har du! :love:
Har du filmat med digitalkameran? Blev väldigtbra kvalitet om man jämför med min...den behöver jättemycket och starkt ljus för att det ska blir bra... :crazy:
 
Sv: Filmer på kissarna!

Japp, filmar med kameran. Tycker också det blir helt okej kvalité :) Blir lite mörkt ibland, och visst kräver den lite ljus, men jag känner mig ändå nöjd. Den filmar nästan bättre än den tar kort :crazy: Korten blir alltid jättemörka trots att jag fotar ute i dagsljus :crazy: Men när jag filmar kan jag nästan filma i skymning; det var skymning på filmen på Monte vid intaget och det syns ändå riktigt bra :)

/snurpe
 
Sv: Filmer på kissarna!

Ja verkligen!
När jag filmar ser det helt ok ut i själva displayen, men sen när jag för över till datorn så ser man knapt nåt alls... Men vi har dåligtljus här hemma... så inne går inte att filma. Har provat en del ute vid stallet. Är det sol och klart väder blir det bra, annars rätt mörkt. Tror man kan ställa in iso på min, måste kolla intruktionsboken..
 
Sv: Filmer på kissarna!

Internet Explorer ville inte visa filmerna för mig.
Tips: Det hade varit bättre om du länkat direkt till filmfilerna i inlägget istället för att göra websidor med mysko kod som knappt några webläsare klarar. Jag kunde se filmerna efter att ha kollat på html-koden och klippt och klistrat ihop rätt adress.
Jag vet inte vad ditt frontpage gör, men den gör verkligen inte rätt i det här fallet :-)
För er andra:
Film1 Film2 Film3 Film4
 
Sv: Filmer på kissarna!

Det var enda sättet jag lyckades ladda upp dem i Frontpage. Jag ville ladda upp dem som filer men det fungerade bara med andra ändelser ( tex worddoument och bildfiler). Jag ska testa lägga in filerna såsom du skrivit dem istället :)

/snurpe
 
Sv: Filmer på kissarna!

Åh, tack för hjälpen! Jag har lagt upp lite filmer på hästen också och tror jag har gjort som du gjort nu :D Visst verkar detta fungera bättre?

HÄSTENS SIDA

I Netscape verkar det fungera för mig iaf :)

/snurpe
 
Sv: Filmer på kissarna!

Sådärja. Jättebra ju :-)
Nu kan du i fortsättningen slippa hälften av förklaringen om hur man gör för att se filmerna i alla fall. Det ska fungera oavsett webläsare och kan någon inte se filmerna så beror det i så fall på att de inte har divx snarare än att de har fel browser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp