Bukefalos 28 år!

E

Essepesse

finns det ingen som vet nån bra hästfilm? fakta eller komedi eller vad som helst, har letat överallt mne verkar inte hitta nån om galopp:confused:
 
Sv: filmer!

Har du sett Hidaldigo.(Ingen galopp film men bra endå om man älskar hästar.) och sonyador den handlar om ett fullblodsto som är galopphäst och hon är med om en tragisk olycka men allt slutar lyckligt.Den är superbra. Vi har haft dom flesta av dessa hästar i filmen hos oss på ett eller annat sett när jag jobbade i USA. JÄTTEKUL.
Sen finns det en film till attans banan vad hette den nu??? Det kommer nog.
 
Sv: filmer!

Let it ride (Loppet är kört på svenska) är den bästa film som nånsin gjorts alla kategorier :rofl:

Handlar om en dag på galoppen med Richard Dreyfus (stavning :confused:) i huvudrollen.
 
Sv: filmer!

Plockade några recensioner ur högen på amazon:

You can bet on this one!, January 22, 2007
Reviewer: Carol J. Cotz (Ormond Beach, FL USA) - See all my reviews

Do you gamble or know anyone who does? This is the perfect movie. Great story with great characters and very funny. Love to watch this one many, many times.

Comment | Was this review helpful to you? (Report this)




Best Comedy Ever, Let It Ride, January 15, 2007
Reviewer: LOVE MUSIC (Chicago, Il.) - See all my reviews
This is CLASSIC...Best comedy for anyone
who has ever been to a racetrack (and
enjoyed it). FUNNY, FUNNY, FUNNY and SO
TRUE. GREAT casting!!
 
Sv: filmer!

Jag har den dreamer de var den jag menade med sonyador.
Sen seabscet var det jag inte kom på namnet på. Alla dessa filmer är bra men dreamer är bäst.:bump: ;)
 
Sv: filmer!

Seabiscuit och Shergar filmen !

Dock är Shergar filmen så töntig .. Tyvärr .. Men båda filmerna är juh sanna.. Men dom kunde gjort Shergar filmen lite mer som Seabiscuit filmen .. :mad: Ajja ..
 
Sv: filmer!

Seabiscuit, Dreamer, Super Zebran och Blue Grass (Fullblod heter den på svenska) är alla jätte bra
 
Sv: filmer!

Champion! Handlar om en hinderrytares kamp mot cancern och hans väg tillbaka till Grand National. En sannhistoria, näsdukar behövs!
 
Sv: filmer!

vart kan man köpa alla de häs filmerna?? på internet menar jag hehe
 
Sv: filmer!

sherdil, seabisquit och super zebran har jag redan:angel:
mannen som kunde tala med hästar oxå och en wind dancer men fler förslag:bow:

nån om hur man "lär" sej rida galopp då? det finns ju "börja rida" o "börja tävla" m.fl.:confused:
 
Sv: filmer!

Jag pratade med Paramount i Gbg om den. Tyckte SG kunde ha den som "give-away" för nya unga. Chefsdamen där hittade den på nätet, men inte i sina kataloger ens för DVD. Vilket hon själv tyckte var märkligt.
Får se vad som sker...
 
Sv: filmer!

Champion! Handlar om en hinderrytares kamp mot cancern och hans väg tillbaka till Grand National. En sannhistoria, näsdukar behövs!

Här kommer jag med en riktig "spoiler" för den filmen då :D :
There was hardly a dry eye among the crowd when Aldaniti won the Grand National in 1981. It was a victory for both courage and determination in the face of adversity. In late 1979, Bob Champion, the successful jockey, was told that he had cancer and only months to live, while Aldaniti had almost been retired because of leg trouble. Against all the odds, the gallant partnership held on to beat Spartan Missile, ridden by John Thorne, a 54-year-old grandfather and amateur rider. The winner's true-life story inspired the 1983 film Champions, starring John Hurt. Aldaniti died at the age of 27 in March, 1997. Bob Champion made a full recovery and, with the help of Aldaniti, has raised millions of pounds for cancer research.
 
Sv: filmer!

Jag har den hemma. Köpt på Kvarn Video i Malmö. Vissa videobutiker kan säkert ta hem den om man ber snällt... :p
Men man kanske kan köpa den från hans hemsida? http://www.bobchampion.com/
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Kan jag som svensk handla på Finn.no? Verkar inte kunna betala på något smidigt sätt. Har hittat en klänning som jag letat efter i tre...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: BernT
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 452
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
377
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp