Alla av Myazaki typ :)
Den fantastiska räven, piraterna, rango, Tintin, Wallace och groomit, Kalle och Chokladfabriken, Fantastiska vidunder, Coraline och Narnia skulle säkert passa bra också beroende på vad ni redan sett/inte sett. :)


Resan till Melonia, älskar den!

Älskar också Resan till Melonia men det känns som den är mer för vuxna som förstår kopplingen till Stormen samt är okej med grafiken snarare än barn idag som är vana vid modernare animation :)
 
Älskar också Resan till Melonia men det känns som den är mer för vuxna som förstår kopplingen till Stormen samt är okej med grafiken snarare än barn idag som är vana vid modernare animation :)
Jag vet inte det... tror det är väldigt individuellt. Vet flera barn i den åldern och även yngre som uppskattat filmen. Den är ju bra även om man inte kan sin Shakespeare.
 
Mamma Mia (både 1 och 2)
Disneyfilmer
Pixarfilmer
Kalle och Chokladfabriken
Pirates of Caribbean-filmerna
Indiana Jones-filmerna
 
En du absolut inte ska se är The Lobster :angel: hur rolig den än låter på beskrivningen. Jag och min systerdotter gjorde det misstaget. Lät som en kul lite åt romcom hållet. Det var den inte.
 
Jumanji kanske skulle kunna vara ett alternativ också (baserat på att jag tittade på den gamla filmen när jag var barn :angel: :D)
 

Liknande trådar

Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 539
Senast: Habina
·
Kultur Någon som varit på Paradox Museum i Stockholm med barn? Är det något att ha? Vilken ålder passar det för, eller passar det för de...
Svar
3
· Visningar
296
Senast: movi
·
Fritid Min dotter fyller 13 år på lördag och hon önskar en hemmabio kväll med hela familjen. Hon vill helst se en skräckfilm säger hon men med...
2
Svar
33
· Visningar
1 162
Senast: Sel
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp