###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Jaha, jag kanske ser stor ut på henne. Jag är 1,68

Jag tycker inte heller att du såg stor ut på henne, utan det var mer att hästen gav ett ganska litet och ponnyliknande intryck. :) Det såg ut som en väldigt rolig häst att rida och kul med en ny häst! Hoppas du fortsätter uppdatera med bild och film här på buke.
 
Jag tycker inte heller att du såg stor ut på henne, utan det var mer att hästen gav ett ganska litet och ponnyliknande intryck. :) Det såg ut som en väldigt rolig häst att rida och kul med en ny häst! Hoppas du fortsätter uppdatera med bild och film här på buke.

+ @MiniLi tack :)

Ska uppdatera för att visa att jag kan rida bättre om inte annat:D
Hon är faktiskt första hästen jag kännt är väldigt rolig att rida i paddocken!
Det är som att hon bara ber om o få lära sig, vara med och göra saker ihop. En härlig häst:heart
 
Min blivande stjärna ;) , Pärlan 2 år e. Deodoro - Bernstein - Zinsky xx
Andra gången hon rids på spåret, första galoppen! Hon har lite svårt med balansen i galoppen men känns som att hon är i en liten växtspurt. Nu vilar hon igen innan det blir förberedelse för visning till våren.

 
Min blivande stjärna ;) , Pärlan 2 år e. Deodoro - Bernstein - Zinsky xx
Andra gången hon rids på spåret, första galoppen! Hon har lite svårt med balansen i galoppen men känns som att hon är i en liten växtspurt. Nu vilar hon igen innan det blir förberedelse för visning till våren.


Oj, vilken fin! :love:
Långa ben! Hur hög är hon?
 
Jag måste bara visa en video på min (fd) hingsts avkomma som jag såg häromdagen. Även om hingsten är såld så ligger han mig varmt om hjärtat! Och jag håller koll på hans avkommor.

Det här är Classify (Thee Fifth Element x Classica) och han är 4 år gammal, filmen visar bara traven som enligt tränaren är hans sämsta gångart. Jag hoppas på att de lägger upp en video på de andra snart!

 
Tog mig upp på lillan idag. Egentligen "värsta" dagen att ge sig på det då vårt vanligtvis otroligt lugna stall fullkomligt sjöd av aktivitet och det var hästar som kom och gick, bilar, mopeder osv...
Men jag tänkte att det gäller att passa på när man har backup från marken (mina föräldrar var på besök). Vi longerade och promenerade tills det lugnat ner sig och sen hoppade jag upp. Hann skritta ett halvt varv så kom det en bil med tomt gallersläp som skramlade som fasen (grusvägen går precis utanför paddockstaketet).... men vi överlevde även det.

Travade bara runt lite så hon fick känna på det.

 
@mooi Vilken härlig häst! Jättefina bakben :). Måtte du ha hittat en sjyst liten pärla nu!

Eller hur! Hon kliver på rätt bra. Blir kul att se när hon fått lite mer stadga och balans i kroppen - nu fladdrar det mycket :p
Hon är vaken och snabb, och som jag upprepar gång på gång (känns det som) - väldigt ovan vid allt, så ser gärna ut såhär - parabolerna på spänn...
DSC00502.JPG

men känns samtidigt positiv och intresserad så jag har gott hopp om att det ska bli bra om jag bara tar det lugnt och metodiskt.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 824
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp