###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Nu blir det hem och sitsträna för min del :banghead: Ponnyn är skitfin, det är jag som ska lära mig rida. :mad:
Sedan blir det LA:1 i mitten av Mars, så tränar vi vidare mot FEI. Snart sitter känsligheten också. :d
Om jag får koll på mig själv först. :rofl:

 
Jobbade med frökens läxa i går - sitta still men med fast hand med armarna och rida och korrigera med benen. Tänk, det går bättre när jag gör som tränaren säger, konstigt va? :p

På dagens träning bjöd han på några finfina ögonblick, önskar att filmerna kunde än mer förmedla vilken känsla han ger B2. När han kommer loss och igenom här och var så växer han fasen en halvmeter under mig. :love:


Superfina!
 
Nu blir det hem och sitsträna för min del :banghead: Ponnyn är skitfin, det är jag som ska lära mig rida. :mad:
Sedan blir det LA:1 i mitten av Mars, så tränar vi vidare mot FEI. Snart sitter känsligheten också. :d
Om jag får koll på mig själv först. :rofl:

Fin ponny, du rider ju snyggt. Bra resultat! :-)
 
Programridning på ridskolan idag igen, valde det rödhåriga fuxstoet igen 🥰😍
Finns fortfarande mycket som kan bli bättre, men oavsett är hon väldigt rolig och rida 🤩
 

Vi tränar på. Ibland går det bra, ibland lite mindre bra. Han känns stadigare, men fortfarande så ser det ut som om han drar benen efter sig och går på lina som gårdagens filmare uttryckte sig. Jag vill ha känslan att han sätter ett ben i varje hörn. Dit är det en bit, men vi kommer lite framåt numera.
 
Tränade för Jeanna i helgen med Barb och är så himla nöjd! Vi började med lite halvpiruetter och jobbade med travkvalitén. Älskar dessa träningar! Har ridit för Jeanna i två år nu och trots att et är få tillfällen/år så känns det som om hon har hjälpt min utveckling enormt! Tävlingsresultaten pekar stadigt uppåt och det är guld med en tränare som tror på en och att det för henne inte spelar nån roll att jag sitter på en liten ponny och ändå vill komma uppåt!

 
Tränade för Jeanna i helgen med Barb och är så himla nöjd! Vi började med lite halvpiruetter och jobbade med travkvalitén. Älskar dessa träningar! Har ridit för Jeanna i två år nu och trots att et är få tillfällen/år så känns det som om hon har hjälpt min utveckling enormt! Tävlingsresultaten pekar stadigt uppåt och det är guld med en tränare som tror på en och att det för henne inte spelar nån roll att jag sitter på en liten ponny och ändå vill komma uppåt!


Vilken utveckling ni gjort My! Jättekul att se!
 
Tränade för Jeanna i helgen med Barb och är så himla nöjd! Vi började med lite halvpiruetter och jobbade med travkvalitén. Älskar dessa träningar! Har ridit för Jeanna i två år nu och trots att et är få tillfällen/år så känns det som om hon har hjälpt min utveckling enormt! Tävlingsresultaten pekar stadigt uppåt och det är guld med en tränare som tror på en och att det för henne inte spelar nån roll att jag sitter på en liten ponny och ändå vill komma uppåt!

Barbie, Bukes stolthet! :love:
 
Vad säger tränaren att du ska göra när häst blir lite ostadig efter halva volten? Himla härlig häst du har :)!
Tack!
Bättre kontakt på yttertyglen :angel:, bara tredje gången jag rider för henne och de två första gångerna var hästen helt uppe i varv så första gången vi kunne rida lite mer fokuserat. Men det är väldigt mycket fokus på att hitta en stabil kontakt både i munnen men också med mina skänklar, samt att få henne att böja sig ärligt i högersidan. Det är nog också en fråga om styrka hos hästen, vi börjar äntligen komma upp i formen och när vi kommer in på volter så blir det lite extra jobbigt. Men helt klart är det också ett ryttarfel, då det konstigt nog alltid har gått bättre på raka spår 🙄🤔:angel:.
Om du har ett tips så bara kom med det :).
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
815
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp