Dressyr ###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Jisses va tyst den här tråden blivit på sista tiden. Jag är så glad över min lille köttbulle just nu och inser att det kanske är dags att sluta gömma oss hemma hela tiden 🙈

Herregud, han är ingen köttbulle längre utan en ostboll 🤣 men jag antar att du inte tränat honom för ft på ett tag? Gick han någon ft i somras?

Vilken maffig häst! Det är klart att ni ska våga er ut :).
Maffig var ett diplomatiskt ord :laugh: Jag skulle säga tjock men så verkar någon ha anammat sin nya karriär till fullo 🤭

Herregud, han är ingen köttbulle längre utan en ostboll 🤣 men jag antar att du inte tränat honom för ft på ett tag? Gick han någon ft i somras?
Han är den enda på konstant bantning här hemma men det verkar gå sisådär 🙈
Nix, och har inga planer på att träna honom för det framöver heller tyvärr. Tanken är att han ska säljas i sommar som dressyrhäst men vi får väl se hur det går, tredje gången gillt på en tioårsperiod nu :rofl:

Maffig var ett diplomatiskt ord :laugh: Jag skulle säga tjock men så verkar någon ha anammat sin nya karriär till fullo 🤭

Han är den enda på konstant bantning här hemma men det verkar gå sisådär 🙈
Nix, och har inga planer på att träna honom för det framöver heller tyvärr. Tanken är att han ska säljas i sommar som dressyrhäst men vi får väl se hur det går, tredje gången gillt på en tioårsperiod nu :rofl:
Liiiite tjock kanske 😁

Men Jesus vilken fin häst!

Inte tjock - klädsamt kraftig! :laugh:
Aaaah, det var snällt sagt. Om han själv får välja, skyller han nog på kraftig benstomme :rofl:

Liiiite tjock kanske 😁

Men Jesus vilken fin häst!
Åh, tack snälla! Förhoppningsvis har han en alternativ karriär som dressyrhäst trots allt. :laugh:
Och det där med vikten, stackarn går ju upp i vikt bara av att titta på mat och har levt på diet typ hela livet. Det var en konstant kamp som fälttävlanshäst också, han är dessutom så djup i bålen så han ser tjock ut oavsett 🙈

Vilken härlig häst :). Ser väldigt trevlig ut att rida!
Tack! Han är numera när handbromsen börjat släppa riktigt rolig att rida! Nu börjar hästen jag vid köpet för 1,5 år sedan hoppades på fanns där under ytan komma fram. Han har barnsligt enkelt för sig trots sin extremt obalanserade bakdel.

Vi fortsätter tuffa på här hemma mellan bebismyset. Lillan är nu 11 veckor och Mulle har varit i gång i 8 veckor. Jag har verkligen tappat så mycket stabilitet i min sits men det kommer väl tillbaka så småningom hoppas jag.. Tur hästen är fin trots pilotens skumpande 😁.
Ja HERREGUD vad du skumpar! Du får skicka hästen till mig såklart, enda lösningen, jag offrar mig.
:laugh: :laugh: :laugh:

Du rider som vanligt jättebra och din lilla pålle är ju bara helt fantastisk! Men gud vad orättvist att se ut sådär 11 veckor efter förlossning....jag vaggade fram som en fet padda i 1 år....

Ja HERREGUD vad du skumpar! Du får skicka hästen till mig såklart, enda lösningen, jag offrar mig.
:laugh: :laugh: :laugh:

Du rider som vanligt jättebra och din lilla pålle är ju bara helt fantastisk! Men gud vad orättvist att se ut sådär 11 veckor efter förlossning....jag vaggade fram som en fet padda i 1 år....
Tack! 😁 Hahaha jag vaggar kanske inte på grund av vikten men bäckenet är inte helt stabilt än så jag vaggar fram emellan åt när jag gjort lite för mycket... 🤣

Just nu

Hästfolk

Hästvård

• Confidence EQ

Träning

Utrustning

Hästavel

• Föl 2017

Tävlingsgrenar

Forumstatistik

Trådar
440 572