###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Eller hur! Hon kliver på rätt bra. Blir kul att se när hon fått lite mer stadga och balans i kroppen - nu fladdrar det mycket :p
Hon är vaken och snabb, och som jag upprepar gång på gång (känns det som) - väldigt ovan vid allt, så ser gärna ut såhär - parabolerna på spänn...
Visa bifogad fil 22448
men känns samtidigt positiv och intresserad så jag har gott hopp om att det ska bli bra om jag bara tar det lugnt och metodiskt.

Tycker ändå hon gjorde sig väldigt bra på ridfilmen! Hon ser ganska stadig ut där jämfört med filmen från hagen :)
Har missat lite hur mycket riden hon är innan?
 
Tycker ändå hon gjorde sig väldigt bra på ridfilmen! Hon ser ganska stadig ut där jämfört med filmen från hagen :)
Har missat lite hur mycket riden hon är innan?

Hon är inriden som treåring men sedan sparsamt riden. Går i alla tre gångarter, går att svänga (dock inte med 100% precision :p ) typ.
 
Tog mig upp på lillan idag. Egentligen "värsta" dagen att ge sig på det då vårt vanligtvis otroligt lugna stall fullkomligt sjöd av aktivitet och det var hästar som kom och gick, bilar, mopeder osv...
Men jag tänkte att det gäller att passa på när man har backup från marken (mina föräldrar var på besök). Vi longerade och promenerade tills det lugnat ner sig och sen hoppade jag upp. Hann skritta ett halvt varv så kom det en bil med tomt gallersläp som skramlade som fasen (grusvägen går precis utanför paddockstaketet).... men vi överlevde även det.

Travade bara runt lite så hon fick känna på det.

Ser jättefin ut😍
 
@mooi Alltså du är ju inte stor men denna lilla häst är verkligen ingen stor pålle? Hon kanske är hög i manken men väldigt lätt i typen iaf. Rör sig helt fantastiskt o med tanke på hur lite du ridit den sista tiden så är du verkligen en naturbegåvning! Ser som vanligt helt fantastiskt ut när du rider unghäst....:love:
 
@mooi Alltså du är ju inte stor men denna lilla häst är verkligen ingen stor pålle? Hon kanske är hög i manken men väldigt lätt i typen iaf. Rör sig helt fantastiskt o med tanke på hur lite du ridit den sista tiden så är du verkligen en naturbegåvning! Ser som vanligt helt fantastiskt ut när du rider unghäst....:love:

Hon är större än man tror, eller ja, högre iallafall. Skulle tro att hon är iallafall 167-168 men ingen massa utan mest ben. Tycker hon påminner om en löphäst...

Tack :o:heart
 
Hon är större än man tror, eller ja, högre iallafall. Skulle tro att hon är iallafall 167-168 men ingen massa utan mest ben. Tycker hon påminner om en löphäst...

Tack :o:heart
Ja fullblod var det som flög genom mitt huvud också! Hon kommer ju få mer massa med tiden dessutom.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 819
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp