###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Stammen må vara äldre (Briar-Amiral), men har träffat ett gäng med de hingstarna i stammen och de upplevs ofta som tuffa med kräver ändå en mjuk och väldigt konsekvent ridning,
.

Det har jag inte sagt emot, jag svarade bara fio.

Jag gillar Briarhästar mycket men just munnen är ett känt aber hos dem.
 
Ja de flesta har fått lite hicka när vi berättat vad han har för stam. :p B2 verkar dock ha blivit en riktigt bra individ rid- och hanteringsmässigt, även om han givetvis behöver hållas konsekvent rätt kort för att inte "köra över". Han är dock väldigt enkel ändå tycker vi (har enkelt för sig och väldigt positiv till arbete ändå när vi bara bestämmer oss för att vi bestämmer), just nu är det klart mest handhavandefel från vår sida. :D

Jag har som sagt egen erf av just den stammen och folk förfasat sig osv men jag har inte faktiskt sett något ang stammen att hästarna skulle bli så knepiga/svåra/känsligare än något annat . Snarare som sagt väldigt fina kvaliteter och hög ridbarhet 👍
 
Ytterligare ett kort filmklipp från mig ^^ denna gång på en annan häst som jag inte alls ridit mycket men väldigt trevlig häst bara man själv som ryttare gör rätt :)
Jättetrevliga hästar hos er, verkligen!

Du rider väldigt mjukt. Har din ridlärare sagt något om att du skulle kunna prova att sätta dig lite mjukare och lite längre fram i sadeln, som att du skulle hålla emot lite med bålmusklerna på vägen ner i lättridningen?
 
Jättetrevliga hästar hos er, verkligen!

Du rider väldigt mjukt. Har din ridlärare sagt något om att du skulle kunna prova att sätta dig lite mjukare och lite längre fram i sadeln, som att du skulle hålla emot lite med bålmusklerna på vägen ner i lättridningen?
Tack, försöker rida så mjukt jag kan ^^ ja alla hästarna är fantastiskt trevliga på sitt sätt ^^ inget hon nämnt men ska försöka tänka på det på måndag ^^
 
Jobbade med frökens läxa i går - sitta still men med fast hand med armarna och rida och korrigera med benen. Tänk, det går bättre när jag gör som tränaren säger, konstigt va? :p

På dagens träning bjöd han på några finfina ögonblick, önskar att filmerna kunde än mer förmedla vilken känsla han ger B2. När han kommer loss och igenom här och var så växer han fasen en halvmeter under mig. :love:


 
Jobbade med frökens läxa i går - sitta still men med fast hand med armarna och rida och korrigera med benen. Tänk, det går bättre när jag gör som tränaren säger, konstigt va? :p

På dagens träning bjöd han på några finfina ögonblick, önskar att filmerna kunde än mer förmedla vilken känsla han ger B2. När han kommer loss och igenom här och var så växer han fasen en halvmeter under mig. :love:



Åh vad ridsugen jag blev av att se dina filmer!
 
Jobbade med frökens läxa i går - sitta still men med fast hand med armarna och rida och korrigera med benen. Tänk, det går bättre när jag gör som tränaren säger, konstigt va? :p

På dagens träning bjöd han på några finfina ögonblick, önskar att filmerna kunde än mer förmedla vilken känsla han ger B2. När han kommer loss och igenom här och var så växer han fasen en halvmeter under mig. :love:


Jättefin häst du har som sagt tidigare ang attityd , framåtbjudning, arbetsvilja osv 😄

Ni har en del att jobba med utöver det men som sagt - fin häst 😄
 
Jobbade med frökens läxa i går - sitta still men med fast hand med armarna och rida och korrigera med benen. Tänk, det går bättre när jag gör som tränaren säger, konstigt va? :p

På dagens träning bjöd han på några finfina ögonblick, önskar att filmerna kunde än mer förmedla vilken känsla han ger B2. När han kommer loss och igenom här och var så växer han fasen en halvmeter under mig. :love:



Åh vilken fin häst! Helt rätt modell för en sån som mig.... Jag har jättefin erfarenhet av Amiral-hästar, speciellt när han ligger som morfar f.ö.
Stor skillnad från förra filmen, speciellt eftersom han är mer trygg i formen när ditt stöd är jämnare. :) :up:
 
Åh vilken fin häst! Helt rätt modell för en sån som mig.... Jag har jättefin erfarenhet av Amiral-hästar, speciellt när han ligger som morfar f.ö.
Stor skillnad från förra filmen, speciellt eftersom han är mer trygg i formen när ditt stöd är jämnare. :) :up:

Tack!! Ja han är en himla trevlig modell, rejäl utan att vara tung. Hehe, ja här är det bara en vecka emellan, onekligen handhavande fel när han inte går så bra. :angel:
 
Hon är ju bara sååå snygg Platina, ska bli så spännande att se vad det blir av henne i framtiden! Känns som en typisk häst som behöver tid på sig för att bli som allra bäst, och det verkar hon ju få hos dig helt klart. :)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 389
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 852
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp