###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Jisses va tyst den här tråden blivit på sista tiden. Jag är så glad över min lille köttbulle just nu och inser att det kanske är dags att sluta gömma oss hemma hela tiden 🙈


Herregud, han är ingen köttbulle längre utan en ostboll 🤣 men jag antar att du inte tränat honom för ft på ett tag? Gick han någon ft i somras?
 
Vilken maffig häst! Det är klart att ni ska våga er ut :).
Maffig var ett diplomatiskt ord :laugh: Jag skulle säga tjock men så verkar någon ha anammat sin nya karriär till fullo 🤭


Herregud, han är ingen köttbulle längre utan en ostboll 🤣 men jag antar att du inte tränat honom för ft på ett tag? Gick han någon ft i somras?
Han är den enda på konstant bantning här hemma men det verkar gå sisådär 🙈
Nix, och har inga planer på att träna honom för det framöver heller tyvärr. Tanken är att han ska säljas i sommar som dressyrhäst men vi får väl se hur det går, tredje gången gillt på en tioårsperiod nu :rofl:
 
Maffig var ett diplomatiskt ord :laugh: Jag skulle säga tjock men så verkar någon ha anammat sin nya karriär till fullo 🤭



Han är den enda på konstant bantning här hemma men det verkar gå sisådär 🙈
Nix, och har inga planer på att träna honom för det framöver heller tyvärr. Tanken är att han ska säljas i sommar som dressyrhäst men vi får väl se hur det går, tredje gången gillt på en tioårsperiod nu :rofl:
Liiiite tjock kanske 😁

Men Jesus vilken fin häst!
 
Inte tjock - klädsamt kraftig! :laugh:

Aaaah, det var snällt sagt. Om han själv får välja, skyller han nog på kraftig benstomme :rofl:

Liiiite tjock kanske 😁

Men Jesus vilken fin häst!
Åh, tack snälla! Förhoppningsvis har han en alternativ karriär som dressyrhäst trots allt. :laugh:
Och det där med vikten, stackarn går ju upp i vikt bara av att titta på mat och har levt på diet typ hela livet. Det var en konstant kamp som fälttävlanshäst också, han är dessutom så djup i bålen så han ser tjock ut oavsett 🙈
 




Vi fortsätter tuffa på här hemma mellan bebismyset. Lillan är nu 11 veckor och Mulle har varit i gång i 8 veckor. Jag har verkligen tappat så mycket stabilitet i min sits men det kommer väl tillbaka så småningom hoppas jag.. Tur hästen är fin trots pilotens skumpande 😁.
 




Vi fortsätter tuffa på här hemma mellan bebismyset. Lillan är nu 11 veckor och Mulle har varit i gång i 8 veckor. Jag har verkligen tappat så mycket stabilitet i min sits men det kommer väl tillbaka så småningom hoppas jag.. Tur hästen är fin trots pilotens skumpande 😁.
Vilken härlig häst :). Ser väldigt trevlig ut att rida!
 
Vilken härlig häst :). Ser väldigt trevlig ut att rida!
Tack! Han är numera när handbromsen börjat släppa riktigt rolig att rida! Nu börjar hästen jag vid köpet för 1,5 år sedan hoppades på fanns där under ytan komma fram. Han har barnsligt enkelt för sig trots sin extremt obalanserade bakdel.
 
Vi fortsätter tuffa på här hemma mellan bebismyset. Lillan är nu 11 veckor och Mulle har varit i gång i 8 veckor. Jag har verkligen tappat så mycket stabilitet i min sits men det kommer väl tillbaka så småningom hoppas jag.. Tur hästen är fin trots pilotens skumpande 😁.

Ja HERREGUD vad du skumpar! Du får skicka hästen till mig såklart, enda lösningen, jag offrar mig.
:laugh: :laugh: :laugh:

Du rider som vanligt jättebra och din lilla pålle är ju bara helt fantastisk! Men gud vad orättvist att se ut sådär 11 veckor efter förlossning....jag vaggade fram som en fet padda i 1 år....
 




Vi fortsätter tuffa på här hemma mellan bebismyset. Lillan är nu 11 veckor och Mulle har varit i gång i 8 veckor. Jag har verkligen tappat så mycket stabilitet i min sits men det kommer väl tillbaka så småningom hoppas jag.. Tur hästen är fin trots pilotens skumpande 😁.

Vilken jättefin häst 😍
 
Ja HERREGUD vad du skumpar! Du får skicka hästen till mig såklart, enda lösningen, jag offrar mig.
:laugh: :laugh: :laugh:

Du rider som vanligt jättebra och din lilla pålle är ju bara helt fantastisk! Men gud vad orättvist att se ut sådär 11 veckor efter förlossning....jag vaggade fram som en fet padda i 1 år....

Tack! 😁 Hahaha jag vaggar kanske inte på grund av vikten men bäckenet är inte helt stabilt än så jag vaggar fram emellan åt när jag gjort lite för mycket... 🤣
 
En liten film på oss från helgen :)
Blir ganska ospännande ridning hemma. Han vill väldigt mycket och har energi för 10 😅
Blir lätt spänd och het så vi jobbar mest med att han ska vara trygg, avspänd och vänta :)
Det går framåt och jag tycker vi är ganska duktiga med tanke på att vi för det mesta har fri lek och galopperar omkring på grusvägarna 😁
 
Här kommer två filmsnuttar på Mulle från förra veckan. Vi som börjat komma igång och planera tävlingar så hinner det precis bli tävlingsstopp innan jag lite brutalt åker av en annan häst. Så nu går jag här med en bruten överarm som ska behandlas konservativt (ortos) men den är så instabil att jag kan inte kan gå utan att hålla i den för att den inte ska snurra omkring som en svängdörr... Minst 3 månader läketid.


 
Här kommer två filmsnuttar på Mulle från förra veckan. Vi som börjat komma igång och planera tävlingar så hinner det precis bli tävlingsstopp innan jag lite brutalt åker av en annan häst. Så nu går jag här med en bruten överarm som ska behandlas konservativt (ortos) men den är så instabil att jag kan inte kan gå utan att hålla i den för att den inte ska snurra omkring som en svängdörr... Minst 3 månader läketid.



fina!
Men så himla tråkigt med armen! Hoppas den läker utan krångel.
 
@Waco vilken himla otur! Men då kan vi bilda en egen klubb då för mitt knä är inte ens halvläkt än...:cautious:.
Mulle är iaf superfin och lär inte göra nåt om han får vila lite till, säsongen lär ju bli väldigt förskjuten iaf...
 
Ja just nu känns det som vi kan checka ut och komma tillbaka 2030 istället 🙈:rofl:. Jag är glad för snäll familj som ställer upp och hjälper till med både hästar och bebis. Håller på att sy ihop det med ryttarhjälp nu. Han fick ju vila mycket förra året pga graviditeten så nu hade det varit bra om han kunde vara igång någorlunda i vår tills jag kan rida igen.

Så trist med knäet! De tar så lång tid att rehabilitera!
 
Han ska bli dressyrhäst, min lilla Stjärna. Till vardags i 2017-tråden. Det här är väl vårt femte pass tror jag. Han reds kanske 10 pass lös av tjejen som ridit in honom. Stammen är For Romance I – Maistic – Erbstein. I morgon ska han få skor så då får vi se vad som händer med gångarterna, han är lite kvick nu, så han får gärna vila lite mer i steget. Men det kommer väl, energin är det i alla fall inget fel på.

 
Här kommer två filmsnuttar på Mulle från förra veckan. Vi som börjat komma igång och planera tävlingar så hinner det precis bli tävlingsstopp innan jag lite brutalt åker av en annan häst. Så nu går jag här med en bruten överarm som ska behandlas konservativt (ortos) men den är så instabil att jag kan inte kan gå utan att hålla i den för att den inte ska snurra omkring som en svängdörr... Minst 3 månader läketid.


Ni är fina som alltid!
Hoppas du läker bra och korrekt och snart är tillbaka! 🙂
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 819
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp