Filstorlek för skärmdump

Wille

Trådstartare
Jag vill göra en skärmdump på mobilen som får vara max 400 kb stor. Hur löser jag det?

Mobilen är en Samsung.
 
Vad är syftet? Du kan ju t.ex croppa den så blir filstorleken mindre.
Jag vill kunna ladda upp den på ett annat forum och filstorleken är begränsad till 400 kb.

Om jag croppar den så försvinner ju en del av bilden och visar då inte vad jag vill visa.
 
Jag använder appen Minska bilder för alla typer av bilder som behöver begränsas i storlek. Finns en gratisversion och en betalversion, jag har betalat för att slippa reklamen, jag använder appen massor.
 
Ta dumpen, öppna den i galleriet, tryck på redigera och sen på de tre punkterna uppe till höger, så kommer dessa alternativ upp.
Går för övrigt att göra med alla bilder.
Screenshot_20210705-211734_Photo Editor.jpg
 
Konstigt eftersom de finns på min Samsung och funktionerna brukar ju vara ganska lika mellan modellerna.
Ja, konstigt. Jag undrar ju om jag gör något fel som inte hittar samma som du. Men jag får upp helt andra alternativ när jag försöker, bl.a "öppna i fotoredigerare pro" (som inte är det minsta pro).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 259
Senast: Rie
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
361
IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
340
Tjatter Letar efter en liten väska/börs som får plats med typ mobil dosett plånbok/pengar/kort utan att bli stor och klumpig. Vad har ni?
Svar
5
· Visningar
494
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp