Filter till vattenfontän - utgått

Piek

Trådstartare
Som det står i rubriken, den modell av vattenfontän som vi har har verkar ha utgått och därmed går det inte att få tag på filtren heller. Har googlat som en idiot men hittar ingenting :(. Jag har inte den minsta lust att kassera en fullt fungerande fontän av denna anledning..

Kan man göra egna filter på något sätt? Vad behöver man då tänka på? Jag tänker att det ju går att få tag på kolfilter för vattenrening och det borde ju gå att klippa till och fästa på nått sätt kanske...
 
Det kanske inte hjälper dig, men man kan använda vattenfontänerna utan filter. Jag har två filter i min vattenfontän, och kolfiltret valde jag att ta bort. Har bara ett svampliknande filter numera som filtrerar bort ev katthår/skräp. Enda som händer om man kör utan filter är att man får byta vatten lite oftare.
 
Det kanske inte hjälper dig, men man kan använda vattenfontänerna utan filter. Jag har två filter i min vattenfontän, och kolfiltret valde jag att ta bort. Har bara ett svampliknande filter numera som filtrerar bort ev katthår/skräp. Enda som händer om man kör utan filter är att man får byta vatten lite oftare.
Tack det var skönt att höra! Var har du fått tag på det svampliknande filtret? Något sånt borde gå att lägga i hållaren för filtren :)
 
Tack det var skönt att höra! Var har du fått tag på det svampliknande filtret? Något sånt borde gå att lägga i hållaren för filtren :)
De är specifikt för den modellen jag har. Jag har en Drinkwell Avalon. Filtret sitter typ runt pumpdelen. Kan säkert gå att uppfinna något om du inte hittar någon modell som passar din. Annars är det nog lugnt att köra helt utan också. Det har vi gjort i perioder när vi inte haft något extrafilter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 351
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 629
Senast: anna_panna
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 297
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp