”Fin-träns” till ponny med litet huvud

villhöver

Trådstartare
Ni som har små ponnyer med små huvuden, vad har ni för träns till dem?
Hjälper min stallägaren att leta efter ett fint träns till hennes Welsh Mountain med liiitet huvud. Inget med färgat (typ rosa) foder eller liknande utan tänk ”storhäst-träns” men till litet huvud.

Finns det något fint, där inte remmarna blir klumpiga osv?
 
Till ett litet och nätt huvud så skulle jag titta efter ett rundsytt träns. Då blir inte remmarna för klumpiga och huvudet framhävs mer.
Tex SD design har flera modeller i stl ponny. 😊
 
Passa på innan Brexit och beställ ett träns direkt från Sabre i England. Där kan man beställa alla remmar i olika bredder. Jag skulle välja 1/2" bredd, det blir till och med nättare än rundsytt i och med att rundsytt ofta är klumpigt vid spännena. Deras läder är helt underbart.
 
surfa runt lite på ebay.co.uk
jag har insett att det finns en hel del ponnyutrustning att finna där, som inte går att hitta i Sverige. Mycket som är anpassat efter de brittiska ponnyraserna.
Jag köpte t.ex själv ett komplett träns med engelsk nosgrimma till min welshponny (sek B) i somras. Mycket mjukt, behagligt läder och till ett väldigt plånboksvänligt pris.
 
surfa runt lite på ebay.co.uk
jag har insett att det finns en hel del ponnyutrustning att finna där, som inte går att hitta i Sverige. Mycket som är anpassat efter de brittiska ponnyraserna.
Jag köpte t.ex själv ett komplett träns med engelsk nosgrimma till min welshponny (sek B) i somras. Mycket mjukt, behagligt läder och till ett väldigt plånboksvänligt pris.
Det där måste undersökas omgående, tack för tipset! Vi har en brittisk ridponny, maxad b-ponny men han är så ädel att mycket i ponnystorlek är alldeles för stort för honom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 296
Senast: Amha
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp