Fin (trevlig) restaurang i Stockholm?

Lena Furberg

Trådstartare
Jag vill bjuda dottern, 17, på middag på en riktigt trevlig restaurang i Stockholm i Juli. Då menar jag inte en där man måste klä upp sig, eftersom vi kommer att ha jeans ( i vart fall jag...) men självklart vara hela och rena och någlunda prydliga.

Boka bord går bra. En vegetarisk meny är viktigt.

Inte en restaurang typ snabbmat/bås med plaststolar utan nåt lite finare, där hon får känna sig speciell.

Googlar jag så får jag givetvis fram tusen förslag. Men ett personligt tips vore väldigt uppskattat!

Tackar på förhand :bow:
 
Supper! Annars Rutabaga som är helvegetarisk (lakto/ovp) men den är mer fine dining och dyr. Dock väldigt avslappnad atmosfär ändå.
Jag är så oerfaren att jag inte vet hur man behöver vara klädd för en Fine Dining-restaurant...! Kan jag komma i jeans, om jag i övrigt är lite upp-piffad...?
 
Min brorsa med flickvän hade jeans men i övrigt prydliga sas och ingen titta snett på dem iaf. Var även alltifrån barnfamiljer, till par, till äldre osv som åt samtidigt som vi så jag tyckte inte att det kändes som värsta finresraurangen. Det är dock smårätter som man delar på så att man är medveten om det men jag tyckte det var väldigt trevligt och fin lokal också.


Jag är så oerfaren att jag inte vet hur man behöver vara klädd för en Fine Dining-restaurant...! Kan jag komma i jeans, om jag i övrigt är lite upp-piffad...?
 
Jo men klart de måste kunna fixa det! Jag ska dit ikväll med ett sällskap där flera äter veg. Rapporterar sen!

Jag snabbkollade lite på menyn nu och det finns iaf en vegetarisk rätt! De kan säkert lösa fler alternativ, alt tex göra en förrätt som varmrätt osv.
 
Noodle House på Götgatan på Söder är min favorit om man gillar asiatiskt blandat med nordiska smaker.
Så himla gott och trevligt!
 
Jag vet inte vad ni gillar för typ av mat, det finns ju väldigt mkt att välja på!
Är det ngt speciellt kök ni föredrar? Gillar ni murriga typ kvarterskrogar eller lite ljust och fräscht? Gammalt eller modernt?
 
Jag vet inte vad ni gillar för typ av mat, det finns ju väldigt mkt att välja på!
Är det ngt speciellt kök ni föredrar? Gillar ni murriga typ kvarterskrogar eller lite ljust och fräscht? Gammalt eller modernt?
Alltså det är mest för dotterns skull, hon har vad jag kan minnas aldrig ätit på en "finare" restaurang,. Finare inom ciattionstecken alltså..... Jag har bara jeans med mig så det får inte bli extremt...! Men ett ställe med lite finare bord; inte bås med plaststoppade soffor typ. Trevlig personal, god mat...! Lite mysig atmosfär, inte jättebullrigt. Vi blir bara två så vi vill ändå få sitta lite trevligt till. Och vegetariska alternativ, inte bara ett med svamp...
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp