Fina naglar

Mina naglar har alltid varit dåliga enda sen jag var liten. I vintras så tyckte jag att jag tappade så himla mycket hår och köpte då hårkontroll från apoteket, en tillskottstablett för hår och naglar. Märkte inget på håret men mina naglar blev riktigt hårda så från att skiva sig direkt och gå sönder så kunde jag ha långa naglar. Man skulle äta två om dagen och jag brukade äta en om dagen när jag kom ihåg vilket blev kanske 5 i veckan. Så kanske nått för dig med? :)
aha den ska jag kika närmare på!

Tack för era tips!

Har nu filat ner dem så långt det går och försökt få de så jämna som möjligt. Sen nån kräm just för naglar (den luktar gott men verkar inte göra varken från eller till).
Sen läste jag att man ska undvika baslack för att det torkar ut nageln mer tydligen. Istället ska man först göra rent naglarna noggrant, sen smörja in dem och sedan torka bort det efter en stund och därefter ta nagellack på och skippa baslacken helt.
Tycker det är märkligt att det är så. Trodde baslacken skyddade nageln mer och inte tvärtom.
 
aha den ska jag kika närmare på!

Tack för era tips!

Har nu filat ner dem så långt det går och försökt få de så jämna som möjligt. Sen nån kräm just för naglar (den luktar gott men verkar inte göra varken från eller till).
Sen läste jag att man ska undvika baslack för att det torkar ut nageln mer tydligen. Istället ska man först göra rent naglarna noggrant, sen smörja in dem och sedan torka bort det efter en stund och därefter ta nagellack på och skippa baslacken helt.
Tycker det är märkligt att det är så. Trodde baslacken skyddade nageln mer och inte tvärtom.

Jag säger tvärtom. Baslack på om du lackar dem. Satsa på en bra olja i första hand dock, och försök sluta pilla.
:)
 
Har nu filat ner dem så långt det går och försökt få de så jämna som möjligt. Sen nån kräm just för naglar (den luktar gott men verkar inte göra varken från eller till).

Jag använder depends nagelolja och depends nagelserum och det håller mina naglar fina, fast jag har aldrig haft några större problem med att de flisar sig/skivar sig, så hur pass det hjälper mot sånt vet jag inte men jag tänker mig att om du oljar in och använder serumet regelbundet och framför allt kan avhålla dig från att pilla på naglarna/nagelbanden så kommer det hjälpa rätt snabbt

55861184_2723316511019131_6540685066626924544_n.jpg


Har dem för det mesta lackade, men använder nästan aldrig underlack och det har i vart fall inte påverkat kvaliteten på något vis.
 
Jag säger tvärtom. Baslack på om du lackar dem. Satsa på en bra olja i första hand dock, och försök sluta pilla.
:)
Svårt när det är så olika bud med vad som gäller. Har trott tidigare att baslack är superviktigt om inte nageln ska bli missfärgad och skör. Men har läst på nu på olika sidor och det verkar vara delade meningar om vad som faktiskt gäller.
Jo borde verkligen sluta både pilla och bita. Upptäckte tex att jag i detta nu hade höger nagel i munnen :crazy:
Jag använder depends nagelolja och depends nagelserum och det håller mina naglar fina, fast jag har aldrig haft några större problem med att de flisar sig/skivar sig, så hur pass det hjälper mot sånt vet jag inte men jag tänker mig att om du oljar in och använder serumet regelbundet och framför allt kan avhålla dig från att pilla på naglarna/nagelbanden så kommer det hjälpa rätt snabbt

55861184_2723316511019131_6540685066626924544_n.jpg


Har dem för det mesta lackade, men använder nästan aldrig underlack och det har i vart fall inte påverkat kvaliteten på något vis.

Snyggt! Har haft depends tidigare och har deras nagelbandsolja på kanske en gång i veckan. Borde kanske ha oftare?
 
Snyggt! Har haft depends tidigare och har deras nagelbandsolja på kanske en gång i veckan. Borde kanske ha oftare?

I ditt fall så hade jag nog använt olja och serum dagligen nån vecka, sen olja dagligen och serum nån gång i veckan. Jag oljar in basen och nagelbanden varje dag och använder serumet en gång i veckan när naglarna ändå är "nakna" en stund. Passar då också på att olja in hela nageln och för mig funkar det väldigt bra. Naglarna är fina och fräscha, inga missfärgningar osv.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Äldre Jag minns att det fanns en tråd om detta tidigare, men lyckas inte inte den. Så jag gör en ny och hoppas på det bästa. Jag har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 849
Senast: _FiA_
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Shoreline
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 398
Senast: Skywalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp