Fina promenadskor

Crossline

Trådstartare
Jag skulle behöva nya skor och jag vet inte längre vad jag vill ha eller ens kan ha för skor. Mina fötter känns inte som förr efter graviditeten och mina vanliga Vans och Converse känns inte bra längre.

Men jag vägrar klassiska gymnastik- eller löparskor, som alldeles säkert är mest bekväma. Jag tycker att dom är för fula helt enkelt.

Jag söker alltså ett par skor som känns bra på barnvagnspromenaden men som också fungerar vid andra tillfällen utan att fula ner resten av outfiten. Budget typ 1500kr. Något tips?
 
Jag skulle behöva nya skor och jag vet inte längre vad jag vill ha eller ens kan ha för skor. Mina fötter känns inte som förr efter graviditeten och mina vanliga Vans och Converse känns inte bra längre.

Men jag vägrar klassiska gymnastik- eller löparskor, som alldeles säkert är mest bekväma. Jag tycker att dom är för fula helt enkelt.

Jag söker alltså ett par skor som känns bra på barnvagnspromenaden men som också fungerar vid andra tillfällen utan att fula ner resten av outfiten. Budget typ 1500kr. Något tips?

Vart att testa Allbirds? Jag kopte just deras woolpipers och de ar otroligt bekvama, och jag tycker de ar snygga nog ocksa - helt vanliga "tennissskor" i utseende
https://www.allbirds.co.uk/products...KrSM4PYVCyGreAf-m2qDRxoCQn8QAvD_BwE&size=uk-8
 
Jag gillar Rieker, när jag hade skor på jobbet hade jag ofta något från dem. De ha sköna fotriktiga skor som ofta är (i min smak) snygga, både varianter som passar i slask och vinter (bl.a broddade, har dock inte provat några av deras broddade själv) och andra lättare och mer uppklädda.
 
Jag skulle behöva nya skor och jag vet inte längre vad jag vill ha eller ens kan ha för skor. Mina fötter känns inte som förr efter graviditeten och mina vanliga Vans och Converse känns inte bra längre.

Men jag vägrar klassiska gymnastik- eller löparskor, som alldeles säkert är mest bekväma. Jag tycker att dom är för fula helt enkelt.

Jag söker alltså ett par skor som känns bra på barnvagnspromenaden men som också fungerar vid andra tillfällen utan att fula ner resten av outfiten. Budget typ 1500kr. Något tips?
Jag tycker att Skechers har skönaste skorna, iaf för mig som har problem med hallux valgus.
 
Jag älskar Vagabond som jag tycker har många snygga och bekväma skor som passar vid de flesta tillfällena.
 
Jag gar just nu i mina gamla ariats ... de ar 5-6 ar gamla nu och jag anvander dem bara pa vintern numera nar jag inte rider langre. De ar snygga, haller for fotterna torra trots mycket regn och polar, och de klarar till och med att halla mina arteritis fotter glada. :)
 
Jag gillar Rieker, när jag hade skor på jobbet hade jag ofta något från dem. De ha sköna fotriktiga skor som ofta är (i min smak) snygga, både varianter som passar i slask och vinter (bl.a broddade, har dock inte provat några av deras broddade själv) och andra lättare och mer uppklädda.
Rieker har jag hört är riktigt bekväma, tack för påminnelsen!
Jag tycker att Skechers har skönaste skorna, iaf för mig som har problem med hallux valgus.
Nytt för mig, ska spanas in! Tack!
Jag älskar Vagabond som jag tycker har många snygga och bekväma skor som passar vid de flesta tillfällena.
Tack för tips!
Jag gar just nu i mina gamla ariats ... de ar 5-6 ar gamla nu och jag anvander dem bara pa vintern numera nar jag inte rider langre. De ar snygga, haller for fotterna torra trots mycket regn och polar, och de klarar till och med att halla mina arteritis fotter glada. :)
Låter bra!
 
Nu börjar det ju bli kyligare ute. Vad tror du om någon typ av vinterkängor? Brukar finnas en hel del som är bekvämt och (åtminstone i mina ögon) se helt ok ut.
Tänker mig typ något sånt här:
ds_335769_a_w.jpg

ds_336500_a_w.jpg
 
När du säger nej till klassisk gympaskor är det även nej till "snyggare" gympasko?

Jag köpte nyligen dessa när jag var i Madrid. En snygg och nätt "gympasko". Trots den lite höga sulan är skon lätt och den ser nätt ut på foten. Dock inte en sko som passar till kostym eller liknande klänningar/kjol. https://www.prettyballerinas.eu/en/119430-christy.html
Det är dock ingen vintersko.

Sen, ska du gå längre (säg över 8 km eller mer) så skulle jag rekommendera en klassisk gympasko, eller med tanke på att det är snart november en nättare känga. Men för vanliga promenad kan jag absolut ha denna sko så länge vädret tillåter.
 
Jag skulle behöva nya skor och jag vet inte längre vad jag vill ha eller ens kan ha för skor. Mina fötter känns inte som förr efter graviditeten och mina vanliga Vans och Converse känns inte bra längre.

Men jag vägrar klassiska gymnastik- eller löparskor, som alldeles säkert är mest bekväma. Jag tycker att dom är för fula helt enkelt.

Jag söker alltså ett par skor som känns bra på barnvagnspromenaden men som också fungerar vid andra tillfällen utan att fula ner resten av outfiten. Budget typ 1500kr. Något tips?
Chelsea boots.
 
För mycket ridsko för mig :bag: och inte så mycket sneakers heller.
Ah, du sa att du inte ville ha löparskor för de var fula, jag inkluderade sneakers i det. Och att skorna skulle höja en outfit, vid andra tillfällen. Promenadskor ger mig en vision av en lågsko i läder.

Men du tänkte kanske joggingskons version av skor för gång. Ingen aning i så fall.
 
Senast ändrad:
Asics, de har några modeller som är mer åt sneakers/Vans än löparskor. Har själv ett par av modellen JAPAN S.
Riktigt sköna, upplevde de dock lite åt det mindre hållet i storlekarna.
 
Jag har samma problem och tycker att alla andra skor förutom Converse och Vans är skitfula. Jag har köpt Vans platform, de som har tjockare sula, och de är mycket skönare än vanliga Vans. Köpte dem för att jag tyckte de var snygga och har inte tänkt på hur sköna de är förrän jag köpte nya vanliga Vans och det kändes som att gå barfota på en planka. Så mitt tips är att testa platform. Finns på Converse också men de har jag inte testat.
 
Asics, de har några modeller som är mer åt sneakers/Vans än löparskor. Har själv ett par av modellen JAPAN S.
Riktigt sköna, upplevde de dock lite åt det mindre hållet i storlekarna.
Bra tips, tack!
Jag har samma problem och tycker att alla andra skor förutom Converse och Vans är skitfula. Jag har köpt Vans platform, de som har tjockare sula, och de är mycket skönare än vanliga Vans. Köpte dem för att jag tyckte de var snygga och har inte tänkt på hur sköna de är förrän jag köpte nya vanliga Vans och det kändes som att gå barfota på en planka. Så mitt tips är att testa platform. Finns på Converse också men de har jag inte testat.
Jag har ett par platformconverse, men använder dom nästan aldrig pga vita. Ska prova någon dag och se om dom känns bättre! Vans platformskor är så fina!
 
@Crossline har du testat med någon form av anatomiska iläggssulor för dina vans eller Converse? Själv älskar jag att gå i ballerinaskor på sommaren men min rygg klarar inte av det. Det blir för platt helt enkelt. Men med en bra iläggssula som stöttar upp att hålfoten och hälen så var problemen som bortblåsta.

I övrigt så håller jag med om att både Rieker och Vagabond har jättesköna skor som du redan fått tips om. Även Ecco tycker jag har bra skor.
 
@Crossline har du testat med någon form av anatomiska iläggssulor för dina vans eller Converse? Själv älskar jag att gå i ballerinaskor på sommaren men min rygg klarar inte av det. Det blir för platt helt enkelt. Men med en bra iläggssula som stöttar upp att hålfoten och hälen så var problemen som bortblåsta.

I övrigt så håller jag med om att både Rieker och Vagabond har jättesköna skor som du redan fått tips om. Även Ecco tycker jag har bra skor.
Nej, det har jag inte! Får undersöka detta, tack för tipset :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 140
Senast: Nahar
·
Fritid Denna vintern behöver jag riktiga vinterkängor. Förra vintern genomled jag i gummistövlar med dubbla ullstrumpor och det gick med nöd...
Svar
14
· Visningar
1 042
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 293
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp