Fina vardagskläder

Thrillie

Trådstartare
Jag skulle vilja köpa lite nya kläder.
Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar ihop/på mig, och för det andra så är jag frusen av mig. Det innebär att jag i stort sett alltid måste ha en långärmad tröja av något slag på mig.

Det finns väldigt många fina toppar att ha till t.ex. jeans, men slänger man på en tjock tröja över så ja, då försvinner ju idén med den fina toppen. Ser en hel del fina kläder, men de sitter inte på mig som de sitter på modellen, så ofta blir det inte så himla snyggt. Jag har relativt liten överkropp (liten byst, ganska smala armar) men sedan har jag lite mage, bredare höfter, stor rumpa och breda lår.

Jag brukar alltid bara ha jeans och en typ collegetröja på mig, men det känns så himla tråkigt!

Har ni några tips på outfits som har lång ärm/täckta ben? Både till vardags och till tillfällen då man vill klä upp sig lite.
 
Jag har köpt ett par tunna mjuka ull-linnen och långärmade undertröjor som jag har under fina toppar och skjortor på vintern (på kontoret), just för att inte alltid behöva ha en kofta över. Sedan älskar jag koftor så det har jag givetvis ändå, tycker toppar och skjortor passar fint under mjuka koftor med :)
 
Köp snygga koftor istället för snygga toppar! Eller ja, såklart någon topp att ha under, men ett par olika som går att snyggt dra på sig över en topp och ett par jeans tycker jag är guld värt! Jag gillar lite längre, som går ned över rumpan också. Googla typ "lång kofta" då kommer det upp massor.
 
Jag har köpt ett par tunna mjuka ull-linnen och långärmade undertröjor som jag har under fina toppar och skjortor på vintern (på kontoret), just för att inte alltid behöva ha en kofta över. Sedan älskar jag koftor så det har jag givetvis ändå, tycker toppar och skjortor passar fint under mjuka koftor med :)

Åh vad smart! Var kommer ull-linnena ifrån?
Edit: ser nu att både Cubus och Lindex har.
 
Screenshot_20200513-124308.png

Lånad bild, men jag har tex en sådan här och en liknande i marinblått som jag gillar massor och som passar till det mesta.
 
Jag har köpt ett par tunna mjuka ull-linnen och långärmade undertröjor som jag har under fina toppar och skjortor på vintern (på kontoret), just för att inte alltid behöva ha en kofta över. Sedan älskar jag koftor så det har jag givetvis ändå, tycker toppar och skjortor passar fint under mjuka koftor med :)
Så behöver jag också göra. Jag förstår inte hur folk kan hålla värmen i bara tunna skjortor och toppar.
 
Jag skulle vilja köpa lite nya kläder.
Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar ihop/på mig, och för det andra så är jag frusen av mig. Det innebär att jag i stort sett alltid måste ha en långärmad tröja av något slag på mig.

Det finns väldigt många fina toppar att ha till t.ex. jeans, men slänger man på en tjock tröja över så ja, då försvinner ju idén med den fina toppen. Ser en hel del fina kläder, men de sitter inte på mig som de sitter på modellen, så ofta blir det inte så himla snyggt. Jag har relativt liten överkropp (liten byst, ganska smala armar) men sedan har jag lite mage, bredare höfter, stor rumpa och breda lår.

Jag brukar alltid bara ha jeans och en typ collegetröja på mig, men det känns så himla tråkigt!

Har ni några tips på outfits som har lång ärm/täckta ben? Både till vardags och till tillfällen då man vill klä upp sig lite.
Formskuren topp i ull eller merinoull, cashmere över en topp från HM eller ett linne är ju varmare. Och vill man ha ännu varmare kan man ju köra ullinne under hela stassen, och/eller en yllekofta över. :)

Är det sedan riktigt kallt kan man ha stövlar till eller knälånga yllestrumpor under.

När det riktigt isar på jobbet kör man sedan en yllesjal över det, men vi har iskallt så alla har det typ.

1589373518682.png
 
Senast ändrad:
Supersnygg. Är det Busnel eller har du lyckats hitta ngt mindre svindyrt men lika snyggt alternativ? :)

De jag har är från Kappahl, ser precis ut som den på bilden (de har några år på nacken, men tycker ofta att de har snygg i den stilen i sin "Hampton republik" serie), men jag tog bilden från nätet eftersom jag inte hittade någon egen och inte någon från affären då de inte säljer den längre. Så jag kan inte svära på att det är samma märke :o
 
De jag har är från Kappahl, ser precis ut som den på bilden (de har några år på nacken, men tycker ofta att de har snygg i den stilen i sin "Hampton republik" serie), men jag tog bilden från nätet eftersom jag inte hittade någon egen och inte någon från affären då de inte säljer den längre. Så jag kan inte svära på att det är samma märke :o
Jag brukar gilla deras look på bild, men är uppenbarligen kräsen för jag har blivit missnöjd varje gång jag köpt tyvärr. De liksom vrider sig i sömmarna, känns sladdriga och tappar passform. Som om det krävs ngt svindyrt för att vara bra i den kategorin av koftor liksom. Och så är jag alldeles för snål för Busnel, jag häller alldeles för mycket kaffe och mat på kläderna på regelbunden basis. :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 926
Senast: __sofia__
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: Sonea
·
Kropp & Själ Nu har jag totalt stillestånd i hjärnan över vad jag ska ha på mig på julafton i London! Jag och sambon flyr julfirandet här hemma och...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: MJLee
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 688
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp