Bukefalos 28 år!

Fingervantar med metalltrådar/motorcykelvantar vid ridning???

kopur

Trådstartare
Har för mig att jag någon gång läst en tråd om vad man ska ha på händerna för att inte frysa när man rider på vintern. Någon tipsade om någon sorts fingervantar som skulle vara suveräna. Tror att de hade någon sorts metalltrådar i och man skulle ha dem innuti de vanliga handskarna så skulle man inte frysa. Är det någon som vet vad jag menar? Var det så att man kunde köpa dem på motorcykelaffärer? Fanns det sockar också? :confused:

Minnet är bra men kort! :o
 
hmmm...
annars så leder ju metall kyla...

därför kan jag inte ha mina älskade stålhätte skor på vintern.. :cry:
 
Jag vet nog vad du menar, vi har ett par silvriga vantar hemma som ska vara extra varma. Vet inte om det är metalltrådar just men nånting är det....:smirk:

Vet inte vart man kan köpa dem heller...Jag kanske inte var till så mycket hjälp. Men jag skulle nog letat i en sportaffär.
 
Jag har köpt mina på en vanlig idrottsaffär, gå runt och fråga så hittar du de säkert.

Vantarna värmer bra men fungerar som sagt inte utan andra handskar på. Själv hade jag även tänkt att inhandla strumpor i samma material.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 397
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Jag behöver råd! Min kompis köpte sin första häst för ett par månader sen, har innan dess ridit hästen hela året utan några som...
2
Svar
20
· Visningar
2 781
Islandshäst Hej! Nu har jag skapat ännu en tråd (för er som läst tråden om min medryttarhäst hej igen). Såhär är det, jag har länge spanat in...
Svar
7
· Visningar
2 550
Senast: Snurre
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 416
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp