Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

ylvaaskersund

Trådstartare
Det vet ju alla, men nu skulle jag vilja veta mer, om andra länders snack om grannlandet! :rofl:

Vad säger Tyskar om Österrikare, Polacker om ryssar osv osv!

Fram med alla roligheter, jag vill veta ALLT!
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Det vet ju alla, men nu skulle jag vilja veta mer, om andra länders snack om grannlandet! :rofl:

Vad säger Tyskar om Österrikare, Polacker om ryssar osv osv!

Fram med alla roligheter, jag vill veta ALLT!

vet du varför Jesus inte kunde vara född i norge?


Jo, för det fanns inga tre vise män som kunde komma österifrån...:rofl:
Som norrmännen berättar...
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Danskarna kallar svenskarna för dumma svenskar.
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Enligt finnar är svenskar bögar och ryssar är tjuvar (gäller nog även polacker ester osv)
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Mmm i Nederländerna berättar man en massa historier om dumma Belgare. Antar det är likadant fast tvärtom på andra sidan gränsen.
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Vad österrikare säger om tyskar? "Nobody's perfect" :p
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Amerikanerna verkar ju också ha en del aversioner mot polacker för jag fick höra en hel del historier om dumma polacker när jag var i USA :p
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Mmm i Nederländerna berättar man en massa historier om dumma Belgare. Antar det är likadant fast tvärtom på andra sidan gränsen.

lyssnar man på klackarna när tyskland spelar fotboll mot holland hör man tyskarna sjunga : kääskopf, fritt översatt, ostskalle, varpå holland returnerar med att fråga var farmors cykel tog vägen. (de retirerande tyska soldaterna stal varenda cykel 1945)
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

vet du varför Jesus inte kunde vara född i norge?


Jo, för det fanns inga tre vise män som kunde komma österifrån...:rofl:
Som norrmännen berättar...



Jag kan bidra med en till som norrmän berättar:

Hur kan man se vilka som är svenskar på en oljeplattform?

Det är ju dom som kaster brödsmulor till helikoptrarna!:D
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

"Jävla ryssar" hör man ofta här i Estland. Man behöver inte ens lägga till några vitsar om att folk är dumma, det är bara att säga "ryssar..." så nickar folk instämmande :p

Folk gör sig också roliga över finnar som kommer med färjan från Helsingfors bara för att köpa billig sprit.
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

Japp, vi är stökiga och bråkar. Man hör det särskilt från de i Helsingör. Kommer dit, dricker öl och slåss :p

/halvdansk med mycket släkt i Helsingör
 
Sv: Finnar slåss med kniv och norrmän är korkade!

lyssnar man på klackarna när tyskland spelar fotboll mot holland hör man tyskarna sjunga : kääskopf, fritt översatt, ostskalle, varpå holland returnerar med att fråga var farmors cykel tog vägen. (de retirerande tyska soldaterna stal varenda cykel 1945)


En tysk soldat pratade med en holländare om vad han skulle göra efter kriget.

"Jag ska köpa en cykel och sedan ska jag cykla runt hela tyska riket"

Holländaren svarade:

"Och vad ska du göra på eftermiddagen? "
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
328
Senast: Glimra
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 935
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp