Bukefalos 28 år!

Finns den ultimata buren?

Migo

Trådstartare
(Framför allt till råttor)
Den där buren som ger gott om klätterutrymme, bra höjd för flera våningar, stänkskydd i botten så man inte har toa-lätt-piller i hela huset, stora luckor, lätt att städa utan en massa kissfällor, neutral i färgen, rostfritt galler mm. mm.

Finns den?

Jag sitter nu och letar innomhusvoljär till mina tanter, och blir mer och mer desperat. Antingen är de grällt grön-röd-gula, har pyttesmå luckor, massa skarvar och kissfällor, för brett mellan gallren eller helt knepig form/mått.

Vad har ni för burar? Hur ser eran drömbur ut? Har ni hemmabyggen som fungerar bra?

I 12 år har jag sökt den perfekta buren. Söker jag förgäves?

/Migo
 
Sv: Finns den ultimata buren?

Så länge dina råttor inte är bebisar eller väldigt, väldigt små kan det funka med bredgallrade burar också. Mina råttpojkar bodde länge i en ombyggd kaninbur med typ 1.5cm mellan varje gallerpinne.

För övrigt så får man nog bara tag i den perfekta buren om man bygger om / bygger en egen :p
 
Sv: Finns den ultimata buren?

Jag hade en underbar voljär förut - hög såklart, typ 100*70 cm i ytan, stora luckor, inga kissfällor, lättstädad, lättinredd, gott om plats, och så snygg dessutom! Inte de där hemska färgerna som finns utan hela buren var typ blågrön i en väldigt fin ton. Och så var hela skiten i plåt, så inga trasiga plastbottnar och sånt elände! :love:

Enda nackdelen är väl höjden på botten som var rätt låg, men det går ju att sätta fast stänkskydd själv - genomskinligt plexiglas behöver ju inte bli fult tex.

Är sååå sur över att jag sålde den. Skulle ha behållit den och haft som sommarbur istället... Den var nämnligen lite för stor för att få in i badrummet för en rejälare rengöring (bor trångt dock, så det är mer lägenheten som failade och inte voljären) vilket behövs ibland med mina sullgrisar, enda möjligheten var att få ut den på altanen och stå där och rengöra vilket ju inte funkar på vintern.

Får se om jag kommer ihåg att lägga upp bild sen, min dator har pajat så jag är hos mamma nu :p
 
Sv: Finns den ultimata buren?

Ja, den finns. Finns en zooaffär i min stad som säljer helt fantastiska voljärer, inte sånt färgglatt skit av plast utan riktiga, stora (vissa gigantiska!) i metall. Helt underbara. Flera av fågelvoljärerna skulle man nog utan problem kunna ha även till råttor om man vill ha extra mycket plats.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp