Finns det ett liv efter?

Jag har verkligen förstört mycket genom mina ätstörningar. Jag har lånat pengar av min familj som jag inte kan betala tillbaka pga att jag har köpt så mycket mat. Jag skäms så fruktansvärt mycket för att ha förstört mina föräldrars ekonomi, dom har ju pengar men det är ju något som inte ska gå till mig. Jag tror inte dom någonsin kommer att förlåta mig för det här. Jag har ljugit så mycket för dom om vart pengarna går till och framförallt att dom finns kvar fast dom inte finns kvar.

Jag orkar inte med att bära det här längre och försöker se en utväg men vet inte hur. Dom kommer med all rätt aldrig lita på mig igen, jag kommer säkerligen förlora dom.

Säg att jag får ordning på ätstörningen, att jag får stopp på det. Finns det ens ett sätt att få ordning på ekonomin efter det här? Jag har aldrig missat en räkning men det är ju pga att mina föräldrar gått in och hjälpt mig så mycket. Jag har andra lån också som är dyra som jag inte kommer kunna betala av.

Jag vill inte leva med det här längre, jag orkar inte med det. Samtidigt så har jag sån sjuk ångest över att lämna familjen och framförallt hunden. Hur ska dom någonsin förlåta mig, dom kommer inte förlåta mig hur jag än gör förmodligen. Jag är i en sådan återvändsgränd som det inte finns någon utväg från.

Jag är en skam för allihop, en stor lögn är det enda jag är. Jag får fundera en vecka på hur jag gör, sen måste jag göra någonting åt det här.

Och ja, jag har fått hjälp för ätstörningen, jag har den under kontroll nu tycker jag. Men det tar ju inte bort min situation alls.

Ville bara skriva av mig..finns inga lösningar eller svar det vet jag.
 

Jodå. Nu vet jag inte gott stora skulderna är, men det mesta går att lösa bara du får hjälp med grundproblemet.

Det blir nog tufft, att leva på existensminium är ingen lek - men det är helt görbart.
Existensminimum lever jag redan på. Därför det liksom inte finns någon utväg riktigt.
 
Jag har verkligen förstört mycket genom mina ätstörningar. Jag har lånat pengar av min familj som jag inte kan betala tillbaka pga att jag har köpt så mycket mat. Jag skäms så fruktansvärt mycket för att ha förstört mina föräldrars ekonomi, dom har ju pengar men det är ju något som inte ska gå till mig. Jag tror inte dom någonsin kommer att förlåta mig för det här. Jag har ljugit så mycket för dom om vart pengarna går till och framförallt att dom finns kvar fast dom inte finns kvar.

Jag orkar inte med att bära det här längre och försöker se en utväg men vet inte hur. Dom kommer med all rätt aldrig lita på mig igen, jag kommer säkerligen förlora dom.

Säg att jag får ordning på ätstörningen, att jag får stopp på det. Finns det ens ett sätt att få ordning på ekonomin efter det här? Jag har aldrig missat en räkning men det är ju pga att mina föräldrar gått in och hjälpt mig så mycket. Jag har andra lån också som är dyra som jag inte kommer kunna betala av.

Jag vill inte leva med det här längre, jag orkar inte med det. Samtidigt så har jag sån sjuk ångest över att lämna familjen och framförallt hunden. Hur ska dom någonsin förlåta mig, dom kommer inte förlåta mig hur jag än gör förmodligen. Jag är i en sådan återvändsgränd som det inte finns någon utväg från.

Jag är en skam för allihop, en stor lögn är det enda jag är. Jag får fundera en vecka på hur jag gör, sen måste jag göra någonting åt det här.

Och ja, jag har fått hjälp för ätstörningen, jag har den under kontroll nu tycker jag. Men det tar ju inte bort min situation alls.

Ville bara skriva av mig..finns inga lösningar eller svar det vet jag.
Finns både hopp och lösningar.
En bekant blev av med jobbet under finanskrisen, sambon tog ut skilsmässa, huset blev sålt med 700 000 kr i mindre än lånet var på och var bostadslös i många år.
Fanns i perioder inte ens pengar till mat.
Med hjälp av kronofogden så är nu person skuldfri men även hittat kärlen med ny person och nyligen även ett förstahandskontrakt på en lägenhet.

Lätt var det inte, snabbt gick det inte och det behövdes hjälp för att vända skutan.
 
Det är inte bara pengarna i sej självt som gör allt svårt, kommer säkerligen förlora familjen med tanke på alla lögner och hur jag förstört deras ekonomi, den kommer ju aldrig att bli bättre. Ingenting för dom kommer ju bli bättre hur jag än gör.
 
Undrar så om jag sviker dom mer genom att bara avsluta allt istället, då får dom ju en del tillbaka iallafall.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva av mig och dethär är INTE kritik mot nån så ingen be höver tro det. Men jag mår så fucking jävla dåligt och jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 670
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 331
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 728
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp