Finns det inga remontgrimmor?!?

I

inza

Har ett brunt dressyrträns m aachengrimma som jag älskar (hubertus classic 08):

Problemet är att pållen vill ha remontgrimma istället o jag hittar ingen som passar!? Hubertus har visst ingen till det tränset, av vad jag har fått höra?!? :cry:

Tränset har alltså nackstycke med fasta remmar till nosgrimmman, dvs det måste vara en remontgrimma med spännen i båda sidorna!
...sen gör det ju inget om den kunde passa till utseendet på tränset heller... :crazy:
Tränset är det är brunt (m creamfärgade kanter på pannband o nosgrimma!) och silverspännen.
Nån som vet nån slags remontgrimma som kan funka?
Även tips på pullargrimma är intressant!
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Två tips:
Ta med tränset till butik för att få exakt färg.
Hittar du inget så går det att specialsy :)
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Hubertus har ju en classic nosgrimma på bland annat hästbiten. Finns i tre färger svart, brun och new market.

Missade att det skulle ha spänne på bägge sidor.
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Åh vet ju var jag har sett det någonstans, men minns ej riktigt nu,som vanligt:angel: Trodet det var något dyrare märke som Dyon, CWD eller nått sånt.

Synd att du skulle ha med spänne på båda sidor, för annars har Jacson billiga för typ 120 kr i svart eller brunt med silver eller mässingspännen.
Du kan ju köpa en sån billig och lämna in hos sadelmakare som klipper och klistrar och syr dit ett spänne till;)
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Jo, jag vet att det finns en classic remontgrimma, men inte med två spännen...
Och jag undrar om färgen på den verkligen är rätt??? har iofs inte kollat, nån som vet?
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Jo, Dyon har, men det är väl bara mässingsspännen på dem? Och så tror jag att remmarna är för tunna...

Jacson är billiga men inte så trevlig kvalitet väl? Och jag tror att färgen stämmer dåligt... Men ska kolla!
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Den har jag också fast svart med silverspännen, tycker den är värdelös! :p
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Hej!
Hansbo/Willab har en remontgrimma som har spännen på båda sidor.
Tyvärr är den inte skodd som du vill ha den, men är kanske en början i allafall.
I värsta fall får du väl lämna in den till en sadelmakare som syr på skoning till dej. Denna remontgrimma är det dessutom ett mkt bra pris på!
Lycka till! Hälsningar Nadira
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

min har funkat bra hittils. vet inte hur mkt man ska förvänta sig heller när den kosta under 100-lappen ;)
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Jag har en brun från Classic som har spännen på båda sidor. Vet inte om färgen är rätt men:laugh:
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

Har du?? :bump:
En remont/hannoveransk?
För jag var och frågade hos ÅF igen för nån vecka sen, och de sa att det inte finns nån sån.
Så jag pendlar just nu mellan att sälja tränset o köpa nytt eller o låta få en vanlig omsydd, vilket känns dyyyrt...
Har du bild på din?
Kanske PM: mig? :laugh:
 
Sv: Finns det inga remontgrimmor?!?

annars borde det väl gå att lämna in så de sätter fast ett spänne på den sidan det saknas om du bara hittar ett i rätt färg.
 

Liknande trådar

Dressyr Pålle har återigen lyckats med konsten att ha sönder sidostycket på tränset. :cry: Nu behöver jag tips på snygga träns i bra kvalitén...
2
Svar
20
· Visningar
3 105
Senast: aprilia
·
Träning Jag blir tokig snart. Av en händelse så råkade jag klämma fast nosgrimman i boxdörren (vanlig med acceengrimma) och ha sönder denna för...
Svar
13
· Visningar
1 508
Senast: Mandaga
·
Dressyr Har nu 3 st dressyrträns som passar på Frida, men kan inte riktigt bestämma mig för vilket hon ska få gå med...:p Alla har de olika...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 867
Senast: Ludique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp