Finns det inga....

A

Andorra

"småkurser" man kan gå? T.ex foderkurs, anatomikurs, sårvårdskurs mm mm mm..... I så fall vart???

Jag vill lära mig allt o lite till men önskar gå kurser lite här o var. Jag har läst om utbildningar man kan gå men då krävs det att man har med sig så mycket i ryggsäcken när det gäller några års pluggande med matematik mm...

O det har ju inte jag :crazy:
 
SLU har 5-poängskurser i lite alltmöjligt som man kan gå. Sen brukar det anordas clincs om allt mellan himmel och jord lite här och var. Kolla i hästtidningar för lite bättre överblick.
 
Oki... Tack för ditt svar.

Jag ska hålla ögonen öppna :p
 
Vilket distrikt tillhör du?

Här i Örebro distriktet anordnas det lite clinics och
kurser titt som tätt.. Senast var det 'Säker häst, säker
framgång' som arrangerades på Kvinnerstaskolan. Då var
bl.a. Wiveca Schenholm, Peter Eriksson, Gammelgård, Freddy Wigelius, Per Larsson m.fl.. där. Det var dressyr, hopp, veterinärer, massör och reining samtidigt som skolan hade
öppet hus.

Du kan alltid höra av dig till ditt distrikt emellanåt och kolla vad som är på gång. Här i Örebro distriktet kan man
hålla sig väl uppdaterad genom att kolla på distriktets hemsida www.distriktet.nu, genom distriktets tidning som
går ut några gånger om året och sen brukar man ju alltid
höra lite genom annat folk på klubben..


Så ta i första hand kontakt med ditt distrikt, men även närliggande kan vara aktuellt, om du kan tänka dig att åka
en bit. Sedan finns det ju flera kurser, clinics m.m. runt
om i landet. Besök närliggande klubbar och ring, maila eller kolla på klubbar som ligger i närheten av dig, ibland.

Du kanske kan be någon i från klubbar runt omkring dig, att meddela dig då det är några nya projekt på gång.



Förövrigt finns det ju lite kurser, clinics m.m. som arrangeras titt som tätt i vårt avlånga land. Det beror
ju lite på vad man är intresserad av..
 
Tack snälla, det var en bra information. Jag tillhör Stockholm men åker gärna en bit för att få chans att lära mig mer om allt som har med hästar att göra.

Ha det fint :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 705
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 479
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 453
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp