Finns det kattluckor som öppnas åt sidan istället för uppåt?

Riru

Trådstartare
Till inomhusdörr. Läste på hundforumet att det kan vara klämrisk(fastna med huvudet) med luckor som öppnas uppåt men det kanske aldrig händer med katter?
Jag hittar bara vanliga kattluckor.
 
Lyaluckan finns i storlek anpassad till katt, men jag har ingen aning om den går att montera på en innerdörr (antar att det är det du menar när du säger inomhusdörr) eller om det bara är ytterdörrar som gäller. Om du kontaktar tillverkaren kan du säkert få svar på det.
 
@Invicta Men åh det var ju den dörren jag läste om på hund men kollade inte upp om det fanns andra storlekar, såg nu att det fanns en kattdörr. Men sidan var så svårläst så jag får sätta mig ner och kolla närmre vad den skulle passa i för dörr när jag får tid.
Och ja, en helt vanlig innerdörr är det.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi måste på nåt sätt stoppa grannens katt från att komma in i vårt hus. Hon smiter in hela tiden och gömmer sig så vi inte hittar henne...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Flixon
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Jag kan ibland önska att jag inte hade några intressen utan kunde vara nöjd med att sitta i en lägenhet och häcka. Men så tråkigt det...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Wille
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp