Finns det nagelstärkare som funkar?

Görel

Trådstartare
Moderator
Sedan ett par år har jag problem med naglar som skivar sig och jag får inte ordning på det. Har prövat några nagelstärkare som jag inte tycker fungerar och jag får inte bukt med problemet. Gäller främst pek- och långfinger på båda händerna.
Jag har alltid varit rädd om mina händer p g a eksem, använder diskhandskar och handkrämer.

Finns det någonting som verkligen hjälper?
 
Ja, Trind. Har fungerat väldigt bra för mig.
Dock är det formaldehyd i den ena sorten, men är jag inte ute och cyklar har de kommit med en som jag har för mig är utan. Båda funkar bra för min del.
 
Har testat en med en flaska keratin och en flaska som ska vara underlack. Vet att det finns flera sorter, kanske testade jag fel sort?
 
Det är denna jag har ihop med ett underlack.
019AC93D-021A-4E3F-A7CB-5406C9AC699C.jpeg
 
Sedan ett par år har jag problem med naglar som skivar sig och jag får inte ordning på det. Har prövat några nagelstärkare som jag inte tycker fungerar och jag får inte bukt med problemet. Gäller främst pek- och långfinger på båda händerna.
Jag har alltid varit rädd om mina händer p g a eksem, använder diskhandskar och handkrämer.

Finns det någonting som verkligen hjälper?

Har du testat kosttillskott? Jag hatar när mina naglar blir långa (:D) och de växer som ogräs och är starka efter att jag fått B12 och kisel (Dimetikon) på recept pga magen. Det märktes verkligen en tydlig skillnad ganska snabbt när jag började ta dem.
 
Har du testat kosttillskott? Jag hatar när mina naglar blir långa (:D) och de växer som ogräs och är starka efter att jag fått B12 och kisel (Dimetikon) på recept pga magen. Det märktes verkligen en tydlig skillnad ganska snabbt när jag började ta dem.

Jag försökte ett tag under förra året, men kanske inte tillräckligt länge. Har reflekterat kring om det kan bero på att jag slutat äta kött, men det var sex år sedan och det här problemet började för 2,5 år sen.
 
Jag försökte ett tag under förra året, men kanske inte tillräckligt länge. Har reflekterat kring om det kan bero på att jag slutat äta kött, men det var sex år sedan och det här problemet började för 2,5 år sen.

Det kan ju vara värt att prova, det är ju inget som är farligt. Jag har aldrig testat det men många säger ju att jästtabletter ska vara bra för naglar/hår också.
 
Sedan ett par år har jag problem med naglar som skivar sig och jag får inte ordning på det. Har prövat några nagelstärkare som jag inte tycker fungerar och jag får inte bukt med problemet. Gäller främst pek- och långfinger på båda händerna.
Jag har alltid varit rädd om mina händer p g a eksem, använder diskhandskar och handkrämer.

Finns det någonting som verkligen hjälper?
Tycker att Essie har bra baslack/nagelstärkare. Sedan har Depend kommit ut med en helt okej serie med nagelvårdsprodukter, tror den kallas Depend 02. Den tycker jag du kan kolla in :)
 
Olja, olja och olja. Nagelolja är viktigt för en fin nagel. Tillsammans med bra handkräm.
Nagelolja bör användas 2 gånger om dagen egentligen. Oljan ska vara eterisk med tillräckligt små molekyler som kan tränga ner i nagelbandsområdet.
Temperatur växlingar påverkar också naglarna, att gå från varmt till kallt, att inte använda handskar ute när det är kallt tex.
Sedan finns det självklart annat som påverkar. Det kan ligga i nagel anlaget att just de fingrarna/den handen etc blivit skadat, att man är skapad så, äter en viss medicin som påverkar.. :)
 
Som redan sagts B-vitamin brist kan ju svaga naglar men även kalk brist. Jag har själv ett undervärde på kalk som gör att mina naglar är veka.
 
Mot skiviga naglar brukar nagelstärkare inte ha effekt (tvärtom, vissa nagelstärkare torkar ut och ger ännu mer tendens till skivighet eller sprickor i kanten). De flesta nagelstärkare är primärt designade för att göra mjuka naglar tåligare, vilket kan göra styva och torra naglar sköra istället.

Nagelolja bör användas 2 gånger om dagen egentligen. Oljan ska vara eterisk med tillräckligt små molekyler som kan tränga ner

Varför i hela världen är det viktigt att oljan luktar? Det finns tillräckligt många oljor med små molekyler, man måste inte välja en med doft.
 
Jag använder Sally Hansen miracle cure och OPI pro spa nagelolja. Den första är lite trökig att använda, jag lägger på som nagellack och sen börjar den flagna efter 2-3 dagar. Då tar jag bort med nagellacksborttagning utan aceton och gör om. Sköter jag det så funkar den oväntat bra med tanke på nagellacksborttagningen, men slarvar jag så skivar de sig nästan direkt. Dock blir naglarna lite gula av den. Eller inte nageln, "lacket" gulnar. Använder nageloljan 2 ggr/dag utöver det. Än så länge är denna kombination det enda som funkat på mig. Har testat andra oljor och även Sally Hansens ena olja, men nä.
Äter b-vitamin, men gör ingen skillnad tycker jag.
 
Olja, olja och olja. Nagelolja är viktigt för en fin nagel. Tillsammans med bra handkräm.
Nagelolja bör användas 2 gånger om dagen egentligen. Oljan ska vara eterisk med tillräckligt små molekyler som kan tränga ner i nagelbandsområdet.
Temperatur växlingar påverkar också naglarna, att gå från varmt till kallt, att inte använda handskar ute när det är kallt tex.
Sedan finns det självklart annat som påverkar. Det kan ligga i nagel anlaget att just de fingrarna/den handen etc blivit skadat, att man är skapad så, äter en viss medicin som påverkar.. :)

Eterisk olja är mycket farlig att använda outspädd. Alla eteriska oljor är heller inte skapade lika.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 255
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 070
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp